Amortizor spate si față auto
Telescoape spate si față » selectare și cumpărare
Amortizor marcă de calitate: Cei mai buni producători
Telescoape pentru brand-uri auto de Top brand-uri auto
Telescoape pentru modele de top de automobile
AUTODOC Bestseller: Amortizor la un preț avantajos
Piesele de schimb cele mai vândute din secțiunea Amortizor. Avem numeroase piese de schimb de brand pentru Amortizor și alte oferte avantajoase care fac parte din gama noastră largă de produse pentru automobil.
Telescoape spate si față de produse pentru automobile: ce marcă comercială este mai bună?
Potrivit clienților noștri, cele mai bune piese de schimb din categoria de produse Amortizor față si spate provin de la următoarele mărci comerciale:
- BILSTEIN
- TRW
- MONROE
- SACHS
- KONI
Amortizor: cât costă acest produs?
Prețul pieselor auto din categoria Amortizor este cuprins între 91 RONI și 1257 RONI, în funcție de tipul autovehiculului, de producător și de specificațiile produsului.
Înlocuire Amortizor: Tutorial Video Reparație
Cum se inlocuiesc amortizoare din spate pe VW GOLF 4 TUTORIAL | AUTODOC Top brand care produc amortizoare: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN WEZEL, VALEO,...
Video instructiv de tip step-by-step la tema reparării automobilului cu propriile mâini. Devino un mecanic-amator împreună cu AutoDoc.
Cele mai bine vândute produse: | |||||
---|---|---|---|---|---|
JGT234T | JGT233T | JGT1236T | JGT286T | JGT240T | JGT395T |
De la producători populari: | |||||
RIDEX | BILSTEIN | TRW | MONROE | SACHS | KONI |
Pentru mărci de automobile populare: | |||||
VW | BMW | AUDI | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Amortizor - detalii tehnice | |||||
pt. numar PR | Tip montare amortizor | Sistem amortizor | |||
G02 | G06 | ochi superior | ochi inferior | bitubular | sistem de reglare a nivelului |
G25 | G28 | stift superior | stift inferior | monotub | Forta de amortizare reglabila electronic |
G29 | G32 | colier inferior | Placa de baza | Monotubular-Upside Down | - |
Aflați mai multe despre Amortizor - metoda de operare, diagnosticul, cauzele defectelor și intervalele de înlocuire
Amortizorul este un dispozitiv care absoarbe șocurile și loviturile roţilor, suspensiei şi caroseriei prin transformarea energiei mecanice în căldură. Componenta asigură nu numai confortul, ci şi siguranța deplasării.
Tipuri de amortizoare şi structura acestoraDupă conţinut:
- Hidraulice. Uleiul este utilizat ca substanță de lucru.
- Cu gaz. Azotul este pompat în sistem la presiune ridicată, ceea ce previne spumarea uleiului.
După structura designului:
- Bitubulare. Avantajul lor este simplitatea construcției amortizorului. Dezavantajele sunt încălzirea rapidă și spumarea uleiului, ceea ce degradează calitatea funcționării. Amortizoarele au un cilindru funcţional dispus în partea rezervorului. În momentul compresiei, pistonul conectat la tijă se deplasează în jos, forțând ieşirea uleiului din cilindrul funcţional în carcasă. Când arcul se destinde, se produce efectul opus.
- Monotubulare. Dezavantajele menționate mai sus sunt absente, dar deteriorarea carcasei duce la defectarea amortizorului. Carcasa îndeplinește rolul unui cilindru funcţional. Pistonul cu plutitor împarte amortizorul din 2 camere: azotul este pompat într-una, iar uleiul în cealaltă. Absorbția şocurilor se realizează ca urmare a compresiei gazului.
Ciclu de viață al amortizoarelor auto depinde de calitatea carosabilului și stilul de conducere. Acestea ar trebui să fie luate în considerare când alegeţi viteza de deplasare.
La o operare corectă, amortizorul ar trebui verificat la fiecare 20 de mii de kilometri. Frigul poate face inoperabilă chiar şi piesa nouă, de aceea este recomandat să verificați performanțele sale primăvara devreme.
După o pauză lungă, experţii vă recomandă să conduceţi în primele 10 minute la viteză redusă pentru a încalzi fluidului hidraulic și a restabili flexibilitatea suspensiei.
În caz de apariţi a unor pete de ulei apariție în roți, trebuie să contactaţi imediat un centru de service.
Se recomanda stocarea amortizoarelor în poziție verticală, în care tija pistonului trebuie să rămână în sus.
Defecţiuni ale amortizoarelor- deformarea componentelor;
- scurgeri la sigiliu;
- defectarea supapei.
- clătinarea caroseriei;
- creșterea distanța de oprire;
- vehiculul intră în viraj la o viteză mai mică;
- ciocănit și alte sunete apar în timpul conducerii;
- uzura inegală a pneurilor;
- prezența unor pete de ulei pe piesă;
- „scufundări” ale maşinii în timpul accelerării și frânării.
- calitatea slabă a carosabilului;
- şofat agresiv;
- service la perioade mari de timp;
- scăderea temperaturii;
- impactul murdăriei și substanțe chimice active;
- lipsa uleiului în rezervor;
- defectarea componentelor.
Modelele actuale de amortizoare sunt nedemontabile. Piesa trebuie să fie înlocuită în caz de defectare, deoarece amortizorul nu se repară. Defectarea unui amortizor necesită şi înlocuirea celulilat de pe aceeași axă. Le puteți înlocui la domiciliu. Pentru a face acest lucru, urmați acești pași:
- scoateți roata;
- deconectaţi furtunurile de frână, dacă este necesar;
- demontaţi suporturile superioare ale flanşei, apoi pe cele inferioare;
- îndepărtaţi arcul folosind extractoare speciale;
- puneţi noua piesă în locul celei vechi și efectuați pașii de mai sus în ordine inversă.
Compania noastră vă va economisi timpul, pentru că puteți comanda orice piesă în doar câteva clicuri. Îno plus, posibilitatea transportului gratuit va reduce și mai mult costurile. Dacă doriți să clarificaţi anumite informații, angajații noștri de la asistenţă tehnică sunt mereu gata să vă răspundă la întrebări și vă ajută să faceți alegerea potrivită. Nu uitați că toate produsele au garanția calităţii. Cumpăraţi piese de schimb de pe AutoDoc!
FAQ
Atunci când alegeți piesele date, trebuie mereu să țineți cont de condițiile de funcționare a vehiculului și de recomandările producătorului auto. Amortizoarele pe ulei sunt ieftine. Acestea asigură confort în timpul condusului la viteze mici, însă, fiind supuse unor sarcini sporite, sunt predispuse la supraîncălzire.
Componentele pe gaz sunt mai rigide. Acestea contribuie la îmbunătățirea controlabilității vehiculului și previn balansarea caroseriei. Camera de gaz a acestora este plină cu azot, care previne formarea spumei la ulei. Asemenea piese absorb perfect vibrațiile, din timpul condusului la viteze mari, asigurând, în același timp,un condus lin.
Amortizoarele pe gaz sunt perfecte pentru automobilele sport de înaltă performanță. Acestea rezistă la sarcini maxime, sunt bine răcite și sporesc rigiditatea suspensiei, fapt ce influențează pozitiv, manevrabilitatea și controlabilitatea automobilului. Cu toate acestea, componentele date nu asigură suficient confort.
Pentru a evalua starea componentelor, este necesar să le examinați vizual. Defectarea componentelor este indicată de scurgerile de ulei, denivelările de pe carcasă, corodarea și deformarea tijei pistonului. Dacă nu observați semne ale defecțiunii amortizoarelor, defectarea acestora poate fi identificată doar pe un banc de testare special, la un atelier de servicii auto.
Verificați piesele, dacă observați:
- sporirea distanței de frânare;
- balansarea semnificativă a caroseriei la frânarea bruscă, sau la condusul pe drumuri cu denivelări;
- răspuns lent din partea direcției;
- uzarea accelerată a anvelopelor;
- bătăi la suspensie, în timpul condusului pe drumuri de slabă calitate.
Pentru înlocuire, veți avea nevoie de următoarele articole:
- un dispozitiv pentru ridicarea vehiculului;
- un set de instrumente manuale: chei, chei tubulare, ciocan, șurubelnițe și clești;
- spray WD-40, pentru deșurubarea mai ușoară a elementelor de fixare blocate.
Procedura de înlocuire a componentelor este destul de complicată și necesită mult timp. Descrierea detaliată a procedurii, poate fi găsită în manualul de utilizare al automobilului. Rețineți că, aceste piese trebuie înlocuite în pereche pe aceeași punte și trebuie pompate înainte de instalare.
Pentru a accesa suportul superior și elementele de fixare, deseori, este necesar să scoateți garnitura de etanșare a compartimentului motorului, sau panoul decorativ al compartimentului pentru bagaje. Roțile împiedică accesul la elementele de fixare și suportul inferior. Pentru înlocuirea amortizoarelor va trebui, de asemenea, să scoateți articulația sferică a brațului suspensiei și bara de direcție, precum și să deconectați bieleta antiruliu. Unitatea demontată trebuie susținută atent, pentru a preveni rănirea. Atunci când lucrați cu arcurile, folosiți întotdeauna instrumente speciale de comprimare.