Škoda Superb: Probleme
- Probleme de aer condiționat: pot apărea după 50-70.000 km, adesea din cauza scurgerilor sau defecțiunilor compresorului.
- Defecțiuni ale geamurilor electrice: apar adesea după 80-100.000 km, în special la ușile din spate.
- Defecțiuni la închiderea centralizată: pot apărea încă de la 60.000 km, adesea din cauza încuietorilor sau a cutiilor de comandă defecte.
- Probleme ale turbocompresorului la motoarele diesel: apar de obicei după 120-150.000 km.
- Sondele lambda defecte: pot duce la disfuncționalități încă de la 80.000 km, în special la motoarele pe benzină.
Probleme cu Škoda Superb: motor pe benzină
Probleme cu Škoda Superb 1.4 TSI și 1.5 TSI (EA211)
Motorul TSI de 1,5 litri, introdus începând cu 2015, poate cauza smucituri la pornire pe modelele cu transmisie manuală. Acest lucru se întâmplă adesea la kilometraje mici, de 20 până la 30.000 km.
O actualizare software a unității de control a motorului poate rezolva adesea problema. Schimburile regulate de ulei sunt, de asemenea, importante pentru a prelungi durata de viață a motorului.
Probleme cu Škoda Superb 1.8 TSI și 2.0 TSI (EA888)
Lanțul de distribuție al motoarelor TSI se poate întinde, ceea ce poate duce la un zgomot de bătaie la pornirea de la rece. Această problemă apare adesea între 100.000 și 150.000 km.
Înlocuirea preventivă a lanțului de distribuție și a sistemului de întindere la aproximativ 100.000 km poate preveni daunele consecvente costisitoare. Schimburile regulate de ulei sunt, de asemenea, importante.
Motorul 2.0 TSI de 280 CP tinde să consume mai mult ulei. Verificați regulat nivelul uleiului și completați-l dacă este necesar. Consumul ridicat nu poate fi eliminat complet din cauza construcției.
Probleme cu Škoda Superb: Diesel
1.6 TDI și 2.0 TDI (Common-Rail)
La motoarele TDI de 2,0 litri cu 150 CP și 190 CP, produse între 2009 și 2018, pot apărea probleme cu sistemul AdBlue. Injectoarele înfundate sau defecțiunile pompei sunt complicații tipice care apar de obicei între 80.000 și 120.000 km.
Curățarea regulată a sistemului AdBlue și utilizarea de AdBlue de înaltă calitate pot preveni astfel de probleme. În cazul unei defecțiuni, componentele în cauză, cum ar fi injectoarele sau pompa, trebuie înlocuite.
1.9 TDI și 2.0 TDI (sistem injector-pompă)
Motorul 1.9 TDI cu litera de identificare a motorului BLS se poate remarca prin deteriorarea lagărelor de bielă. Motorul 2.0 TDI poate dezvolta probleme la componentele pompei injectorului.
Întreținerea regulată și schimbarea uleiului pot contribui la menținerea acestor probleme la un nivel minim. Dacă acestea apar, componentele în cauză trebuie înlocuite.
Probleme diesel generale
Acumularea de funingine pe injectoare și pe supapa EGR poate duce la reparații costisitoare.
Utilizarea preventivă a aditivilor de curățare a combustibilului, adăugați regulat la umplerea rezervorului, poate ajuta la prevenirea acestor probleme sau cel puțin la întârzierea lor.
Este important să rețineți că nu toate vehiculele vor avea toate aceste complicații, iar întreținerea regulată poate preveni sau minimiza multe dintre ele. Cu toate acestea, atunci când cumpărați o Škoda Superb de ocazie, merită să acordați atenție acestor potențiale puncte slabe și să verificați vehiculul în detaliu.
Probleme cu Škoda Superb: lanțul de distribuție
Lanțul de distribuție la motoarele TSI, în special la modelele fabricate între 2011 și 2015, se poate întinde, ceea ce poate duce la bătăi la pornirea de la rece. Această problemă apare adesea între 100.000 și 150.000 km. Se recomandă înlocuirea preventivă a lanțului de distribuție.
Soluție: înlocuirea preventivă a lanțului de distribuție și a sistemului de întindere la aproximativ 100.000 km poate preveni daunele consecvente costisitoare. Schimburile regulate de ulei sunt, de asemenea, importante.
Probleme cu cutia de viteze DSG a modelului Škoda Superb
Cutia de viteze DSG cu 7 trepte, care este utilizată din 2009, poate întâmpina ocazional dificultăți cu schimbări bruște ale treptelor de viteză sau porniri întârziate. Aceste complicații apar adesea între 50.000 și 100.000 km. O actualizare a software-ului sau schimbarea uleiului pot ajuta.
De asemenea, actualizarea software-ului ECU al cutiei de viteze poate oferi adesea o soluție. De asemenea, este important să schimbați uleiul și filtrele cutiei de viteze în conformitate cu instrucțiunile producătorului.
Probleme cu Škoda Superb: cutia de viteze automată
La modelele echipate cu cutie de viteze automată cu 6 trepte, în special la vehiculele între 2013 și 2018, pot apărea erori de la aproximativ 120.000 km în controlul cutiei de viteze, ceea ce poate duce la schimbări dificile ale vitezelor.
O actualizare software a calculatorului cutiei de viteze poate rezolva adesea această problemă. În unele cazuri, poate fi necesară și înlocuirea ECU sau a mecatronicii.
Probleme cu Škoda Superb: butonul de pornire
Butonul de pornire, care a fost montat începând cu 2015, poate ceda uneori, făcând imposibilă pornirea motorului. Această problemă poate apărea foarte devreme, adesea în primii 50.000 km.
În majoritatea cazurilor, butonul de pornire trebuie înlocuit. Se recomandă, de asemenea, un diagnostic amănunțit la un atelier specializat.
Probleme cu Škoda Superb: hayon electric
Hayonul electric de pe modelele break, care este disponibil din 2009, poate avea probleme cu senzorii sau cu mecanismul de deschidere. Aceste complicații apar adesea între 50.000 și 100.000 km.
În funcție de cauză, poate fi necesară reglarea sau înlocuirea senzorilor sau a întregului mecanism de deschidere. Se recomandă un atelier specializat pentru diagnosticare.
Probleme cu Škoda Superb: suspensia pneumatică
Suspensia pneumatică opțională, disponibilă din 2015, poate dezvolta scurgeri sau probleme cu compresorul, adesea între 80.000 și 120.000 km.
Arcurile pneumatice cu scurgeri sau compresoarele defecte trebuie înlocuite. Inspecția regulată a sistemului poate ajuta la detectarea defecțiunilor într-un stadiu incipient.
Probleme cu Škoda Superb: frânele
Uzura prematură a discurilor și plăcuțelor de frână față nu este neobișnuită, deseori după 30.000 - 50.000 km.
Este important să verificați discurile și plăcuțele de frână în mod regulat și să le înlocuiți în timp util. Utilizarea de componente de frână de înaltă calitate poate prelungi durata de viață a acestora.
Probleme cu Škoda Superb: acoperiș panoramic
Acoperișul panoramic opțional, disponibil din 2009, poate fi supus scurgerilor sau problemelor cu mecanismul de deschidere, adesea încă de la primii 50.000 km.
Scurgerile pot fi adesea rezolvate prin curățarea și lubrifierea garniturilor. În cazul unor probleme cu mecanismul de deschidere, este necesară repararea sau înlocuirea componentelor respective.
Probleme cu Škoda Superb: 4x4 (tracțiune integrală)
Tracțiunea integrală (4x4), disponibilă ca opțiune din 2009, poate întâmpina ocazional probleme cu ambreiajul Haldex, ceea ce duce la o pierdere de putere. Aceste defecțiuni apar de obicei după 100.000 km.
Poate fi necesară înlocuirea ambreiajului Haldex sau a calculatorului. Prin urmare, este important să schimbați periodic uleiul din sistemul de tracțiune integrală în conformitate cu instrucțiunile producătorului.
Probleme cu Škoda Superb: Sistemul de propulsie hibrid
Modelele hibride plug-in (din 2020) pot avea probleme cu puterea și capacitatea bateriei. O pierdere a capacității mai rapidă decât se aștepta nu este neobișnuită, adesea încă de la primii 50.000 km. Rămâne de văzut cum vor evolua aceste modele între prezent și 2024.
Verificarea periodică a bateriei și ajustarea ciclurilor de încărcare pot contribui la prelungirea duratei sale de viață. În unele cazuri, poate fi necesară înlocuirea bateriei sau a anumitor celule.
Este important să rețineți că nu toate vehiculele vor avea toate aceste complicații, iar întreținerea regulată poate preveni sau minimiza multe dintre ele. Cu toate acestea, atunci când cumpărați o Škoda Superb second-hand, merită să acordați atenție acestor potențiale puncte slabe și să verificați vehiculul în detaliu.
Defecțiuni suplimentare frecvente la Škoda Superb:
Pe baza experiențelor șoferilor de Škoda Superb, vă prezentăm o prezentare generală a posibilelor probleme suplimentare:
- Scurgeri în răcitorul de apă: acestea apar adesea după 100-120.000 km, în special la modelele mai vechi.
- Defecțiuni ale servodirecției electrice: pot apărea după 90.000 km, adesea din cauza defecțiunilor senzorilor.
- Defecțiuni ale ajutorului de parcare: apar de obicei după 70-90.000 km, adesea din cauza senzorilor defecți.
- Probleme cu motorul de pornire: pot apărea după 100.000 km, în special în cazul călătoriilor frecvente pe distanțe scurte.
- Scurgeri ale garniturii hayonului: apar adesea după 50-70.000 km, în special la modelele break.
Aceste complicații nu afectează toate vehiculele, dar pot apărea în anumite cazuri. Întreținerea regulată și respectarea intervalelor de inspecție pot detecta și corecta multe dintre aceste defecțiuni în timp util.