Cuprinsul
Care este diferența dintre becul auto H7 și H4?
Atunci când călătoriți pe timp de noapte este foarte important să aveți sistemul de iluminare al mașinii foarte bine pus la punct. De buna funcționare și eficiența acestuia depinde siguranța la drum a dumneavoastră și a celorlalți participanți la trafic.
Deși în prezent autovehiculele noi sunt echipate cu faruri de mașină xenon și LED, becurile cu halogen domină în continuare piața, cele mai populare dimensiuni fiind H1, H3, H4, H6 și H7.
H7 vs H4
În caz că si dumneavoastră trebuie să achiziționați bec far fază lungă și vă întrebați dacă puteți înlocui un bec H7 cu un bec H4, aflați că răspunsul este nu, iar mai jos vă vom explica și de ce nu e posibil acest lucru. Dar pentru început sa vă prezentăm principiul de operare al fiecăruia dintre acestea două.
Becul auto H4 mai este numit și bec bilux, ceea ce înseamnă că acest tip de bec este dotat cu două filamente: unul pentru faza scurtă si altul pentru faza lungă, filamente ce se aprind pe rând în funcție de faza aleasă de către șofer. Reflectoarele farului sunt ajustate în funcție de poziția filamentelor, în așa fel încât să orienteze fasciculul de lumină corespunzător, adică fix în fața mașinii în cazul fazei scurte sau în depărtare în cazul fazei lungi.
Becul auto H7 este o variantă mai avansată a becului h4, desi din punct de vedere tehnic este construit total diferit. Mai exact, becul H7 are un singur filament, prin urmare fiind nevoie de un bec separat pentru fiecare dintre cele două faze de iluminare, ceea ce înseamnă că se vor folosi 2 becuri led h7 pentru fiecare far al mașinii. Astfel, dacă în cazul becurilor H4 este nevoie doar de 2 becuri pentru a echipa o mașină, în cazul becurilor H7 este nevoie de 4 becuri. Reflectoarele sunt și în acest caz reglate precis pentru a corespunde poziției fiecărui filament, numai că în momentul în care se activează faza scurtă se va aprinde bec faza scurta, iar când se va activa faza lungă se va aprinde becul destinat fazei lungi.
MAGNETI MARELLI Bec, far faza lunga
D1S 85V 35W PK32d-2, 3400K, xenon
OSRAM Bec, far faza lunga
D2S 85V 35W P32d-2, 4200K, xenon
MAXGEAR Bec, far faza lunga
D1S 85, 12, 24V 35W Pk32d-2, Bi-Xenon, xenon
BOSCH Bec, far faza lunga
H7 12V 55W PX26d, 4200K, Halogen
PHILIPS Bec, far faza lunga
D1S 85V 35W Pk32d-2, 4600K, xenon
În concluzie, acestea nu pot fi înlocuite între ele din două motive principale:
- au baza diferită, fiind pur și simplu imposibil de înfiletat un bec H7 într-o dulie de bec H4, de exemplu
- reflectorele farurilor sunt orientate într-o anumită poziție, care să corespundă filamentului unui anumit tip de bec, iar dacă le schimbați între ele, dați peste cap ambele faze ale mașinii.
H4 vs H7: care bec este mai bun
Sistemele ce funcționează cu becuri LED H7 au fluxul de lumină mai puternic decât sistemele ce operează cu becuri H4 LED. Dar pentru că în primul caz este, practic, nevoie de patru becuri în loc de două (cum e în cazul celor cu becuri H4), rezultă că acestea sunt și mai costisitoare. Dacă mai pui și faptul că becurile trebuie schimbate în pereche la ambele faruri, atunci e de la sine înțeles ca becurile H7 vor fi mai scumpe.
Produse de TOP referitoare la acest subiect: