Cuprinsul
Cum să restaurați intensitatea farurilor
Farurile noi aproape întotdeauna vor da lumină strălucitoare. Totuși, în timp, mulți conducători auto au observat că drumul din fața lor este din ce în ce mai puțin luminat decât înainte, ochii obosesc mult mai repede în timpul condusului în noapte iar evaluarea situațiilor din trafic necesită o mult mai mare atenție. În continuare vă vom spune de ce se întâmplă aceste lucruri, cum să rezolvați problema și ce anume poate agrava această problemă.
7 pași simpli în rezolvarea problemei
- Curățarea farurilor. Farurile murdare luminează foarte prost șoseaua. Atunci când farurile sunt foarte murdare, vizibilitatea se poate deteriora semnificativ. De fapt, șoferul vedea doar 10% din ceea ce se întâmplă în fața mașinii.
Pentru spălarea farurilor, folosiți o cârpă moale sau un burete. Asigurați-vă că acestea sunt curate: praful și nisipul, atunci când ajung pe suprafața ce urmează a fi tratată, acționează la fel ca un abraziv. În ceea ce privește detergentul, folosiți un șampon auto.
Urmele de insecte și de bitum se pot îndepărta cu agenți speciali de curățare. Impuritățile organice sunt foarte persistente astfel încât este mult mai bine să le eliminați imediat ce apar.
Sfat de la AUTODOC: Nu curățați niciodată lentilele farurilor cu cârpa uscată pentru că aceasta poate zgâria suprafața lor.
- Polisarea farurilor. Farurile noi au un înveliș special care protejează lentilele împotriva deteriorărilor mecanice și razelor ultraviolete. În timp, se uzează, pe ele apar mici fisuri și zgârieturi iar lentilele devin cețoase și galbene. Această problemă poate fi rezolvată prin folosirea unui kit de restaurare special pentru polisarea lentilelor. De obicei, acest kit este format din glaspapir de diferite asperități, rolă de polisat și pastă.
Polisarea se face în câteva etape. Caroseria din jurul farului trebuie acoperită cu bandă pentru a se evita deteriorarea vopselei. O idee chiar mai bună este demontarea completă a farului. Apoi trebuie curățată de murdărie și degresată. Apoi, trebuie să polisați suprafața cu un glaspapir mai brut înmuiat în apă, până se va obține o formă uniformă. Apoi mai treceți odată cu polisarea cu ajutorul unui glaspapir mai fin și efectuați o polisare finală. Ultima polisare se poate face mai bine cu un polizor, pentru că aceasta va asigura rapiditate dar și o calitate mult mai bună.
Un sfat de la AUTODOC: Vă rugăm să rețineți că, în timpul procesului de polisare stratul protectiv din fabricație va fi complet distrus. Va trebui să repetați procedura în fiecare lună. Pentru rezultate de mai lungă durată, recomandăm acoperirea farului cu un lac auto după polisare.
- Înlocuirea lămpilor. Lămpile cu xenon se estompează în timp. În ceea ce privește becurile cu halogen, în cazul unor montări defectuoase, pe ele se formează depuneri arse. Dacă observați că intensitatea farurilor se reduce, încercați să vă amintiți când ați schimbat ultima oară lămpile. de obicei, durata medie standard de viață a becurilor incandescente este de 500 de ore, pentru cele cu halogen - 1,500, cele cu xenon - 3,000, și cele cu leduri - de peste 10,000 de ore.
Un sfat de la AUTODOC: Atunci când înlocuiți becurile cu halogen, nu atingeți cu mâinile goale sticla lor pentru că petele de grăsime de pe suprafața lor vor deveni curând depozite de carbon. Pentru a se asigura iluminarea uniformă a drumului cu ajutorul lămpilor cu xenon, înlocuiți-le în pereche.
- Curățarea aerisirilor. Funcțiunea acestora este de a permite pătrunderea aerului în interior și în exterior la faruri pentru a egaliza presiunea internă cu cea din atmosferă. Dacă valvele sunt înfundate, condensul se va acumula în interiorul carcasei farurilor, lucru care va duce la încețoșarea lentilelor și deteriorarea vizibilității.
Sfat de la AUTODOC: În cazul în care farurile devin încețoșate, este recomandabil a se verifica starea elementelor de etanșare și dacă partea lor din spate se potrivește strâns cu carcasa farurilor.
- Restaurarea tensiunii de alimentare. Calitatea proastă a reparațiilor la firele auto, terminalele corodate, proasta funcționare a alternatorului și a bateriei, toate pot duce la rezultatul că sursa lampei este alimentată tensiune mică. Adesea, acesta din urmă nu este suficientă pentru a se asigura o iluminare corectă. Prin urmare, este necesar să înlocuiți firele vechi și uzate la timp și să folosiți o unsoare specială, fără conductivitate pentru a vă proteja terminalele împotriva expunerii externe.
Un sfat de la AUTODOC: Pe cât posibil, optați pentru cabluri cu înveliș din silicon întrucât acestea rezistă mult mai bine la expuneri termice, sunt rezistente la deteriorări mecanice, la chimicalele agresive și la schimbările de temperatură. Se caracterizează prin faptul că au o inflamabilitate scăzută.
- Vopsirea reflectorului. Cu ajutorul unei vopsele cromate speciale puteți restaura strălucirea reflectorului și eliminarea mătuirii acestuia. Pentru a realiza acest lucru, trebuie să demontați farul, să polisați reflectorul cu glaspapir, să îndepărtați complet stratul de crom, să degresați suprafața, să aplicați un strat de grund și apoi să pulverizați două straturi de vopsea pe suprafața acestuia.
Un sfat de la AUTODOC: Nu folosiți vopsea pentru repararea unui reflector spart. În caz de deteriorare gravă, această piesă trebuie înlocuită imediat pentru că nu va rezista prea mult.
- Reglare fazei farurilor. Se recomandă să se facă în medie o dată pe an, la fel ca și după înlocuirea becurilor, după instalarea de noi jante sau anvelope și după orice reparație în partea din față a mașinii. În final, trebuie să parcați vehiculul pe o suprafață plană și care este exact perpendiculară pe un zid. Faceți apoi semne potrivite pe perete. Pentru a avea ordine în care să desenați liniile cât și distanța dintre mașină și zid, uitați-vă în manualul tehnic al mașinii pentru că cerințele pentru fiecare tip de mașină pot fi diferite.
Un sfat de la AUTODOC: Nu uitați să pregătiți mașina pentru această procedură. verificați presiunea din anvelope: aceasta trebuie să se potrivească cu valorile indicate. Completați partial sau integral rezervorul de combustibil. Încercați să simulați sarcina zilnică asupra suspensiei: dacă în cele mai multe cazuri conduceți singur în mașină, cereți unei persoane cu o constituție similară dvs să stea pe scaunul din față sau plasați o încărcătură similară greutății dvs pe scaunul șoferului. Dacă mașina dvs este constant ocupată de pasageri, veți avea nevoie de mai mulți asistenți.
3 erori atunci când încercați să creșteți intensitatea farurilor:
- Înlocuirea lămpilor standard cu halogen cu lămpi lămpi cu descărcare de gaze. O astfel de procedură nu este numai ineficientă dar ilegală în unele țări. Lămpile cu xenon instalate în farurile cu halogen pot produce amețeală șoferilor din față și pot cauza înnegrirea reflectorului. În plus, sunt foarte sensibile la contaminanți: atunci când se folosesc, este obligatorie disponibilitatea unui rezervor de lichid de spălare și a unui sistem de curățare.
- Instalarea de lămpi mai puternice decât cele standard pentru vehiculul dvs. În ciuda unei aparente îmbunătățiri în intensitatea iluminării, o astfel de soluție poate avea ca rezultat întunecarea și deflectarea reflectorului, topind lentilele și cablurile. În final, toate acestea vor duce la costuri scumpe de înlocuire a farurilor.
- Conectarea farurilor la baterie prin releu suplimentar. Acest tip de adaptare permite creșterea tensiunii în plus față de cea de bază de 13.5-14V, ceea ce aduce un efect pozitiv la intensitatea luminii. Totuși, modificările în sistemul electric al mașinii, care nu sunt autorizate de către producător, sunt periculoase și, prin urmare nu sunt acceptate.
Concluzii:
Condusul în siguranță și confort depinde foarte mult de intensitatea luminilor. Prin urmare, fiecare proprietar de mașini trebuie să monitorizeze starea mașinii lor din acest punct de vedere. Nu este dificil să faceți asta. Trebuie doar să respectați recomandările cu privire la schemele de mentenanță a sistemelor și ansamblurilor mașinii, să evitați modificarea structurii echipamentului de iluminare, să ne urmați sfaturile și să cumpărați piese, unelte, accesorii și substanțe chimice auto de bună calitate de la AUTODOC.
Video relevant la acest subiect:
Cum să restaurați farurile