Cuprinsul
Brațul suspensiei automobilului: indiciile și costurile înlocuirii
Un braț de control, cunoscut și sub numele de braț al suspensiei, este o componentă cheie a sistemului de suspensie al unui automobil. Acesta acționează ca o articulație directă între șasiul automobilului și ansamblul butucului roții sau al portfuzetei. Pe lângă faptul că este un punct de conectare, această componentă este proiectată pentru a contribui la stabilizarea autovehiculului, permițând șasiului și roților să se miște în unison atunci când autovehiculul se deplasează și traversează denivelările, de exemplu. Brațele de control ale automobilului sunt fixate la o articulație sferică pivotantă, care permite roților automobilului să fie direcționate în ambele direcții în timpul rulării. Îmbinarea articulată de la celălalt capăt al brațelor asigură că roțile mențin contactul cu suprafața drumului în orice condiții.
Brațele suspensiei din față și din spate sunt disponibile în diferite forme și dimensiuni, adesea în funcție de geometria suspensiei. Mai multe autovehicule utilizează două brațe pentru fiecare roată: un braț de control superior și un braț de control inferior. Cu toate acestea, există și excepții de la această regulă, precum automobilele cu sistemele de suspensie tip MacPherson, unde jamba înlocuiește brațul superior. Deși piesele sunt fabricate să reziste la toate tipurile de impacturi și sarcini intense, acestea nu sunt fabricate să dureze la nesfârșit și vor începe să se uzeze cu timpul. Există trei cauze principale ale defectării brațului de control: deteriorarea cadrului, deteriorarea bucșei și deteriorarea articulației sferice. Deteriorările apar de obicei din cauza uzurii generale, coroziunii, încovoierii excesive sau coliziunilor și impacturilor.
Indiciile unui braț de control defectat
Deci, ce se întâmplă atunci când brațele de control se defectează? Și cum puteți diagnostica problema? Aflați mai multe despre indiciile frecvente ale unui braț de suspensie auto defectat mai jos:
- Direcție instabilă sau cu devieri bruște. Ați putea constata că autovehiculul trage stânga sau dreapta fără vreun impuls de la volanul de direcție. Acesta ar putea fi un indiciu al unei bucșe deteriorate sau al unei articulații sferice defectate a brațului de control. Problema poate fi mai pronunțată atunci când conduceți pe suprafețe neuniforme. De asemenea, ar trebui să verificați barele transversale de direcție înainte de înlocuirea bucșelor sau articulația sferică a brațului de suspensie pentru automobilul dumneavoastră.
- Uzură neuniformă a anvelopelor. Acesta este un alt indiciu potențial, precum și un indiciu frecvent al problemelor de aliniere a roților. Atunci când bucșele brațului de control sunt uzate, alinierea automobilului poate fi afectată, cauzând uzura inegală a anvelopelor pe marginile interioare sau exterioare. Ar trebui să verificați acest lucru, iar autovehiculul să fie realiniat de către un profesionist.
- Sunetele anormale. Uneori puteți auzi un sunet înfundat sau pocnituri provenind de la suspensie după frânare, după ce traversați denivelări sau gropi în asfalt și după ce efectuați viraje bruște. Acesta este adesea primul indiciu vizibil că componenta necesită să fie reparată sau înlocuită. Ar fi posibilă îndepărtarea ruginii de pe un braț de suspensie corodat, dar instalarea pieselor noi este adesea opțiunea mai simplă și mai fiabilă.
- Vibrațiile excesive. Atunci când bucșele s-au deteriorat, volanul de direcție ar putea începe să tremure, roțile automobilului fulează din cauza componentelor deșurubate. Vibrațiile devin mai intense atunci când accelerați la viteze mai mari.
TOPRAN Kit brațe
punte fata, cu material de atașare/fixare, cu suport, cu articulatie axiala, cu bucsa de cauciuc, cu bara directie, cu articulatie de sarcina/ghidare, t+
TOPRAN Kit brațe
punte fata, cu material de atașare/fixare, cu articulatie axiala, cu bucsa de cauciuc, cu bara directie, cu articulatie de sarcina/ghidare, t+
KAMOKA Kit brațe
punte fata
LEMFÖRDER Kit brațe
Axa fata stanga, deasupra, partea de jos, Axa fata dreapta
MASTER-SPORT Kit brațe
punte fata, Axa fata dreapta, Axa fata stanga
Cât costă înlocuirea unui braț de control auto?
Există câteva aspecte care trebuie luate în considerare la calcularea costului unei înlocuiri, inclusiv costurile manoperei, amploarea deteriorărilor, precum și marca, modelul și anul de fabricație ale autovehiculului. În România, costul înlocuirii unui braț al suspensiei poate constitui de la 100 până la 500 RON.
Pentru majoritatea autovehiculelor mai noi, articulația sferică este integrată în braț, ceea ce înseamnă că, dacă articulația se defectează, întregul braț trebuie înlocuit. Pe de altă parte, la autovehiculele mai vechi, componenta poate fi înlocuită fără înlocuirea sau demontarea brațului de control. Ați putea avea nevoie să utilizați un extractor de articulații sferice dacă doriți să desprindeți articulația de braț și de portfuzetă.
Produse de TOP referitoare la acest subiect: