• SHOP
  • CLUB
Testați contul premium
0
Garajul meu
Adăugă vehicul
0
Articole #17-6030
0,00 RON
Coșul dvs. de cumpărături este gol

Ce trebuie să știți despre motoarele Diesel

Cuprinsul

  1. Istoria motorului diesel
  2. Principiul de funcționare
  3. 5 avantaje cheie ale motoarelor diesel
    1. 9 reguli pentru o utilizare eficientă a motoarelor diesel, potrivit experților AutoDoc
    2. Concluzie

Multe șoferii care au optat deja pentru vehiculele echipate cu motoare diesel sunt bine informați cu privire la avantajele și caracteristicile distinctive ale acestora. Pe de altă parte, toți cei care au de-a face cu acest tip de motor pentru prima dată ar putea avea mai multe întrebări. În acest articol vom încerca să răspundem la unele dintre aceste întrebări.

Istoria motorului diesel

Istoria motorului diesel își are începutul în anul 1824, anul în care fizicianul și matematicianul francez Sadi Carnot a avansat teoria potrivit căreia pentru o funcționare cât mai eficientă a unui motor termic este important ca mediul de lucru să fie încălzit până la temperatura de ardere a combustibilului prin metoda de comprimare rapidă. Mai târziu, acest principiu a devenit baza primului motor diesel.

De-a lungul anilor, mulți oameni de știință, printre care trebuie să-i menționăm pe Herbert Akroyd-Stuart și Gustav Trinkler, au fost implicați în proiectarea motoarelor diesel. Cu toate acestea, a fost Rudolf Diesel în 1887 cel care a creat primul prototip practic și eficient.

Inițial, inventatorul credea că cel mai bun combustibil pentru motorul său era praful de cărbune. Cu toate acestea, din cauza caracteristicilor sale abrazive și a dificultății de a alimenta cilindrii, a fost luată decizia de a abandona acest material. Pe de altă parte, prototipul lui Diesel s-a dovedit a fi foarte eficient atunci când era alimentat cu ulei vegetal și produse petroliere ușoare.

Ulterior, motoarele diesel au fost îmbunătățite în mod constant. În prezent, aceste dispozitive puternice, economice și fiabile sunt instalate în multe autoturisme și în majoritatea vehiculelor comerciale.

Principiul de funcționare

În prezent, majoritatea autoturismelor este echipată cu motoare în patru timpi. Ciclul lor de operare include patru faze:

  1. Faza de admisie. Acesteia corespunde o rotație a arborelui cotit de la 0 la 80°. În această fază, aerul intră în cilindru printr-o supapă deschisă.
  2. Faza de compresie. În timpul acestei faze, arborele cotit efectuează o rotație de la 180 la 360 °. Sub influența pistonului, aerul deja prezent în cameră este comprimat de 16-25 ori, iar temperatura se ridică până la 700-900° C.
  3. Faza de ardere. În această fază, care corespunde ciclului de rotație 360-540°, are loc injecția și arderea combustibilului. Substanțele care rezultă din acest proces deplasează pistonul în jos.
  4. Faza de evacuare. În timpul rotației arborelui cotit până la 540-720° în raport cu poziția inițială, pistonul se deplasează în sus și are loc emisia de gaze de ardere.

La motoarele diesel, transportul carburantului are loc prin intermediul unei pompe de combustibil. La vehiculele moderne se folosesc diferite tipuri de pompe de combustibil:

  • În linie. Aceste pompe au același număr de cupluri cilindru-plunger câți cilindri sunt în motor. Plungerul se deplasează sub influența arborelui cu came conectat la arborele cotit, deschizând și închizând orificiile de admisie și evacuare. Ca rezultat, se crează o presiune care deschide supapa de injecție și combustibilul intră în injectorul respectiv. Aceste pompe sunt foarte fiabile, însă se folosesc, în principal, cu mijloacele de transport de mărfuri. În autoturisme nu mai sunt instalate din 2002.
  • Dozatoare. Structura acestora prevede unul sau două plungere care efectuează o mișcare de rotație și alternativă, distribuind combustibilul între toți cilindrii. Acest lucru asigură o distribuție mai uniformă a combustibilului, însă accelerează uzura componentelor implicate. Din acest motiv, pompele dozatoare sunt folosite în principal cu autoturisme.
  •  De înaltă presiune. Aceste pompe sunt folosite în sistemele de alimentare Common Rail și au funcția de a transporta carburantul în canalul de alimentare, în interiorul căruia este menținută în mod constant o presiune ridicată, indiferent de regimul de funcționare a motorului. Folosirea acestui sistem permite o creștere a cuplului la viteză redusă cu 25% și o reducere a consumului de combustibil cu 20%.
  • Pompa de injecție. Fiecărui cilindru corespunde o singură pompă de injecție, care îndeplinește simultan două funcții: compresie și injecție. Utilizarea acestui sistem permite creșterea eficienței consumului de combustibil și reducerea toxicității gazelor de evacuare, deoarece procesul de injecție în sine cuprinde trei faze. Pre-injecția asigură o ardere uniformă a amestecului combustibil-aer, în timp ce post-injecția contribuie la regenerarea filtrului de particule.

5 avantaje cheie ale motoarelor diesel

  1. Ele consumă mult mai puțin combustibil decât motoarele pe benzină (în medie, cu 30%). Acest lucru se datorează prezenței de înaltă presiune în interiorul camerelor de ardere, structurii motorului, principiului său de funcționare și unei serii de alți factori. În plus, în majoritatea țărilor, motorina costă mai puțin decât benzina.
  2. La motoarele diesel, combustibilul este supus unei arderi constante de îndată ce este introdus, asigurând un cuplu mai mare la o viteză redusă. Acest lucru contribuie la îmbunătățirea caracteristicilor dinamice și de tracțiune ale vehiculului.
  3. Acestea oferă o performanță ridicată, uneori, egală cu 50%.
  4. Mulțumită bujiilor incandescente și injectoarelor încălzite, motoarele diesel se pornesc fără dificultate, indiferent de temperatura mediului.
  5. Ele au o durată de exploatare aproape de două ori mai mare decât motoarele pe benzină.

9 reguli pentru o utilizare eficientă a motoarelor diesel, potrivit experților AutoDoc

Urmați aceste reguli simple dacă doriți să reduceți timpii de reparație a motorului și a sistemului de alimentare:

  1. Înlocuiți la timp filtrul de combustibil și filtrul separator de apă. Componentele motorului diesel sunt foarte sensibile la apă și la particule mecanice. Din cauza structurii lor complexe, injectoarele și componentele pompei tind să se murdărească foarte repede. În plus, sulful prezent în combustibil, dacă vine în contact cu apa, este transformat în acid sulfuric, iar acesta din urmă are o influență distructivă asupra componentelor motorului.
  2. Fiți atent la calitatea combustibilului. Conținutul ridicat de sulf în combustibilul de calitate scăzută reduce considerabil eficiența și durata de exploatare a uleiului de motor și poate duce la deteriorarea filtrului de particule.
  3. Evitați să conduceți cu viteză mare. Aceasta crește sarcinile asupra motorului.
  4. Alegând carburantul, luați în considerare întotdeauna temperatura mediului ambiant. Motorina conține parafină, o substanță care îngheață la temperaturi scăzute. Prin urmare, în timpul sezonului rece este recomandat sa se folosească motorina de iarnă (adecvată pentru utilizarea la temperaturi între -25 ° C și 0 ° C) sau arctic, care își păstrează vâscozitatea la temperaturi cuprinse între -35 ° C și 0 ° C. În mod normal, la stațiile de alimentare este indicat intervalul de temperatură adecvat pentru folosirea combustibilului.
  5. Alegeți cu grijă aditivii pentru motorină. În cazul în care autovehiculul este condus în zone cu climă rece, trebuie să folosiți compuși care împiedică înghețarea și îngroșarea combustibilului. În plus, există aditivi care contribuie la creșterea cuplului și a performanței motorului, făcând ca arderea amestecului combustibil-aer să fie mai eficientă, precum și soluții pentru curățarea motorului și a liniilor de alimentare.
  6. Alternați deplasările urbane cu călătorii extra-urbane pentru a crește valorie de turație ale motorului până la 2.500. În această modalitate de conducere, funinginea si sedimentele de carbon formate anterior au tendința de a arde, ceea ce permite o reducere considerabilă a riscului de cocsificare a injectoarelor, de lipire a inelelor de piston și de deteriorare a catalizatorului.
  7. Un motor echipat cu un turbocompresor nu trebuie să fie oprit imediat după oprirea vehiculului. Este important ca acesta să mai funcționeze 2-5 minute.
  8. Cumpărați doar ulei de motor recomandat de către producătorul vehiculului și nu amestecați uleiuri cu diferite grade de vâscozitate.
  9. Accelați din loc ușor, pentru a evita distrugerea lagărelor de alunecare prezente în turbină.

Concluzie

Motoarele diesel moderne sunt economice si puternice. În ciuda stereotipurilor, acestea operează în mod silențios și sunt ecologice. Autovehiculele echipate cu motoare diesel sunt perfect potrivite pentru călătorii extra-urbane, convenabile pentru grupuri și familii mari, de încredere chiar și sub sarcini constante. În plus, acestea sunt foarte fiabile în condiții off-road, motiv pentru care sunt foarte populare printre iubitorii de pescuit, vânătoare și alte activități la aer liber. Cu toate acestea, dacă vă plac mașinile sportive și aveți un stil de conducere caracterizat prin accelerații și frânări bruște, autoturismele echipate cu motoare diesel nu sunt pentru dvs. Stilul de conducere agresiv s-ar putea dovedi fatal pentru motor.

Repararea unui motor diesel este costisitoare. Pe de altă parte, dacă urmați sfaturile de mai sus, această necesitate va fi foarte rară.

AUTODOC Bestseller: piese la un preț avantajos

-42%
RIDEX 9F0780 Filtru combustibil Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 118
  • Diametru [mm]: 89
  • Diametru interior [mm]: 32
  • Greutate [kg]: 0,784
  • Tip carcasa: Cu carcasa
  • RIDEX: Filtru combustibil
  • Număr articol: 9F0780
  • Prețul nostru: 179,89 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
RIDEX Filtru combustibil Insertie filtru
Numărul articolului: 9F0780
PAR

310,70 RON
179,89 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
ET ENGINETEAM HV0342 Set ax cu came cu piston
Info product
  • Material: Fonta
  • pt. cod original (OE): 038109101AH
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu piston
  • ET ENGINETEAM: Set ax cu came
  • Număr articol: HV0342
  • Prețul nostru: 1418,44 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
ET ENGINETEAM Set ax cu came cu piston
Numărul articolului: HV0342
1418,44 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
N 0008 BOSCH 1 457 070 008 Filtru combustibil Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 136,1
  • Diametru [mm]: 79,5
  • BOSCH: Filtru combustibil
  • Număr articol: 1 457 070 008
  • Prețul nostru: 88,98 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
BOSCH Filtru combustibil Insertie filtru
Numărul articolului: 1 457 070 008
88,98 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
56 15078 1 MAHLE ORIGINAL 016 02 00 Piston 82,5 mm, cu segment piston, cu canal de racire
Info product
  • Alezaj piston [mm]: 82,5
  • Lungime [mm]: 71,2
  • Inaltime compresie [mm]: 45,65
  • Lungime bolt [mm]: 66
  • Bolt Ø [mm]: 28
  • Adancime oala 1 [mm]: 12,4
  • Diametru oala [mm]: 45,2
  • Suprafata: acoperit (cu un strat protector)
  • Articol completare / Info suplimentar 2: cu segment piston, cu canal de racire
  • Inaltime perete [mm]: 8
  • Tip constructiv lansete: Biela trapez
  • Numar de productie: 82 L 179
  • Numar componente: 1. R 1.75 IF N, 2. NM 2 IFU P, 3. DSF 2 N
  • Joc al pistonului [mm]: 0,06
  • Inaltime ambalaj [cm]: 12,80
  • Greutate netă [g]: 785
  • Lungime ambalaj [cm]: 9,5
  • Latime ambalaj [cm]: 9,50
  • MAHLE ORIGINAL: Piston
  • Număr articol: 016 02 00
  • Conditie: Nou
Detalii
MAHLE ORIGINAL Piston 82,5 mm, cu segment piston, cu canal de racire
Numărul articolului: 016 02 00
611,18 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
OE Germany 01 0300 651000 Arbore cotit
Info product
  • OE Germany: Arbore cotit
  • Număr articol: 01 0300 651000
  • Prețul nostru: 4373,84 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
OE Germany Arbore cotit
Numărul articolului: 01 0300 651000
4373,84 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
Metalcaucho 05393 Filtru combustibil Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Greutate [kg]: 0,45
  • Masa [g]: 450
  • Metalcaucho: Filtru combustibil
  • Număr articol: 05393
  • Prețul nostru: 128,14 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
Metalcaucho Filtru combustibil Insertie filtru
Numărul articolului: 05393
128,14 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
ET ENGINETEAM PM009800ET Piston 76,5 mm, cu inel piston, cu set suruburi
Info product
  • Alezaj piston [mm]: 76,5
  • Dimensiune standard (STD)
  • Inaltime compresie [mm]: 29
  • Lungime bolt [mm]: 48
  • Bolt Ø [mm]: 19
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu inel piston
  • Numar componente: PM004900
  • Articol completare / Info suplimentar 2: cu set suruburi
  • pentru numar articol: PM004900
  • Set complet
  • ET ENGINETEAM: Piston
  • Număr articol: PM009800ET
  • Conditie: Nou
Detalii
ET ENGINETEAM Piston 76,5 mm, cu inel piston, cu set suruburi
Numărul articolului: PM009800ET
3270,50 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
-69%
70389336 MAHLE ORIGINAL KL 596 Filtru combustibil Filtru conducta, 10mm, 8,0mm
Info product
  • Tip filtru: Filtru conducta
  • Înaltime [mm]: 249,5
  • Diametru [mm]: 54,6
  • Diametru admisie [mm]: 10
  • Diametru evacuare [mm]: 8,0
  • Greutate netă [g]: 199, 272
  • Inaltime ambalaj [cm]: 25,1, 25,10
  • Latime ambalaj [cm]: 8,99, 9,00
  • Lungime ambalaj [cm]: 9,0
  • MAHLE ORIGINAL: Filtru combustibil
  • Număr articol: KL 596
  • Prețul nostru: 95,71 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MAHLE ORIGINAL Filtru combustibil Filtru conducta, 10mm, 8,0mm
Numărul articolului: KL 596
PAR

313,73 RON
95,71 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
76818900 MAHLE ORIGINAL KL 233/2 Filtru combustibil Filtru conducta, 8mm, 8,0mm
Info product
  • Tip filtru: Filtru conducta
  • Înaltime [mm]: 199,0
  • Diametru [mm]: 80,0
  • Diametru admisie [mm]: 8
  • Diametru evacuare [mm]: 8,0
  • Inaltime ambalaj [cm]: 20,50
  • Greutate netă [g]: 316
  • Lungime ambalaj [cm]: 9,0
  • Latime ambalaj [cm]: 9,00
  • MAHLE ORIGINAL: Filtru combustibil
  • Număr articol: KL 233/2
  • Prețul nostru: 115,11 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MAHLE ORIGINAL Filtru combustibil Filtru conducta, 8mm, 8,0mm
Numărul articolului: KL 233/2
115,11 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
-43%
IPSA CK004900 Arbore cotit Fonta
Info product
  • Material: Fonta
  • Cursa [mm]: 89,6
  • IPSA: Arbore cotit
  • Număr articol: CK004900
  • Prețul nostru: 3354,17 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
IPSA Arbore cotit Fonta
Numărul articolului: CK004900
PAR

5918,70 RON
3354,17 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
Y-607AS NGK D-Power 7560 Bujie incandescenta 5,0V 10,0A M10 x 1,0, Bujie incandescenta metalica, 0,4 Ohm, 97,0 mm
Info product
  • Gama de produse: D-Power
  • Lungime totala [mm]: 97,0
  • Dimensiune filet: M10 x 1,0
  • Tensiune [V]: 5,0
  • Deschidere cheie: 10 mm
  • Varianta bujii incandescente: Bujie incandescenta metalica
  • Adancime montaj [mm]: 30,0
  • Tehnica de cuplaj: PIN
  • Amperaj [A]: 10,0
  • Rezistenta electrica [Ohm]: 0,4
  • NGK: Bujie incandescenta
  • Număr articol: 7560
  • Conditie: Nou
Detalii
NGK Bujie incandescenta 5,0V 10,0A M10 x 1,0, Bujie incandescenta metalica, 0,4 Ohm, 97,0 mm
Numărul articolului: 7560
68,80 RON
(Prețul per unitate)
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
KOLBENSCHMIDT 77916600 Bucsi ax cu came
Info product
  • Numar componente: 60250600
  • Dimensiune standard (STD)
  • Unitate de calitate: set
  • KOLBENSCHMIDT: Bucsi ax cu came
  • Număr articol: 77916600
  • Prețul nostru: 134,04 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
KOLBENSCHMIDT Bucsi ax cu came
Numărul articolului: 77916600
134,04 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
Metalcaucho 03836 Filtru combustibil Insertie filtru, 10mm, 10mm
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 65,6
  • Diametru [mm]: 78,4
  • Lungime [mm]: 65,5
  • Diametru admisie [mm]: 10
  • Diametru evacuare [mm]: 10
  • Diametru interior [mm]: 13,9
  • Greutate [kg]: 0,41
  • Masa [g]: 410
  • Latime [mm]: 65,5
  • Metalcaucho: Filtru combustibil
  • Număr articol: 03836
  • Prețul nostru: 137,48 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
Metalcaucho Filtru combustibil Insertie filtru, 10mm, 10mm
Numărul articolului: 03836
137,48 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
GLP5 BOSCH 0 250 603 008 Bujie incandescenta 7V M 8 x 1,0, bujie incandescenta tip-creion, capacitate de postincandescenta, Lungime: 135 mm, 93, Duraspeed
Info product
  • Informatii de extindere: Duraspeed
  • Dimensiune filet: M 8 x 1,0
  • Lungime [mm]: 135
  • Tensiune [V]: 7
  • Deschidere cheie: 9
  • Varianta bujii incandescente: bujie incandescenta tip-creion, capacitate de postincandescenta
  • Adancime montaj [mm]: 28
  • Tehnica de cuplaj: PIN
  • Cuplu de strangere pana la [Nm]: 12
  • Moment strangere de [Nm] 0
  • Spirala conica: 93
  • BOSCH: Bujie incandescenta
  • Număr articol: 0 250 603 008
  • Conditie: Nou
Detalii
BOSCH Bujie incandescenta 7V M 8 x 1,0, bujie incandescenta tip-creion, capacitate de postincandescenta, Lungime: 135 mm, 93, Duraspeed
Numărul articolului: 0 250 603 008
111,49 RON
(Prețul per unitate)
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MANN-FILTER WK 5001 Filtru combustibil Filtru conducta, 8mm
Info product
  • Tip filtru: Filtru conducta
  • Înaltime [mm]: 251
  • Diametru [mm]: 55
  • Diametru evacuare [mm]: 8
  • MANN-FILTER: Filtru combustibil
  • Număr articol: WK 5001
  • Prețul nostru: 144,94 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru combustibil Filtru conducta, 8mm
Numărul articolului: WK 5001
144,94 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare

Postari populare

Înscrieți-vă la newsletter

Pentru a primi ultimele noastre noutăți și idei, vă rugăm completați adresa dumneavoastră de e-mail: