Cuprinsul
Test compresie motor: valori și simptome
Orice motor cu ardere internă, fie acesta diesel sau pe benzină, are nevoie de compresie pentru a funcționa. Procesul de compresie presupune presarea amestecului de aer și combustibil în zona cilindrilor. Anume compresia amestecului aer-combustibil și aprinderea acestuia produce puterea necesară operării autovehiculului.
Valori compresie motor benzină. Pentru că motorul pe benzină are și bujii auto, acesta nu necesită o compresie prea mare, întrucât aprinderea o realizează bujiile. Astfel, valoarea compresiei la motoarele cu benzină ar trebui să fie între 10-11 bari, deși unele motoare mai mari pot necesita și o compresie de 15 bari. Valoarea exactă a compresiei necesare este oferită de către producătorul autovehiculului. O compresie peste valorile recomandate de producătorul auto poate determina preaprinderea amestecului aer-combustibil sau explozia acestuia, deteriorând grav piesele interne ale motorului.
Valori compresie motor diesel. Motorul diesel nu dispune de bujii, astfel că amestecul aer-combustibil trebuie aprins în urma procesului de compresie, ceea ce înseamnă că aceasta din urmă se va face la valori mult mai mari față de cele ale motoarelor cu benzină. Compresia normală la diesel se situează în jurul valorii de 24 bari. De aceea motoarele diesel sunt mai grele și mai zgomotoase decât cele pe benzină.
MAHLE ORIGINAL Set segmenti piston
Alezaj pist.: 76,51mm
MAHLE ORIGINAL Piston
82,5 mm, cu segment piston, cu canal de racire
GOETZE ENGINE Set segmenti piston
Alezaj pist.: 84mm
REINZ Garnitura, chiulasa
1,61 mm, Ř: 81 mm, garnitura metal-piele
REINZ Set garnituri, chiulasa
cu simering supapa
Test compresie motor - ce este și cand se face?
Testul de compresie este o procedură simplă, prin care se măsoară valorile compresiei motorului, în vederea identificării posibilelor probleme de funcționare ale acestuia, permițându-vă să determinați de ce părți ale motorului mașinii dumneavoastră veți avea nevoie. Testul se realizează cu un aparat numit compresmetru, care măsoară valorile de compresie ale fiecărui piston auto în parte. Valorile de referință se găsesc în cartea tehnică a mașinii sau online.
Acest test este foarte util dacă vrei să achiziționezi un automobil rulat și vrei să evaluezi starea motorului acestuia. Deasemenea, poți avea nevoie de un test de compresie motor și în cazul reducerii performanței motorului, pentru a identifica sursa problemei. De exemplu, dacă într-un singur cilindru compresia este scăzută, motorul va funcționa în continuare, dar va da rateuri la pornire, pe când dacă toți cilindrii au compresie scăzută - motorul nu va porni deloc.
Voi enumera mai jos câteva simptome care îți indică faptul că ar fi cazul să realizezi un test compresie motor diesel.
Simptome compresie slabă motor diesel
- Consum crescut de combustibil
- Consum sporit de ulei
- Probleme la accelerare
- Fum mult la accelerare
- Vibrarea excesivă a motorului
- Supraîncălzirea motorului
Cauzele pentru care un test compresie motor poate indica valori scăzute pot fi următoarele
- pistoane deteriorate - din cauza supraîncălzirii motorului sau a vibrațiilor exagerate
- scurgeri la supape - dacă supapa de admisie și supapa de evacuare se supraîncălzesc, de exemplu, gazul poate scăpa pe sub ele, reducând astfel compresia
- uzarea curelei de distribuție dintre arborele cotit și ax cu came.
- uzarea inelelor de piston
- slăbirea garniturii de chiulașă
În schimb, valori crescute ale compresiei se pot înregistra la motoarele care au depuneri excesive de carbon, caz în care acesta din urmă trebuie îndepărtat manual, iar în cazurile mai grave trebuie decarbonizat cu substanțe chimice.
În cazul în care testul de compresie motor arată valori anormale, va trebui să mergi la un service auto, unde mecanicii vor realiza segmentarea motorului, adică desfacerea fiecărei componente a motorului și înlocuirea celor cu probleme.
Produse de TOP referitoare la acest subiect: