• SHOP
  • CLUB
Testați contul premium
0
Garajul meu
Adăugă vehicul
0
Articole #66-8583
0,00 RON
Coșul dvs. de cumpărături este gol

Verificați motorul pe tabloul de bord: cauzele activării indicatorului și modalități de depanare

Cuprinsul

  1. 9 cauze pentru care indicatorul Verificare motor se aprinde intermitent
  2. Când trebuie să vă opriţi din condus
    1. Concluzie
    2. 4 motive pentru care se aprinde martorul „VERIFICARE MOTOR”
    3. Ce trebuie să faceți dacă s-a activat lampa de control al motorului

Verificare motor este un indicator care semnalează defecțiuni la motor sau în performanța sistemelor aferente. În cazul vehiculelor modernem acesta oferă informaţii despre sistemul de aprindere sau defecțiuni la transmisie automată, despre o schimbare în turația motorului pentru o anumită perioadă de timp sau despre amestecul de combustie și așa mai departe.

În modul de funcționare normală, când toate sistemele de sub controlul său funcţionează normal, se aprinde intermitent când rotiți cheia de contact și ar trebui să se stingă după pornirea motorului. Dar dacă lumina continuă să se aprindă intermitent sau începe să se aprindă în mod neașteptat în timpul deplasării, trebuie să verificați anumite sisteme și senzori. Uneori, puteți elimina cauza pe cont propriu. Dar datp au fost luate măsuri și indicatorul Verificare motor continuă să semnaleze o defecţiune, veți avea nevoie de ajutorul profesioniștilor.

9 cauze pentru care indicatorul Verificare motor se aprinde intermitent

1. Utilizarea unui combustibil de calitate inferioară. În acest caz, indicatorul luminos Verificare motor începe de obicei să se aprindă intermitent imediat după umplere. Puteţi să rezolvați problema numai prin trecerea la combustibil de mai bună calitate.

2. Dezintegrarea sistemului de alimentare cu combustibil. Uneori, indicatorul se aprinde intermitent când aerul ajunge în sistemul de combustibil dintr-un motiv oarecare, de exemplu, când capacul rezervorului nu este etanș.

3. Scăderea nivelului de ulei. Dacă semnalul de defecțiune apare numai la încălzirea motorului, poate exista o scurgere în sistemul de lubrifiere. În acest caz, examinaţi în detaliu spațiul de sub capotă, căutând urme de ulei pe carcasa motorului. Dacă ați găsit o scurgere, eliminaţi-o.

4. Defectarea pompei de combustibil sau înfundarea filtrului de combustibil. Pentru a verifica starea lor de funcționare, este necesar să măsuraţi presiunea combustibilului cu un manometru. Dacă este sub 3 atmosfere, componentele defecte ale sistemului de alimentare cu combustibil trebuie reparate sau înlocuite.

5. Contaminarea componentelor sistemului de injecție a combustibilului. Pierderea capacității de transfer a duzelor de injecție a combustibilului are un impact negativ asupra performanței motorului, care este indicat de computerul de bord. Soluția în acest caz este curățarea componentelor. Aceasta se poate face pe cont propriu, cu utilizarea unor aditivi speciali, sau poate fi încredințată profesioniștilor.

6. Rateu într-unul dintre cilindrii. Puteți verifica scânteia din cilindru cu ajutorul unui multimetru sau unui instrument de testare a scânteii cu element piezo. Dacă nu se produce nici o scânteie, va trebui să diagnosticaţi cu atenție componente precum senzorul arborelui cotit, modulul de aprindere, bobina, distribuitorul și bujiile, cablurile de înaltă tensiune și unitatea de comandă a motorului.

7. Defectarea bujiilor incandescente. Examinaţi-le. Căutaţi urme de ulei sau combustibil în zona cablulu, depuneri de carbon pe bujie, pete maro închis sau galben pe suprafețele electrodului sau izolantului.

8. Defectarea senzorului de oxigen. Se întâmplă frecvent ca indicatorul Verificare motor să semnaleze în mod specific defectarea acestuia. Uneori, defecțiunea unui senzor de poate fi indicată de semne fizice, precum o mare cantitate de funingine sau murdărie pe suprafața lui. Senzorul defect trebuie înlocuit.

9. Defectarea convertorului catalitic. Un mod de a verifica este măsurarea contrapresiunii la ieșire cu un manometru. Aceasta nu trebuie să depășească 10 kPa la ralanti și 20 kPa la 2500 rotaţii pe minut.

Când trebuie să vă opriţi din condus

Uneori, aprinderea intermitentă a indicatorului Verificare motor nu anunţă ceva extrem de periculos. În astfel de cazuri, şoferul se poate duce la cel mai apropiat autoservice pentru un diagnostic mai aprofundat. Dar alteori, condusul maşinii cu aprinderea intermitentă a indicatorului Verificare motor este strict interzisă.

Trebuie să opriți imediat maşina dacă:

  1. Una dintre următoarele lumini de avertizare se aprinde împreună cu indicatorul Verificare motor:
    • supraîncălzirea motorului
    • controlul gazelor de eșapament
    • nivelul de ulei
    • nivelul lichidului de răcire
  2. Observați următoarele semne:
    • motorul a început să vibreze
    • supraturaţia sistemului de propulsie la ralanti
    • simțiți miros de ars în cabină
  3. Turația motorului nu depășeşte anumite valori, în timp ce indicatorul luminos clipește intermitent.

Concluzie

Dacă indicatorul luminos Verificare motorul începe să se aprindă intermitent în timpul mersului, opriți maşina, dar și motorul. Apoi deschideţi capota, verificați funcționarea sistemelor menționate mai sus și încercaţi să rezolvaţi problema. Dacă nu reuşiţi, estimaţi caza luminii de avertizare și hotărâţi dacă este posibil să mergeţi mai departe. Duceţi-vă la cel mai apropiat centru de service sau contactați serviciul adecvat pentru ajutor.

În orice caz, activarea indicatorului Verificare motor nu ar trebui ignorată. Nu este doar periculos, ci şi poate implica, de asemenea, reparații costisitoare. Acordaţi atenție corespunzătoare semnalelor de avertizare, rezolvaţi probleme minore la timp, iar mașina dumneavoastră vă va servi pentru o lungă perioadă de timp.

Videouri relevante la acest subiect:

4 motive pentru care se aprinde martorul „VERIFICARE MOTOR”

 

Ce trebuie să faceți dacă s-a activat lampa de control al motorului

 

AUTODOC Bestseller: piese la un preț avantajos

OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Ulei de motor 5W-30, 5I, Ulei sintetic
Info product
  • Clasa de vascozitate SAE: 5W-30
  • Capacitate [Litrii]: 5
  • Indicatie producator: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Gama de produse: DEXOS2™
  • Specificatie: API SN, API CF, ACEA C3
  • Serie: SUPER SYNTHETIC
  • Ulei: Ulei sintetic
  • Tip ambalaj: canistra
  • Tipul autovehiculului: Mașină
  • OPEL GM: Ulei de motor
  • Număr articol: 19 42 003
  • Prețul nostru: 221,58 RON
Detalii
OPEL GM Ulei de motor 5W-30, 5I, Ulei sintetic
Numărul articolului: 19 42 003
221,58 RON
44,32 RON pentru 1 litru
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MANN-FILTER W 712/95 Filtru ulei 3/4-16 UNF-1B, cu ventil blocare retur, Filtru insurubabil
Info product
  • Tip filtru: Filtru insurubabil
  • Înaltime [mm]: 79
  • Dimensiune filet: 3 / 4-16 UNF-1B
  • Presiune de deschidere supapa trecere [bar]: 2,5
  • Cod articol al dispozitivului special recomandat: LS 7
  • Articol completare / Info suplimentar 2: cu ventil blocare retur
  • Diametru [mm]: 76
  • Diametru interior inel de etanșare [mm]: 63
  • Diametru exterior inel de etanșare [mm]: 72
  • MANN-FILTER: Filtru ulei
  • Număr articol: W 712/95
  • Prețul nostru: 52,84 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru ulei 3/4-16 UNF-1B, cu ventil blocare retur, Filtru insurubabil
Numărul articolului: W 712/95
52,84 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
DR.MOTOR AUTOMOTIVE DRM0849S Set garnituri, Capac supape
Info product
  • DR.MOTOR AUTOMOTIVE: Set garnituri, Capac supape
  • Număr articol: DRM0849S
  • Prețul nostru: 425,21 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
DR.MOTOR AUTOMOTIVE Set garnituri, Capac supape
Numărul articolului: DRM0849S
425,21 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
-64%
6 PK 1208 CONTITECH 6PK1210 Curea transmisie cu caneluri 1210mm, 6
Info product
  • Lungime [mm]: 1210
  • Numar nervuri: 6
  • Greutate [kg]: 0,127
  • CONTITECH: Curea transmisie cu caneluri
  • Număr articol: 6PK1210
  • Prețul nostru: 70,78 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
CONTITECH Curea transmisie cu caneluri 1210mm, 6
Numărul articolului: 6PK1210
comparativ cu PRP 199,50 RON

70,78 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
VAG LONGLIFE III FE GS55545M4 Ulei de motor 0W-30, 5I
Info product
  • Clasa de vascozitate SAE: 0W-30
  • Capacitate [Litrii]: 5
  • Indicatie producator: VW 504 00, VW 507 00
  • Gama de produse: LONGLIFE III
  • Specificatie: ACEA C3
  • Serie: FE
  • VAG: Ulei de motor
  • Număr articol: GS55545M4
  • Prețul nostru: 326,97 RON
Detalii
VAG Ulei de motor 0W-30, 5I
Numărul articolului: GS55545M4
326,97 RON
65,39 RON pentru 1 litru
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MANN-FILTER HU 7010 z Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 110
  • Diametru interior [mm]: 31
  • Diametru interior 2 [mm]: 31
  • Diametru [mm]: 64
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
  • MANN-FILTER: Filtru ulei
  • Număr articol: HU 7010 z
  • Prețul nostru: 57,25 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Numărul articolului: HU 7010 z
57,25 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MOTUL Specific 0720 102209 Ulei de motor 5W-30, 5I
Info product
  • Clasa de vascozitate SAE: 5W-30
  • Capacitate [Litrii]: 5
  • Indicatie producator: Renault RN0720, MB 226.51, Fiat 9.55535-S4
  • Gama de produse: Specific
  • Specificatie: ACEA C4
  • Serie: 0720
  • Tip ambalaj: canistra
  • Tipul autovehiculului: Mașină
  • potrivit pentru tip motor: motor diesel
  • MOTUL: Ulei de motor
  • Număr articol: 102209
  • Prețul nostru: 347,72 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MOTUL Ulei de motor 5W-30, 5I
Numărul articolului: 102209
347,72 RON
69,54 RON pentru 1 litru
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MANN-FILTER W 712 Filtru ulei 3/4-16 UNF, Filtru insurubabil
Info product
  • Tip filtru: Filtru insurubabil
  • Înaltime [mm]: 79
  • Dimensiune filet: 3 / 4-16 UNF
  • Cod articol al dispozitivului special recomandat: LS 7 / 3
  • Diametru [mm]: 76
  • Diametru interior inel de etanșare [mm]: 62
  • Diametru exterior inel de etanșare [mm]: 71
  • MANN-FILTER: Filtru ulei
  • Număr articol: W 712
  • Prețul nostru: 29,36 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru ulei 3/4-16 UNF, Filtru insurubabil
Numărul articolului: W 712
29,36 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
P 9185 BOSCH 1 457 429 185 Filtru ulei cu garnituri, Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 155
  • Diametru interior 2 [mm]: 31
  • Diametru [mm]: 64
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu garnituri
  • BOSCH: Filtru ulei
  • Număr articol: 1 457 429 185
  • Prețul nostru: 49,06 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
BOSCH Filtru ulei cu garnituri, Insertie filtru
Numărul articolului: 1 457 429 185
49,06 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MOBIL Super 2000 X1 150865 Ulei de motor 10W-40, 4I, Ulei semisintetic
Info product
  • Clasa de vascozitate SAE: 10W-40
  • Capacitate [Litrii]: 4
  • Indicatie producator: MB 229.1, VW 501 01, VW 505 00
  • Gama de produse: Super
  • Specificatie: ACEA A3 / B3, API SL, API CF
  • Serie: 2000 X1
  • Ulei: Ulei semisintetic
  • Tip ambalaj: canistra
  • Specificatii conform API: CF, SL
  • MOBIL: Ulei de motor
  • Număr articol: 150865
  • Prețul nostru: 127,05 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MOBIL Ulei de motor 10W-40, 4I, Ulei semisintetic
Numărul articolului: 150865
127,05 RON
31,76 RON pentru 1 litru
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
SHELL Helix Ultra Prof AF 550040670 Ulei de motor 5W-30, 5I
Info product
  • Clasa de vascozitate SAE: 5W-30
  • Capacitate [Litrii]: 5
  • Indicatie producator: STJLR.03.5003, Ford WSS-M2C913-C, Ford WSS-M2C913-D, VW 530 36
  • Gama de produse: Helix
  • Specificatie: API SL, ACEA A5 / B5
  • Serie: Ultra Prof AF
  • Tip ambalaj: canistra
  • Tipul autovehiculului: Mașină
  • SHELL: Ulei de motor
  • Număr articol: 550040670
  • Prețul nostru: 329,90 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
SHELL Ulei de motor 5W-30, 5I
Numărul articolului: 550040670
329,90 RON
65,98 RON pentru 1 litru
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
BMW Quality Longlife-04 83210398507 Ulei de motor 5W-30, 1I
Info product
  • Clasa de vascozitate SAE: 5W-30
  • Capacitate [Litrii]: 1
  • Indicatie producator: BMW Longlife-04
  • Gama de produse: Quality Longlife-04
  • Specificatie: ACEA C3, ACEA A3 / B4
  • Tip ambalaj: sticla
  • BMW: Ulei de motor
  • Număr articol: 83210398507
  • Prețul nostru: 111,23 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
BMW Ulei de motor 5W-30, 1I
Numărul articolului: 83210398507
111,23 RON
111,23 RON pentru 1 litru
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
SHELL Helix Ultra Professional AS-L 550055736 Ulei de motor 0W-20, 5I
Info product
  • Clasa de vascozitate SAE: 0W-20
  • Capacitate [Litrii]: 5
  • Indicatie producator: Volvo VCC RBS0-2AE
  • Gama de produse: Helix Ultra
  • Specificatie: ACEA C5, API SN
  • Serie: Professional AS-L
  • Tip ambalaj: canistra
  • Tipul autovehiculului: Mașină
  • SHELL: Ulei de motor
  • Număr articol: 550055736
  • Prețul nostru: 323,21 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
SHELL Ulei de motor 0W-20, 5I
Numărul articolului: 550055736
323,21 RON
64,64 RON pentru 1 litru
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
VAG Special e GS60107M4 Ulei de motor 10W-40, 5I
Info product
  • Clasa de vascozitate SAE: 10W-40
  • Capacitate [Litrii]: 5
  • Indicatie producator: VW 501 01, VW 505 00
  • Gama de produse: Special e
  • Tip ambalaj: canistra
  • VAG: Ulei de motor
  • Număr articol: GS60107M4
  • Prețul nostru: 303,57 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
VAG Ulei de motor 10W-40, 5I
Numărul articolului: GS60107M4
Mai mult
303,57 RON
60,71 RON pentru 1 litru
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
-9%
MANN-FILTER HU 713/1 x Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 83
  • Diametru interior [mm]: 29, 27
  • Diametru interior 2 [mm]: 29, 27
  • Diametru [mm]: 65
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
  • MANN-FILTER: Filtru ulei
  • Număr articol: HU 713/1 x
  • Prețul nostru: 33,36 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Numărul articolului: HU 713/1 x
comparativ cu PRP 36,82 RON

33,36 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare

Postari populare

Înscrieți-vă la newsletter

Pentru a primi ultimele noastre noutăți și idei, vă rugăm completați adresa dumneavoastră de e-mail: