Plus
Testați contul premium
0   Articole
#
0,00 RON
Coșul dvs. este gol

Alternator pentru automobilul dvs

Alternator generator comandaţi ieftin
Gamă largă de brand-uri pentru mașină Alternator online
Înlocuire Alternator: Tutorial Video Reparație
Cum se inlocuiesc un alternator de zgomot pe MERCEDES-BENZ 190 W201 [TUTORIAL]

Cum se inlocuiesc un alternator pe MERCEDES-BENZ 190 W201 1982, 1983, 1984, 1985, 1986, 1987, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993 [TUTORIAL] |...

Video instructiv de tip step-by-step la tema reparării automobilului cu propriile mâini. Devino un mecanic-amator împreună cu AutoDoc.

Alternator generator pentru brand-uri auto de Top brand-uri auto
Alternator marcă de calitate: Cei mai buni producători
  • CV PSH Alternator Originale
  • RIDEX Alternator Originale
  • AS-PL Alternator Originale
  • ROTOVIS Automotive Electrics Alternator Originale
  • VALEO Alternator Originale
  • ALANKO Alternator Originale
  • STARK
  • LUCAS ELECTRICAL
  • EUROTEC
  • MESSMER
  • HELLA
  • BOSCH
  • DENSO
  • CASCO
  • MAGNETI MARELLI
  • JP GROUP
  • DRI
  • ELSTOCK
  • MAPCO
  • Henkel Parts
  • ERA
  • LUCAS
  • DELCO REMY
  • VEMO
Mai multe
Cele mai bine vândute produse: Alternator generator
Piesele de schimb cele mai vândute din secțiunea Alternator. Avem numeroase piese de schimb de brand pentru Alternator și alte oferte avantajoase care fac parte din gama noastră largă de produse pentru automobil.
-30%
Alternator generator 4G0041 cumpărați online 24/24
Alternator
Numărul articolului: 4G0041
405,56 RON
incl. 19% TVA , fără сosturile de livrare,
  • Curent de incarcare generator [A]: 90
  • Tensiune [V]: 14
  • Fulie curea -Ø [mm]: 50
  • Numar nervuri: 6
  • Identificare constructie stecher: D+ W (Plug 25)
  • Curent electric vehicul: pentru vehicule cu instalatie de 12V
  • Clema: M8 B+
  • Alezaj-Ø 1 [mm]: 8
  • Lungime [mm]: 40
  • Specificatii de asamblare: levier dublu articulat
  • RIDEXAlternator
  • Număr articol4G0041
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător579,37 RON
  • Prețul nostru 405,56 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Alternator DAN930 cumpărați online 24/24
Alternator
Numărul articolului: DAN930
645,95 RON
incl. 19% TVA , Livrare gratuita
  • Curent de incarcare generator [A]: 150
  • Tensiune [V]: 14
  • Fulie curea -Ø [mm]: 54
  • Role: cu rola curea cu cuplaj unisens
  • Numar nervuri: 6
  • Curent electric vehicul: pentru vehicule cu instalatie de 12V
  • Piesa noua
  • Calitate: OE
  • DENSOAlternator
  • Număr articolDAN930
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător922,78 RON
  • Prețul nostru 645,95 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Alternator generator 0 986 043 981 cumpărați online 24/24
Alternator
Numărul articolului: 0 986 043 981
975,18 RON
incl. 19% TVA , Livrare gratuita
  • Curent de incarcare generator [A]: 100
  • Tensiune [V]: 14
  • Fulie curea -Ø [mm]: 60
  • Role: cu fulie combinata
  • Numar de striatii: 6
  • Identificare constructie stecher: PL50
  • Piesa la schimb
  • Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
  • Tip alternator: incl. pompa vacuum
  • Tipul de fixare: levier dublu articulat
  • Dezvoltarea reparatiilor recomandate: Curea trapezoidala/transmisie
  • Clema: B+(M8), D+(Plug), W
  • Lungime [mm]: 225
  • Distanta de la fulie la generator [mm]: 35,5
  • BOSCHAlternator
  • Număr articol0 986 043 981
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător1393,12 RON
  • Prețul nostru 975,18 RON
  • Conditie  Refabricată
Detalii
-30%
Alternator 439845 cumpărați online 24/24
Alternator
Numărul articolului: 439845
3069,39 RON
incl. 19% TVA , Livrare gratuita
  • Curent de incarcare generator [A]: 180
  • Tensiune [V]: 14
  • Fulie curea -Ø [mm]: 53,3
  • Role: cu rola curea, cu
  • Numar nervuri: 6
  • Informatii de extindere: NEW STOP&START ORIGINAL PART
  • Pozitie / Grade: L 80
  • Echipament vehicul: Pentru autovehicole cu Functie-Strat-Stop
  • Directia de rotatie
  • Cuplaj / clema: fara racord pentru turometru
  • Tipul de fixare: fixare in 4 puncte
  • Piesa noua
  • Greutate [kg]: 9,1
  • VALEOAlternator
  • Număr articol439845
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător4384,84 RON
  • Prețul nostru 3069,39 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Alternator generator 437450 cumpărați online 24/24
Alternator
Numărul articolului: 437450
1095,92 RON
incl. 19% TVA , Livrare gratuita
  • Curent de incarcare generator [A]: 170
  • Tensiune [V]: 14
  • Fulie curea -Ø [mm]: 53,8
  • Role: cu rola curea, cu
  • Numar nervuri: 6
  • Gama de produse: REMANUFACTURED PREMIUM
  • Piesa la schimb
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu regulator integrat
  • Pozitie / Grade: L 95
  • Directia de rotatie
  • Cuplaj / clema: fara racord pentru turometru
  • Tipul de fixare: levier dublu articulat
  • Greutate [kg]: 7,77
  • VALEOAlternator
  • Număr articol437450
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător1565,60 RON
  • Prețul nostru 1095,92 RON
  • Conditie  Refabricată
Detalii
-30%
Alternator 0 124 555 005 cumpărați online 24/24
Alternator
Numărul articolului: 0 124 555 005
1163,86 RON
incl. 19% TVA , Livrare gratuita
  • Curent de incarcare generator [A]: 70
  • Tensiune [V]: 28
  • Fulie curea -Ø [mm]: 55
  • Role: cu fulie combinata
  • Numar de striatii: 8
  • Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
  • Tip alternator: excl. pompa vacuum
  • Tipul de fixare: levier dublu articulat
  • Dezvoltarea reparatiilor recomandate: Curea trapezoidala/transmisie
  • Lungime [mm]: 190,5
  • BOSCHAlternator
  • Număr articol0 124 555 005
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător1662,65 RON
  • Prețul nostru 1163,86 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Alternator generator 0 986 045 340 cumpărați online 24/24
Alternator
Numărul articolului: 0 986 045 340
780,35 RON
incl. 19% TVA , Livrare gratuita
  • Curent de incarcare generator [A]: 140
  • Tensiune [V]: 14
  • Fulie curea -Ø [mm]: 56,2
  • Role: cu rola curea cu cuplaj unisens
  • Numar de striatii: 6
  • Identificare constructie stecher: PL61
  • Piesa la schimb
  • Directia de rotatie: rotatie contrar acelor de ceasornic
  • Tip alternator: excl. pompa vacuum
  • Tipul de fixare: levier dublu articulat
  • Dezvoltarea reparatiilor recomandate: Curea trapezoidala/transmisie
  • Clema: B1+(M8), L, DFM
  • Lungime [mm]: 182
  • Distanta de la fulie la generator [mm]: 39,6
  • BOSCHAlternator
  • Număr articol0 986 045 340
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător1114,78 RON
  • Prețul nostru 780,35 RON
  • Conditie  Refabricată
Detalii
-30%
Alternator DAN938 cumpărați online 24/24
Alternator
Numărul articolului: DAN938
1044,93 RON
incl. 19% TVA , Livrare gratuita
  • Curent de incarcare generator [A]: 100
  • Tensiune [V]: 14
  • Fulie curea -Ø [mm]: 58
  • Role: cu rola curea cu cuplaj unisens
  • Numar nervuri: 7
  • Curent electric vehicul: pentru vehicule cu instalatie de 12V
  • Piesa noua
  • Calitate: OE
  • DENSOAlternator
  • Număr articolDAN938
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător1492,75 RON
  • Prețul nostru 1044,93 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
Alternator: alegeți dintre 73257 de opțiuni pe AUTODOC

Alternator de la 69 de producători la prețuri de la 149,62 RON până la 26104,86 RON

Cele mai bine vândute produse:
DAN930 J5110908 J5110320 0 124 515 010 0 986 044 651 19025103
De la producători populari:
CV PSH RIDEX AS-PL ROTOVIS Automotive Electrics VALEO ALANKO
Pentru mărci de automobile populare:
VW OPEL FORD BMW AUDI RENAULT
Alternator - detalii tehnice:
Fulie curea -Ø [mm]: Curent de incarcare generator [A]: Role:
54 69 150 65 cu rola curea cu cuplaj unisens cu rola curea
56 51,5 120 90 fara rola curea cu fulie combinata
61 60 80 180 cu Fulie curea dubla

Aflați mai multe despre Alternator - metoda de operare, diagnosticul, cauzele defectelor și intervalele de înlocuire.

Alternatorul mașinii este un dispozitiv care transformă puterea mecanică de rotație a arborelui cotit în curent electric. Energia pe care o produce este folosită pentru a încărca bateria și alimenta diferite dispozitive în timpul funcționării motorului. La unele mașini, unitatea este folosită și la pornirea motorului.

Tipuri

  • Cu perii de carbon. Sunt cele mai răspândite tipuri de alternatoare. La aceste dispozitive, bobinajul excitatorului este montat pe arborele rotorului Curentul de excitare circulă la rotor prin intermediul periilor de carbon.
  • Fără perii. Acestea sunt mai puțin răspândite. Sunt fiabile și durabile. Aceste alternatoare au bobinajul excitatorului montat direct pe stator. Forța electromotoare se formează datorită schimbărilor în conductivitatea magnetică a golului de aer dintre rotor și stator.

Mai mult, dispozitivele diferă după dimensiune, poziția relativă a unor elemente ale lor, putere și performanță.

Înafară de alternatoarele convenționale, mai există și ansambluri combinate motor starter/alternator. De obicei acestea sunt instalate pe vehiculele hibride sau mașinile echipate cu sistem “Start-Stop”.

Instrucțiuni de operare

După realizarea oricăror lucrări de reparație sau inspecție asupra unității, asigurați-vă întotdeauna că ați conectat corect firele. Inversarea polarității conexiunii poate duce la ruperea diodelor redresorului și regulatorului de tensiune. Rețineți, dacă deconectați alternatorul de la baterie în timp ce motorul funcționează riscați să deteriorați sistemul electric al vehiculului. Nu încercați niciodată să verificați operabilitatea unității cu ajutorul scânteii conectând terminalul pozitiv al unității la caroseria mașinii. Nu porniți motorul altei mașini în timp ce motorul mașinii dumneavoastră funcționează.

Mențineți spațiul de sub capotă curat. Murdăria este periculoasă atât pentru carcasa unității (întrucât duce la corodarea acesteia), cât și pentru contactele electrice, care pot oxida. Dar nu uitați să feriți alternatorul de stropi atunci când spălați motorul, de exemplu acoperindu-l cu o pungă de plastic rezistentă.

Inspectați regulat mecanismul de acționare. O curea strânsă exagerat sau rolele instalate necorespunzător pot determina uzarea prematură a rulmentului fuliei. Rețineți că fulia ete tot o consumabilă. Producătorul auto specifică perioada de funcționare a acesteia în manualul utilizatorului. Înlocuiți fulia atunci când îi expiră perioada de valabilitate.

Evitați condusul prin bălțile adânci. Dacă nu aveți altă soluție, încercați să le traversați atent, la viteză mică. Variațiile de temperatură pot deteriora unitatea.

Simptome ale defecțiunilor

Defectele podurilor de diode, defectarea regulatorului de tensiune, ruperea sau slăbirea curelei de transmisie duce aproape întotdeauna la încărcarea insuficientă a bateriei. Prin urmare, dacă în timpul condusului se aprinde în mod constant lumina de avertizare baterie, de obicei trebuie să verificați alternatorul. Dacă farurile frontale sunt întunecate și sunetul claxonului prezintă un zăngănit în timpul funcționării motorului, aceste lucruri pot indica defectarea unității. În cazul uzării rulmentului s-ar putea să observați bătăi specifice de sub capotă. Șuieratul indică adesea ruperea curelei sau prezența uleiului pe aceasta.

Cauze ale defecțiunilor

Pătrunderea pe placa de circuit a podului de diode a apei sau unui amestec de ulei cu murdărie, precum și inversarea polarității conexiunii poate determina arderea podului. Inversarea polarității este periculoasă și pentru alte piese de alternator, inclusiv regulatorul de tensiune, care se poate, de asemenea, defecta după un scurtcircuit în rețeaua de bord. Montarea incorectă a rolelor de ghidare și întinzătoarelor, precum și erorile de instalare a curelei pot duce la defectarea fuliei. Periile se defectează din cauza uzării și ruperii normale.

Autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate

În magazinul nostru online puteți cumpăra întotdeauna alternator la prețuri chilipir. Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a primi informații actualizate referitoare la componentele pentru mașina dumneavoastră.

faq
Cum puteți face ca alternatorul să vă servească, cât mai mult timp?

Pentru a evita defectarea prematură a componentei, urmați câteva recomandări simple, prezentate mai jos:

  • Încercați să evitați bălțile adânci, sau reduceți viteza înainte de a trece peste acestea. Umezeala, care ajunge la componentă, poate cauza defectarea acesteia.
  • Când curățați zona de sub capotă, protejați alternatorul de apă și alte componente electrice, utilizând o peliculă din polietilenă.
  • Curățați unitatea cu aer comprimat la fiecare întreținere programată a motorului.
  • Verificați și reglați tensionarea curelei poli-V, în mod regulat.
  • Folosiți o cheie de cuplu pentru strângerea elementelor de fixare.
  • Evitați instalarea echipamentului suplimentar, pentru a proteja sistemul electric al vehiculului împotriva suprasolicitării.
Cum se detectează o defecțiune a alternatorului?

Primul pas, în procesul de verificare a unității, este evaluarea vizuală a stării acesteia. Carcasa nu trebuie să prezinte fisuri sau denivelări, iar cureaua nu trebuie să aibă abraziuni critice sau zone deteriorate. De asemenea, nu trebuie să existe fire îndoite și nici scântei, în locul în care acestea se conectează la terminale.

Următorul pas este măsurarea tensiunii terminalelor bateriei, cu ajutorul unui multimetru. Tensiunea ar trebui să fie de 12,5–12,7 V cu motorul oprit și de 13,8–14,5 V cu motorul în funcțiune și toate componentele electrice oprite. Sub sarcină, cu sistemul de aer condiționat, farurile, încălzitorul și sistemul de încălzire a geamurilor pornite, tensiunea ar trebui să fie, nu mai puțin de 13,7–14,0 V.

Dacă observați defecțiuni, scoateți și dezasamblați componenta. Puteți estima gradul de uzură al periilor, verificând înălțimea lor, iar al inelelor de contact - evaluând diametrul acestora. Măsurați rezistența rotorului și bobinajul statorului, precum și a podului de diode, pentru a vedea dacă există un circuit deschis. Comparați datele obținute cu cele specificate în documentația tehnică a vehiculului.

Cum să reparați sau să înlocuiți singur un alternator?

Procedura poate varia în funcție de marca și modelul automobilului. Aceasta depinde, în mare parte, de modul în care sunt aranjate componentele sub capotă. De exemplu, la unele automobile, unitatea poate fi accesată după deschiderea capotei, în timp ce la altele - doar de sub un automobil ridicat. De regulă, procesul de înlocuire include următorii pași:

  1. Deconectați terminalul negativ de la baterie.
  2. Scoateți componentele, care blochează accesul la alternator.
  3. Scoateți cureaua de transmisie.
  4. Faceți o poză sau marcați firele, pentru a evita erorile la reasamblare, iar apoi - deconectați-le.
  5. Deșurubați toate elementele de fixare și scoateți unitatea.
  6. Instalați piesa nouă.
  7. Examinați vizual cureaua și fuliile; înlocuiți-le, dacă este cazul.
  8. Conectați toate contactele și reinstalați toate componentele înlăturate.

Repararea alternatorului constă în înlocuirea periilor și inelelor de contact, rulmenților, ambreiajului volantei și podului de diode. Dacă aveți experiență în efectuarea unei astfel de reparații, o puteți face și de sine stătător. În caz contrar, este mai bine să apelați la ajutorul unui electrician, de la un atelier de servicii auto.