Cuprinsul
Injectoare diesel defecte: simptome și preț manoperă schimb
Printe funcțiile sistemului de injecție se numără alimentarea cu combustibil, reglarea cantității de combustibil, ajustarea timpului de injecție și presurizarea combustibilului. Păstrând injectoarele în stare perfectă de funcționare, reduceți consumul de combustibil, păstrații emisiile curate și evitați cheltuielile inutile cu reparația motorului. Injectoarele diesel au, de obicei., o durată de viață mai mică, ceea ce înseamnă că pentru o performanță optimă a motorului, acestea vor trebui înlocuite mai des. Durata de viață a unui injector diesel de calitate este de 150 000 km. Când se apropie acest termen, ele trebuie verificate de către profesioniști, iar dacă este cazul – înlocuite.
Un injector este alcătuit din duză și corpul injectorului. Dacă oricare dintre aceste componente se va înfunda sau deteriora, va fi afectată performanța întregului autovehicul.
Simptome injectoare defecte:
- Miros de combustibil. Mirosul de combustibil indică faptul că, cel mai probabil, există undeva o scurgere. S-ar putea să fie din cauza unor oringuri injectoare defecte sau pentru că o supapă nu se închide corespunzător, permițând combustibilului să iasă de la injector când acesta se află în stare de repaus.
- Putere oscilantă a motorului. Dacă autovehiculul dumneavoastră are în mod frecvent oscilații de turație, poate fi un semn că injectoarele de combustibil trebuie curățate, întrucât un sistem de injecție murdar sau un injecor uzat va alimenta motorul cu cantități fluctuante de combustibil, ceea ce va avea drept consecință reducerea performanței motorului.
- Rateuri. În cazul unui motor ce dă rateuri la pornire poate fi vorba despre un injector diesel înfundat, care necesită o curățare minuțioasă sau despre un injector diesel defect, care trebuie verificat.
- Consum sporit de combustibil. Dacă mașina a început dintr-o dată să consume mai mult combustibil decât de obicei, poate fi iarăși vorba de un injector defect, deoarece în categoria simptome injector diesel defect se încadrează și arderea unei cantități mai mari de combustibil în vederea atingerii performanței dorite.
- Emisii mai multe. Un injector înfundat diesel va determina arderea incompletă a combustibilului, ceea ce va face ca zona de evacuare a gazelor să devină mai murdară, din țeava de eșapament ieșind un fum alb.
Acum că știți simptomele unui injector defect, probabil vă întrebați de ce se strică injectoarele diesel.
BOSCH Injector
Rampa comuna (Common Rail), cu inel etansare
DELPHI Portinjector
DELPHI Portinjector
BOSCH Injector
Rampa comuna (Common Rail), cu inel etansare
BOSCH Unitate pompa-diuza
Ei bine, de obicei, injectoarele se defectează din cauza depunerilor de carbon, acestea din urmă determinând înfundarea parțială sau completă a injectorului, împiedicându-l să se închidă până la capăt. De asemenea, problemele la injectoare (de exemplu scurgerile) pot avea drept cauză niște oringuri uscate sau crăpate sau chiar crăpături la corpul injectorului.
Porțiunile electrice ale injectorului sunt afectate de timp, căldură și umezeală.
Printre cauzele ce duc la înfundarea, defectarea și uzarea unui injector benzină și diesel se numără:
- Combustibilul de slabă calitate –principala cauză pentru care se înfundă injectoarele este slaba calitate a combustibilului. Impuritățile conținute de acesta pot ajunge în injectoare, creând probleme de funcționare.
- Defectarea bobinei – una dintre funcțiile bobinei este să creeze un câmp magnetic care să tragă pivotul injectorului. De aceea, o problemă la bobină va afecta și funcțioarea injectoarelor.
- Îmbibarea cu vapori – la oprirea motorului, reziduurile de combustibil se evaporă în duzele injectoarelor, formânduse niște alchene ceroase, care nu pot fi spălate, pentru că după oprirea motorului nimic nu mai circulă prin duze. Dacă porniți mașina doar pentru distanțe scurte, s-ar putea ca motorul să nu reușească să spele aceste alchene, caz în care injectoarele se vor înfunda și se vor defecta.
- Timpul, căldura și umezeala – oringurile și părțile electrice ale injectoarelor sunt cele mai afectate de timp, temperaturile ridicate și umezeală.
Dacă un injector este crăpat sau rupt, nu aveți altceva de făcut decât să îl înlocuiți cu altul nou. Cu toate acestea, nu orice injector care funcționează necorespunzător este neapărat defect și trebuie schimbat. Dacă este doar înfundat, o soluție ar fi să folosiți un aditiv curățare injectoare diesel, care să îl crețe și să lubrifieze cilindrii, sporind astfel performanța motorului.
Dacă doriți să montați un injector Ford Focus 1.8 tdci, cel mai sigur este să apelați la serviciile unui atelier auto și să cereți un preț manoperă schimb injectoare. Tot acolo vă vor curăța atent și injectoarele diesel înfundate, pentru a-i reda motorului puterea de odinioară.
Produse de TOP referitoare la acest subiect: