Skoda Kamiq: Probleme
- Probleme cu funcția start-stop: pot apărea de la 20-30.000 km.
- Uzura excesivă a anvelopelor: apare adesea după 30-50.000 km, în special dacă roțile sunt reglate incorect.
- Defecțiuni ale sistemului de asistență la parcare: apar adesea după 40-60.000 km, adesea din cauza senzorilor defecți.
- Probleme cu servodirecția electrică: pot apărea după 70-90.000 km, adesea din cauza senzorilor defecți.
Probleme cu Škoda Kamiq: 1.0 TSI și 1.5 TSI
Motoarele mici TSI de 1,0 și 1,5 litri pot suferi ocazional de probleme cu turbocompresorul. Acestea apar de obicei între 60.000 și 100.000 km. Simptomele sunt o pierdere de putere și creșterea consumului de ulei. În unele cazuri, turbocompresorul poate ceda complet.
Schimburile regulate de ulei și utilizarea de uleiuri de înaltă calitate pot contribui la prelungirea duratei de viață a turbocompresorului. În caz de defecțiune, turbocompresorul trebuie, în general, înlocuit.
Probleme cu Škoda Kamiq: motoare cu 3 cilindri
Motoarele cu 3 cilindri (1.0 TSI) pot tinde să vibreze și să facă mai mult zgomot. Acest lucru se datorează construcției și apare mai des la turații mici ale motorului.
Întreținerea regulată și utilizarea de combustibil de calitate pot contribui la reducerea vibrațiilor. În unele cazuri, reglarea rulmenților motorului sau utilizarea covorașelor izolatoare pot fi, de asemenea, de ajutor.
Probleme cu Škoda Kamiq: lanțul de distribuție
Lanțul de distribuție la motoarele TSI se poate întinde, ceea ce poate duce la zăngănit la pornirea de la rece. Această complicație apare adesea între 100.000 și 150.000 km. În cazuri rare, lanțul poate și să sară, ducând la deteriorarea gravă a motorului.
Înlocuirea preventivă a lanțului de distribuție și a sistemului de întindere la aproximativ 100.000 km poate preveni daunele costisitoare consecutive. Schimburile regulate de ulei sunt, de asemenea, importante.
Probleme cu cutia de viteze DSG Škoda Kamiq
Cutia de viteze DSG cu 7 trepte poate avea uneori dificultăți la schimbarea treptelor de viteză într-un mod sacadat sau poate porni cu întârziere. Aceste complicații apar adesea între 50.000 și 100.000 km.
Actualizarea software-ului ECU al cutiei de viteze poate remedia de obicei problema. De asemenea, este important să schimbați uleiul și filtrele cutiei de viteze în conformitate cu instrucțiunile producătorului.
Probleme cu cutia de viteze automată
La modelele echipate cu o cutie de viteze automată convențională, pot apărea erori în sistemul de control al cutiei de viteze după aproximativ 120.000 km, ceea ce poate duce la schimbări bruște ale vitezelor.
Această problemă poate fi adesea rezolvată prin actualizarea software-ului ECU al cutiei de viteze. În unele cazuri, poate fi necesară și înlocuirea ECU sau a mecatronicii.
Probleme cu Škoda Kamiq: frânele din spate
Uzura prematură a discurilor și plăcuțelor de frână spate nu este neobișnuită, adesea după doar 30.000 - 50.000 km.
Verificările regulate și înlocuirea la timp a discurilor și plăcuțelor de frână sunt importante. Utilizarea de componente de frânare de înaltă calitate poate, de asemenea, să prelungească durata de viață a acestora. După o perioadă lungă de imobilizare, frânele trebuie curățate prin frânarea energică de mai multe ori pentru a elimina coroziunea.
Probleme cu Škoda Kamiq: software și infotainment
Ocazional, pot apărea probleme cu sistemul infotainment, cum ar fi blocaje, defecțiuni sau erori la actualizarea software-ului. Aceste probleme pot apărea devreme, adesea în primii 30.000 de kilometri.
Actualizările regulate ale software-ului pot rezolva multe dintre aceste erori. Repornirea sistemului sau resetarea acestuia la setările din fabrică poate ajuta în cazul unei defecțiuni. În unele cazuri, poate fi necesară repararea sau înlocuirea componentelor hardware.
Probleme cu Škoda Kamiq: Bluetooth
Unii proprietari și proprietari raportează dificultăți cu conexiunea Bluetooth, în special la împerecherea smartphone-urilor sau la utilizarea Apple CarPlay sau Android Auto.
O actualizare software a sistemului infotainment poate ajuta adesea. Ștergerea tuturor dispozitivelor împerecheate și reperecherea pot remedia, de asemenea, defecțiunile. În cazuri rare, poate fi vorba de o defecțiune hardware care necesită reparații.
Defecțiuni suplimentare frecvente la Škoda Kamiq:
Pe baza experiențelor șoferilor Škoda Kamiq, prezentăm o prezentare generală a posibilelor puncte slabe suplimentare:
- Scurgeri în radiatorul de apă: acestea apar adesea după 80-100.000 km, în special la modelele mai vechi.
- Defecțiuni la închiderea centralizată: pot apărea după 50-70.000 km, adesea din cauza încuietorilor de uși sau a cutiilor de comandă defecte.
- Probleme ale turbocompresorului la motoarele pe benzină: apar de obicei după 100-120.000 km.
- Sondele lambda defecte: pot duce la complicații după 60-80.000 km, în special la motoarele pe benzină.
- Probleme cu aerul condiționat: uneori apar încă de la 40-60.000 km, adesea cauzate de scurgeri sau defectarea compresorului.
- Defecțiuni ale geamurilor electrice: apar de obicei după 70-90.000 km, în special la ușile din spate.
Aceste probleme nu afectează toate vehiculele, dar pot apărea în anumite cazuri. Întreținerea și inspecția regulată pot ajuta la detectarea și corectarea multora dintre aceste puncte slabe într-un stadiu incipient.