Ambreiaj / piese auto
Asigurați-vă că ați ales un automobil; în caz contrar, riscați să cumpărați piese de schimb nepotrivite pentru mașina dvs. Rețineți că funcția noastră de căutare vă poate oferi rezultate relevante numai pentru un anume tip de vehicul.
De unde să cumperi piese ambreiaj piese auto la un pret avantajos? De la AUTODOC!

Ambreiaj piese auto piese pentru Top brand-uri auto
Ambreiaj piese: piese pentru modele de top de automobile
Ambreiaj / piese piese de schimb - toate informațiile importante cu privire la modul de operare, montare, diagnosticare și durată de exploatare
Ambreiajul se folosește la schimbarea vitezelor pentru deconectarea motorului și cutiei de viteze pentru o perioadă scurtă de timp și reconectarea lor lină. Servește, de asemenea, la protejarea transmisiei împotriva suprasolicitării și la atenuarea vibrațiilor de motorul în funcțiune.
Construcția ambreiajului
Principalele sale componente sunt:
- Volanta – este montată pe arborele cotit al motorului. Servește ca și membru de conducere pentru ambreiaj și atenuează vibrațiile.
- Carcasa cu placă de presiune – acesta constă din învelișul ambreiajului, placa de presiune și arcul diafragmei. Învelișul ambreiajului este o carcasă conectată bine la volanta motorului. Arcul diafragmei exercită presiune pe placa de presiune, care apasă discul ambreiajului pe volantă. Placa de presiune este conectată la învelișul ambreiajului prin curele de antrenare. Când ambreiajul este dezactivat, presiunea aplicată de către arcul diafragmei scade, iar placa de presiune se desprinde de discul de ambreiaj.
- Discul ambreiajului – este instalat pe arborele de intrare al cutiei de viteze. Articulația cu sloturi permite discului să se miște de-a lungul arborelui. Când șoferul schimbă vitezele, discul este îndepărtat de la volantă, iar cuplul motor nu se mai transmite. Ambele fețe ale discului au pe ele garnituri de frecare pentru a asigura forța de frecare necesară pentru transferul cuplului motor.
- Rulmentul de eliberare – acesta este instalat pe axul rotativ al ansamblului. Când șoferul apasă pedala de ambreiaj, rulmentul apasă degetele arcului diafragmei și eliberează placa de presiune.
- Furca sau maneta ambreiajului – aceasta mișcă rulmentul când pedala este apăsată. Furca este conectată la pedală printr-un cablu, iar maneta - printr-un mecanism de acționare hidraulic.
Sfaturi de întreținere
- Începeți întotdeauna să vă deplasați cu viteza întâia. Singura excepție este când porniți pe o suprafață alunecoasă.
- Apăsați pedala de ambreiaj până jos cu o mișcare rapidă, dar eliberați-o ușor, pentru a preveni deraparea.
- Când staționați destul de mult timp, de exemplu la semafor, încercați să schimbați în viteza neutră: acest lucru va reduce sarcina asupra rulmentului.
- De îndată ce ați schimbat în viteza dorită, luați piciorul de pe pedală, pentru a evita apăsarea acesteia din greseală.
- Nu supraîncărcați mașina.
- Dacă vehiculul dumneavoastră este blocat și roțile se învârt, nu se recomandă folosirea tehnicii basculării. Astfel puteți supraîncălzi ușor și arde garniturile de frecare.
- Nu schimbați într-o viteză inferioară când coborâți în pantă.
- Încercați să conduceți calm și atent. Accelerarea bruscă și obiceiul de a controla viteza prin intermediul ambreiajului duc la defectarea prematură a sistemului.
Simptomele defecțiunilor
Cursa sporită a pedalei indică probleme la mecanismele de acționare. Cablul se poate întinde, iar cilindrii principali sau secundari pot prezenta scurgeri de lichid. Când componentele ansamblului alunecă, în interiorul mașinii se simte un miros de ars. Această problemă este de multe ori urmată de reducerea performanței vehiculului, sporirea consumului de combustibil, putând duce chiar la supraîncăzlirea motorului. Dificultățile la schimbarea vitezelor, smuciturile, scârțâiturile sau sunetele ciudate pot indica dezactivarea incompletă a ambreiajului. Uneori, șoferul poate simți trepidații la activarea ambreiajului. Acest lucru se întâmplă când uleiul pătrunde pe garniturile de frecare, arcul diafragmei este deformat, suporturile motorului sunt slăbite sau sloturile discului de ambreiaj sunt uzate.
Cauze ale defecțiunii
Dezactivarea incompletă a ambreiajului poate fi cauzată de deformarea discului de ambreiaj, uzarea și ruperea sloturilor sau garniturilor de frecare a acestuia, precum și de slăbirea arcului diafragmei sau defectarea mecanismului de acționare. Adesea apare în urma corodării sloturilor butucului, cauzată de lubrifierea insuficientă. Alunecarea mecanismului se întâmplă din aceleași motive. Deformarea discurilor, în schimb, poate fi cauzată de instalarea incorectă sau supraîncălzirea ambreiajului din cauza condusului agresiv.
Uneori, alunecarea ambreiajului sau smuciturile din timpul funcționării acestuia au drept cauză pătrunderea uleiului pe plăcile de frecare. Acest lucru poate fi determinat de scurgeri la arborele de intrare al cutiei de viteze sau elementele de etanșare a arborelui cotit, sau de reglarea incorectă a mecanismului de acționare hidraulic.
autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate
În magazinul nostru online puteți întotdeauna cumpăra componente pentru ambreiaj la un preț bun. Abonați-vă la newsletter-ul nostru.
Cele mai bine vândute produse AUTODOC - cumpără online la un preț bun pentru reducerea costurilor de înlocuire ale ambreiaj piese auto
Piese de schimb recomandate de noi din secțiunea Ambreiaj / piese. Acestea sunt piesele de schimb cele mai vândute. Cumpărați produsele noastre bestseller sau descoperiți multe alte oferte atractive.






