Cuprinsul
Ce este o bujie incandescentă (pentru motoarele) diesel, indiciile defecțiunilor și prețul
În zonele cu climă caldă, un motor diesel poate fi pornit și fără bujii incandescente, având în vedere temperatura ridicată a aerului și temperatura redusă de aprindere a motorinei. Dar dacă temperaturile scad, aprinderea nu mai este eficientă, rezultând o creștere a emisiilor. Astfel, bujiile incandescente diesel vin să rezolve această problemă, mai ales că temperatura poate scădea nu doar din cauza climei și vremii, dar și din cauza blocului de cilindri sau chiulașei, care absorb căldura.
Bujia incandescentă este o piesă metalică în formă de creion, cu un element de încălzire în vârf. Acesta din urmă este construit din materiale rezistente la temperaturi înalte și oxidare. În momentul în care este alimentat cu curent, datorită rezistenței electrice, acest element de încălzire se înfierbântă, emițând lumină din spectrul vizibil. De aici și denumirea de bujie incandescentă.
Bujiile incandescente sunt dispozitive de încălzire folosite pentru a porni motoarele diesel.
Motoarele diesel, spre deosebire de cele pe benzină, nu se bazează pe bujii normale pentru aprinderea combustibilului, ci pe compresie pentru a crește temperatura aerului. Acesta din urmă atinge o asemenea temperatură, încât motorina se aprinde instant atunci când intră în contact cu aerul fierbinte și presurizat.
NGK Bujie incandescenta
5,0V 10,0A M10 x 1,0, Bujie incandescenta metalica, 0,4 Ohm, 97,0 mm
BOSCH Bujie incandescenta
7V M 8 x 1,0, bujie incandescenta tip-creion, capacitate de postincandescenta, Lungime: 135 mm, 93, Duraspeed
BOSCH Bujie incandescenta
7V M 10 x 1, bujie incandescenta tip-creion, capacitate de postincandescenta, Lungime: 134 mm, 10 Nm, 63, Duraspeed
NGK Bujie incandescenta
4,4V M10 x 1,0, Bujie incandescenta metalica, 0,5 Ohm, 163,2 mm
NGK Bujie incandescenta
10,5V 7,0A M10 x 1,25, Bujie incandescenta metalica, 0,8 Ohm, 84,0 mm, 17 Nm
Cum funcționează o bujie incandescentă?
După cum spuneam și mai sus, vârful bujiei incandescente se înfierbântă, iar aerul de admisie este comprimat înainte ca injectorul de combustibil să trimită combustibil către vârful fierbinte al bujiei. Combustibilul injectat se combină cu aerul comprimat, evaporându-se și declanșând procesul de ardere aproape simultan, chiar și cu un motor rece.
Mulți confundă bujile masina normale cu bujiile incandescente, dar acestea sunt două componente auto diferite. Bujiile simple sunt folosite pentru a crea scânteia necesară aprinderii combustibilului din camera de ardere a motoarelor pe benzină, pe când bujiile incandescente se folosesc doar la motoarele disele, pentru a genera căldura suplimentară necesară pornirii unui motor diesel.
Simptome bujii incandescente defecte diesel
Atunci când bujiile incandescente nu funcționează corespunzător, camera de ardere nu va primi căldura suplimentară necesară aprinderii combustibilului. Astfel, în funcție de temperatura de afara, s-ar putea să reușiți să porniți motorul din mai multe încercări sau, în general, sa nu reușiți să îl porniți deloc.
Dacă în timpul iernii nu reușiți să porniți motorul dumneavoastră diesel, vă recomandăm să verificați dacă nu aveți bujii incandescente arse.
Chiar dacă ați reușit să porniți într-un final motorul, după mai multe încercări nereușite, este posibil ca vehiculul să nu funcționeze la performanța lui maximă și să observați și alte simptome care să indice defectarea bujiilor incandescente:
- probleme cu accelerația
- consum sporit de combustibil
- fum negru
- o reducere a puterii motorului
Dacă întâmpinați aceste probleme, puteți verifica și singur starea bujiilor incandescente sau puteți duce mașina la un service auto pentru o diagnosticare. Preț bujii incandescente Opel Astra H 1.7 cdti bun gasiți online, iar preț manoperă schimb bujii incandescente, cereți la service-ul auto.
NGK Bujie incandescenta
4,4V 7,5A M8 x 1,0, Bujie incandescenta metalica, 0,4 Ohm, 150,0 mm
BERU Bujie incandescenta
5V 25A M10x1,0, capacitate de postincandescenta, bujie incandescenta tip-creion, Lungime: 107 mm, 35 Nm, 15 Nm, 63
DENSO Bujie incandescenta
4,4V M10x1.0, 96,4 mm, 10 Nm, 63
BOSCH Bujie incandescenta
4,4V M 10 x 1, bujie incandescenta, Lungime: 130 mm, 10 Nm, 63, Duraterm
BERU Bujie incandescenta
4,4V 25A M9x1,0, capacitate de postincandescenta, bujie incandescenta tip-creion, Lungime: 157 mm, 22 Nm, 8 Nm, 93
Ce este un releu bujii incandescente?
Funcționarea bujiilor incandescente este monitorizată de către unitatea de control. Aceasta din urmă analizează, cu ajutorul unui microprocesor, informațiile venite de la unitatea de control a motorului pentru a stabili cum se poate obține performanța maximă a bujiilor incandescente, în vederea respectării cerințelor stricte legate de emisiile de gaze de eșapament. Tot unitatea de control stabilește când să înceapă alimentarea cu curent a bujiilor incandescente, cât curent să trimită în funcție de temperatura exterioară, precum și pentru ce durată.
Releul bujiilor incandescente este un tip de unitate de control, rolul căreia este de a compara datele venite de la senzori cu valorile calculate de către unitatea de control pentru a ajusta curentul furnizat către bujiile incandescente.
Dacă se defectează o singură bujie incandescentă, s-ar putea nici să nu observați, pentru că este afectat un singur cilindru, dar dacă se defectează mai multe, sau releul bujiilor incandescene, veți întâmpina probleme la pornirea motorului.
Simptome releu bujii incandescente defect:
- probleme la pornirea motorului – pe vreme caldă poate porni mai greu, iar la temperaturi foarte joase poate să nu pornească deloc.
- fum alb – o bujie incandescentă defectă va face ca motorina să ajungă în țeava de eșapament și să ardă acolo. De aici și fumul alb ce iese din țeava de așapament. Fenomenul este accentuat în sezonul rece.
- o reducere a puterii motorului – chiar dacă ați reușit, totuși, să porniți motorul, din cauza bujiilor incandescente defecte mașina dumneavoastră nu va funcționa la capacitatea ei maximă, din cauza arderii realizate necorespunzător, care va avea drept consecință reducerea puterii și eficienții motorului.
Dar cum știți dacă este defectă doar o bujie sau tot releul? În primul rând verificați bujiile cu un kit de testare. Dacă acestea sunt în regulă, înseamnă că problema este la releul bujiilor incandescente. Verificați tensiunea bateriei la releu. O scădere de cel puțin o jumătate de volt, înseamnă că releul dumneavoastră trebuie înlocuit.
Dar pentru a nu ajunge în situația în care pe timp de iarnă nu reușiți să porniți motorul, se recomandă să înlocuiți bujiile incandescente și releul la fiecare 95 000 km parcurși.
Produse de TOP referitoare la acest subiect: