Sistem aprindere și bujii incandescente auto
Asigurați-vă că ați ales un automobil; în caz contrar, riscați să cumpărați piese de schimb nepotrivite pentru mașina dvs. Rețineți că funcția noastră de căutare vă poate oferi rezultate relevante numai pentru un anume tip de vehicul.
De unde să cumperi piese sistem de aprindere auto la un pret avantajos? De la AUTODOC!

Sistem de aprindere auto piese pentru Top brand-uri auto
Sistem de aprindere: piese pentru modele de top de automobile
Aprindere scanteie piese de schimb - toate informațiile importante cu privire la modul de operare, montare, diagnosticare și durată de exploatare
Sistemele de aprindere și preîncălzire sunt implicate direct în pornirea motorului, îndeplinind și alte funcții. Primul este folosit la motoarele pe benzină și este destinat să producă scânteia care urmează să aprindă amestecul de aer-combustibil. Ultimul se folosește la motoarele diesel. Funcția sa principală este să încălzească aerul din camerele de ardere (camera de vârtej sau antecameră) pentru a facilita pornirea motorului rece. Acest lucru este deosebit de important la temperaturi atmosferice scăzute.
Construcția sistemelor de aprindere și preîncălzire
Principiul de operare al sistemului de aprindere constă în transformarea tensiunii joase a sistemului de bord în tensiune înaltă și în producerea unei scântei pentru aprinderea amestecului aer-combustibil. Tensiunea este transformată de către o bobină de aprindere. Curentul pe care îl creează este transferat la distribuitor, iar după aceea, prin cablurile de înaltă tensiune, la bujia cilindrului corespunzător. Între electrozii bujiei se produce o descărcare de înaltă tensiune. Sistemul mai include un releu, iar uneori și un întrerupător de contact, implicat și el în controlul sistemului. Mașinile moderne sunt adesea echipate cu sisteme de aprindere fără distribuitor (DIS), care au o bobină de aprindere per bujie și sunt conectate direct la aceasta, fără fire de înaltă tensiune.
Sistemul de preîncălzire are un principiu de operare diferit. Bujiile folosite la acesta sunt dispozitive electrice de încălzire. Funcționarea lor este controlată de un releu dau de o unitate de control separată. Când bujiile sunt pornite, indicatorul corespunzător se aprinde pe tabloul de bord.
Sfaturi pentru întreținere
- Asigurați-vă că toate cablurile și conectorii sunt bine atașați. De exemplu, cablurile de înaltă tensiune conectate incorect pot cauza arderea bobinei de aprindere, întrerupătorului de contact sau a altor componente.
- Nu lăsați sistemul de aprindere pornit pentru prea mult timp cu motorul oprit. Acest lucru poate determina supraîncălzirea bobinei, arderea rezistorului sau slăbirea arcului întrerupătorului de contact.
- Nu lăsați motorul să meargă în gol pentru prea mult timp. Acest lucru poate spori depunerile de funingine de pe bujii.
- Respectați cuplul de strângere specificat de către producător atunci când instalați bujii sau bujii incandescente noi. Nu aplicați o forță prea mare dacă piesa este blocată. Se aplică în special pentru bujiile incandescente, care sunt ușor de rupt. Pentru a le scoate, primul lucru care trebuie făcut este să gresați zona filetată cu ulei sintetic și să îl lăsați să acționeze peste noapte. După aceea porniți motorul sau alimentați cu curent componentele, pentru a le permite să se încălzească. După aceea puteți încerca să le deșurubați, dar nu uitați să respectați cuplul de strângere recomandat. Dacă în continuare nu reușiți să deșurubați componentele, încălziți-le din nou. Folosiți un alezor special pentru a curăța găurile bujiilor incandescente.
- Folosiți doar combustibil de înaltă calitate. În caz contrar, bujiile sau bujiile incandescente vor fi în curând acoperite cu funingine.
Semne ale defecțiunilor
Detectarea defecțiunilor sistemelor de aprindere și de preîncălzire nu este o procedură tocmai ușoară, întrucât majoritatea au simptome similare. De exemplu, dificultatea de a porni un motor cu benzină sau incapacitatea de a-l porni indică deteriorarea cablurilor de înaltă tensiune, defectarea bobinei de aprindere sau a bujiilor, defectarea capacului distribuitorului sau senzorilor, defectarea mecanismului de avans centrifugal sau a unității de control electronice. Toate aceste probleme pot fi însoțite de reducerea puterii motorului și sporirea consumului de combustibil.
Indiferent ce componentă a sistemului de preîncălzire este defectă, toate vehiculele diesel au probleme cu pornirea motorului rece. Motorul poate funcționa mai brutal decât de obicei.
Cauze ale defecțiunilor
Combustibilul de slabă calitate, uzarea și ruperea inelelor pistoanelor și garniturilor tijei supapei, unghiul incorect de avans a sistemului de aprindere pot cauza depuneri de funingine pe bujii. Dacă se deteriorează firele de alimentare cu curent, bobina de aprindere se poate supraîncălzi. Defectarea componentelor sistemului de preîncălzire poate fi determinată de înfundarea injectoarelor de combustibil. Mai mult, piesele sistemelor de aprindere și preîncălzire se defectează adesea din cauza fluctuațiilor de tensiune din sistemul electric al vehiculului.
autodoc24.ro:doar produse auto de înaltă calitate
În magazinul nostru online puteți cumpăra componente pentru sistemele de aprindere și preîncălzire. Datorită gamei vaste de produse din catalogul nostru, veți găsi rapid și simplu piesele potrivite vehiculului dumneavoastră.
Înlocuire Sistem de aprindere piese de schimb: Tutorial Video Reparație
Cele mai bine vândute produse AUTODOC - cumpără online la un preț bun pentru reducerea costurilor de înlocuire ale sistem de aprindere auto
Piese de schimb recomandate de noi din secțiunea Sistem de aprindere. Acestea sunt piesele de schimb cele mai vândute. Cumpărați produsele noastre bestseller sau descoperiți multe alte oferte atractive.







