Cuprinsul
Când trebuie să schimbați cureaua alternatorului: simptomele și cauzele
Ce este o curea a alternatorului?
Alternatorul automobilului este, esențialmente, un generator de energie electrică care menține bateria automobilului încărcată și care îi permite acesteia să alimenteze cu energie electrică în mod continuu componentele-cheie electrice ale automobilului. Fără acesta, bateria s-ar descărca rapid, deoarece aceasta nu ar avea puterea necesară pentru alimentarea cu energie electrică a tuturor componentelor pentru perioade îndelungate. Alternatorul este fixat de motor cu ajutorul unor suporturi de fixare și șuruburi. Acesta este acționat de mecanismul cu arbore cotit și antrenat de o curea.
În trecut, motoarele automobilelor utilizau mai multe curele separate, precum ar fi curelele trapezoidale, pentru diferite unități ale motorului. Alternatorul era acționat de o curea de transmisie separată, care era înfășurată în jurul arborelui cotit și a fuliilor alternatorului. În prezent, marea majoritate a autovehiculelor utilizează o singură curea, cunoscută sub denumirea de cureaua alternator, pentru antrenarea mai multor unități, inclusiv alternatorul, pompa servodirecției, pompa de apă, unitatea sistemului de climatizare. Aceste curele trapezoidale striate sunt concepute pentru menținerea pe cât de mult posibil a unui contact cu fuliile pentru creșterea puterii de transmisie. În cazul în care cureaua se deteriorează, aceste unități vor înceta să mai funcționeze și, ca urmare, sistemul de alimentare cu electricitate al automobilului s-ar putea poate opri.
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri
1460mm, 6
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri
1050mm, 6
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri
1026mm, 6
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri
3120mm, 7
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri
1555mm, 6
C nd să înlocuiți cureaua?
Curelele trapezoidale au o durată de exploatare de obicei până la 4 ani sau 60.000 de kilometri, însă curelele de transmisie noi pot avea durata de exploatare mult mai îndelungată și sunt, în general, mai ușor de a le întreține. În medie, cureaua trapezoidală poate avea durata de exploatare cuprinsă între 100.000 și 150.000 de kilometri. Curelele fabricate din monomer de etilenă-propilenă-dienă (EPDM) sunt mai rezistente decât cele standard și pot fi utilizate timp de circa 10 ani înainte de a fi înlocuite.
Cu toate acestea, pe măsură ce cureaua alternatorului îmbătrânește, pot apărea mai multe probleme. De exemplu, aceasta poate începe să se destrame, să se uzeze, să crape sau să se exfolieze, precum și să devină slab întinsă sau aliniată greșit. Înlocuirea în timp util a curelei reprezintă soluția optimă de preîntâmpinare a opririi sistemului la deplasarea automobilului pe șosea și deteriorarea gravă a componentelor antrenate și a bateriei automobilului.
Cauzele problemelor curelei alternatorului
- Îmbătrânirea. Aceasta este cea mai frecventă cauză de înlocuire a curelei, deoarece cureaua se întinde și se uzează cu timpul. Dacă va fi lăsată prea mult timp, pot apărea fisuri.
- Un întinzător deteriorat. Întinzătorul este cel care menține cureaua strânsă pentru a o împiedica să alunece. Aceasta ar trebuie verificată dacă nu prezintă indicii de fisurare sau de contact între brațul întinzătorului și carcasa arcului.
- Scurgerile de lichid. Curelele pot fi afectate de lichidele tehnice, precum lichidul de răcire, uleiul și lichidul de servodirecție. Acestea sunt pe bază de petrol și, prin urmare, pot deteriora suprafața de cauciuc a componentei.
- Alinierea greșită a fuliei. În cazul în care o fulie de antrenare este aliniată în mod greșit, aceasta poate exercita o solicitare asupra curelei, cauzând destrămarea sau la alunecarea completă a acesteia.
- Rulmenții defectați/deteriorați. Deteriorarea rulmenților poate provoca, de asemenea, alunecarea și supraîncălzirea din cauza fricțiunii excesive.
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri
1840mm, 6
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri
1560mm, 6
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri
1715mm, 6
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri
830mm, 4
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri
1750mm, 6
Simptomele unei curele a alternatorului slab întinse
- Iată o listă a celor mai frecvente simptome pentru a vă ajuta să identificați momentul când cureaua trebuie înlocuită din cauza pierderii contactului sau a strângerii.
- Becul indicator al bateriei se activează. Acesta ar trebui să fie unul dintre primele indicii majore de avertizare, deși este important să investigați toate cauzele posibile.
- Lămpile automobilului încep să lumineze cu intermitențe sau par mai sumbre decât de obicei. Acest lucru ar putea fi un indiciu al unor probleme atât la baterie, cât și la alternator. Iluminarea cu intermitențe poate persista o vreme înainte ca lămpile să nu mai funcționeze din cauza lipsei de energiei electrice.
- Din compartimentul motorului se aude un scârţâit strident sau un scrâșnet. Aceste zgomote sunt cauzate de fricțiunea sporită cu componentele fuliilor.
- Vehiculul se oprește incidental și frecvent. Dacă cureaua este prea slab întinsă sau alunecă, acest lucru ar putea forța motorul să se blocheze incidental sau să se oprească. Acest lucru ar putea fi foarte periculos dacă automobilul se află pe o axa rutieră sau pe o autostradă cu trafic intens.
- Bateria automobilului este descărcată. Dacă problema este gravă, bateria nu va putea să-și mențină încărcătura și s-ar putea descărca complet la scurt timp după ce automobilul a fost pornit.
Pot să înlocuiesc singur cureaua alternatorului/cureaua trapezoidală?
Bineînțeles că puteți. Atâta timp cât aveți sculele și abilitățile corespunzătoare, ar trebui să puteți înlocui singur această componentă la domiciliu. Cu toate acestea, va trebui să înlocuiți și celelalte piese defectate sau uzate, precum ar fi întinzătorul curelei.
Cu toate acestea, va trebui să înlocuiți și alte piese defecte sau uzate și, de asemenea, merită să achiziționați un întinzătorul curelei transmisie nou.
Produse de TOP referitoare la acest subiect: