Plus
Testați contul premium
0   Articole
#
0,00 RON
Coșul dvs. este gol

Bobina inductie pentru automobilul dvs

Bobina inductie comandaţi ieftin
Gamă largă de brand-uri pentru mașină Bobina inductie online
Înlocuire Bobina inductie: Tutorial Video Reparație
Cum se înlocuiește bobina de inductie pe VW POLO 4 Hatchback [TUTORIAL AUTODOC]

Cum se înlocuiește bobina de inductie pe VW POLO 4 (9N3) 1.4 Hatchback 10.2001–01.2012 [TUTORIAL AUTODOC] Bobina de inductie pentru automobilele VW...

Video instructiv de tip step-by-step la tema reparării automobilului cu propriile mâini. Devino un mecanic-amator împreună cu AutoDoc.

Bobina inductie pentru brand-uri auto de Top brand-uri auto
Bobina inductie marcă de calitate: Cei mai buni producători
  • NGK Bobina inductie Originale
  • DELPHI Bobina inductie Originale
  • BERU Bobina inductie Originale
  • STARK Bobina inductie Originale
  • METZGER Bobina inductie Originale
  • BOSCH Bobina inductie Originale
  • MEAT & DORIA
  • HELLA
  • RIDEX
  • ASHIKA
  • HITACHI
  • FISPA
  • ESEN SKV
  • MAGNETI MARELLI
  • BREMI
  • TESLA
  • JANMOR
  • VEMO
  • JAPANPARTS
  • ERA
  • DENSO
  • VALEO
  • MEYLE
  • JP GROUP
Mai multe
Cele mai bine vândute produse: Bobina inductie
Piesele de schimb cele mai vândute din secțiunea Bobina inductie. Avem numeroase piese de schimb de brand pentru Bobina inductie și alte oferte avantajoase care fac parte din gama noastră largă de produse pentru automobil.
-30%
Bobina inductie ZS052 cumpărați online 24/24
Bobina de inductie
Numărul articolului: ZS052
104,80 RON
incl. 19% TVA , fără сosturile de livrare,
  • Numar poli: 2
  • Tensiune [V]: 12
  • Nr. de cuplaje: 1
  • Numar bucati necesare: 4
  • Bobina aprindere: Constructie racord SAE, inclusiv fisa aprinere bujie
  • Tehnica de cuplaj: SAE-Kontaktfeder, Spark Spring
  • A se schimba numai în perechi
  • BERUBobina de inductie
  • Număr articolZS052
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător149,71 RON
  • Prețul nostru 104,80 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Bobina inductie GN10018 cumpărați online 24/24
Bobina de inductie
Numărul articolului: GN10018
220,56 RON
incl. 19% TVA , fără сosturile de livrare,
  • DELPHIBobina de inductie
  • Număr articolGN10018
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător315,08 RON
  • Prețul nostru 220,56 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Bobina inductie GN10207-12B1 cumpărați online 24/24
Bobina de inductie
Numărul articolului: GN10207-12B1
346,90 RON
incl. 19% TVA , fără сosturile de livrare,
  • Tensiune [V]: 12
  • Numarul contactelor ocupate: 6
  • DELPHIBobina de inductie
  • Număr articolGN10207-12B1
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător495,57 RON
  • Prețul nostru 346,90 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Bobina inductie GN10401-12B1 cumpărați online 24/24
Bobina de inductie
Numărul articolului: GN10401-12B1
515,82 RON
incl. 19% TVA , fără сosturile de livrare,
  • Tensiune [V]: 12
  • Numarul contactelor ocupate: 7
  • DELPHIBobina de inductie
  • Număr articolGN10401-12B1
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător736,89 RON
  • Prețul nostru 515,82 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Bobina inductie 0 221 503 472 cumpărați online 24/24
Bobina de inductie
Numărul articolului: 0 221 503 472
354,61 RON
incl. 19% TVA , fără сosturile de livrare,
  • BOSCHBobina de inductie
  • Număr articol0 221 503 472
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător506,59 RON
  • Prețul nostru 354,61 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Bobina inductie 060717042012 cumpărați online 24/24
Bobina de inductie
Numărul articolului: 060717042012
217,34 RON
incl. 19% TVA , fără сosturile de livrare,
  • MAGNETI MARELLIBobina de inductie
  • Număr articol060717042012
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător310,49 RON
  • Prețul nostru 217,34 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Bobina inductie ZS224 cumpărați online 24/24
Bobina de inductie
Numărul articolului: ZS224
221,54 RON
incl. 19% TVA , fără сosturile de livrare,
  • Tensiune [V]: 12
  • Nr. de cuplaje: 1
  • Bobina aprindere: Constructie racord dinte ferastrau
  • Tehnica de cuplaj: Sawtooth
  • Restrictiile producatorului: R 1200C/C Indep., R 850GS/R/RT/C, R 1150GS/R/RT
  • BERUBobina de inductie
  • Număr articolZS224
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător316,48 RON
  • Prețul nostru 221,54 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
-30%
Bobina inductie ZSE043 cumpărați online 24/24
Bobina de inductie
Numărul articolului: ZSE043
112,21 RON
incl. 19% TVA , fără сosturile de livrare,
  • Numar poli: 4
  • Tensiune [V]: 12
  • Nr. de cuplaje: 1
  • Bobina aprindere: cu treapta finala, inclusiv fisa aprinere bujie
  • Tehnica de cuplaj: SAE-Kontaktfeder, Spark Spring
  • Articol completare / Info suplimentar 2: cu electronica
  • Lungimea inclusiv ștecărul [cm]: 16
  • BERUBobina de inductie
  • Număr articolZSE043
  • Preţul de vânzare cu amănuntul sugerat de producător160,30 RON
  • Prețul nostru 112,21 RON
  • Conditie  Nou
Detalii
Bobina inductie: alegeți dintre 14180 de opțiuni pe AUTODOC

Bobina inductie de la 70 de producători la prețuri de la 13,62 RON până la 3317,53 RON

Cele mai bine vândute produse:
2324016 20111 48002 ZS052 48003 GN10571-12B1
De la producători populari:
NGK DELPHI BERU STARK METZGER BOSCH
Pentru mărci de automobile populare:
VW OPEL FORD BMW AUDI RENAULT
Bobina inductie - detalii tehnice:
Bobina aprindere: Numar poli: Tehnica de cuplaj:
Constructie racord SAE Bobina de aprindere bujie 2 4 SAE-Kontaktfeder Spark Spring
inclusiv fisa aprinere bujie cu treapta finala 3 6 Sawtooth -
Constructie racordM4 Constructie racord dinte ferastrau - - - -

Aflați mai multe despre Bobina inductie - metoda de operare, diagnosticul, cauzele defectelor și intervalele de înlocuire.

Bobina de aprindere este o unitate menită să transforme curentul de tensiune joasă în tensiune înaltă. Curentul de tensiune înaltă este apoi furnizat către bujie, care generează o scânteie între electrozii săi și aprinde amestecul aer-combustibil.

Tipuri

  • Bobine de tip distribuitor și cutie. Aceste formează o scânteie la fiecare rotație a arborelui cotit. Este furnizată bujiei din cilindrul corespunzător cu ajutorul unui distribuitor de aprindere. Aceste piese sunt ieftine și fiabile. Pot avea încoporate o etapă d eieșire, care poate limita curentul furnizat bujiei, să o oprească la supraîncălzire, să detecteze un scurtcircuit și să realizeze diagnosticarea computerizată a unității.
  • Cu scânteie dublă (fără distribuitor). Acestea generează două scântei, direct pentru doi cilindri. Dar amestecul aer-combustibil este aprins doar într-un singur cilindru, cealaltă scânteie fiind “irosită”. Asemenea dispozitive sunt mai compacte. Ele funcționează fără distribuitor și nu necesită sincronizarea cu arborele cu came. Totuși, acestea se potrivesc numai pentru motoarele cu număr par de cilindri.
  • Bobină pe bujie (de tip creion). Înseamnă o bobină pentru fiecare bujie, de obicei montată direct în vârful acesteia. Totuși, la unele motoare acestea pot fi conectate prin cabluri de înaltă tensiune. Asigură formarea unei scântei stabile și puternice, care permite arderea completă și uniformă a combustibilului. Permit oprirea unui cilindru, în caz de nevoie, pentru a evita deteriorarea senzorilor și altor unități. Necesită sincronizarea cu arborele cu came. Mai multe bobine pot fi combinate în așa numitele pachete de bobine. Garantează cea mai mică piedere de tensiune.
  • Bobină dublă. Asemenea dispozitive combină două bobine de aprindere în aceeași carcasă. Acestea sunt conectate direct la bujia corespunzătoare. Permit reducerea întârzierii la prindere și reglarea mai precisă a cronometrării aprinderii.

Instrucțiuni de utilizare

Nu țineți niciodată bobina de aprindere de firele acesteia atunci când inspectați sau înlocuiți componentele sistemului de aprindere. Nu încercați să o dezasamblați su să desprindeți conectorul. Atunci când atașați conecțiunile electrice nu aplicați o forță exagerată. În primul rând asigurați-vă că ați conectat corect toate firele. Nu loviți niciodată carcasa bobinei de aprindere. Strângeți articulațiile filetate cu cuplul de strângere specificat de producătorul auto. Nu se recomandă să aplicați uleiuri au spray-uri pe contactele electrice, întrucât acest lucru poate spori rezistența conexiunii sau poate cauza apariția scurtcircuitului.

Înainte de a spăla compartimentul motor, acoperiți toate componentele electrice cu pungi din plastic. Înlăturați scurgerile de la motor și și vasele de expansiune cu lichide de lucru.

Simptome ale defecțiunilor

De obicei puteți observa semnele scurtcircuitării bobinei de aprindere la o simplă inspecție vizuală. De regulă, pe suprafața acesteia pot fi observate pete negre, crăpături și dungi longitudinale. În acest caz, o parte din curent va fi deturnată către carcasă, ceea ce va face ca aprinderea într-unul dintre cilindri să eșueze. Motorul începe să dea rateuri, în special pe vreme ploioasă. Când piesa se defectează complet, rateurile apar indiferent de nivelul de umiditate din aer. Dinamica vehiculului de înrăutățește. La mașinile cu o singură bobină de tip cutie sau distribuitor, motorul poate să nu pornească deloc atunci când aceasta se defectează.

Cauze ale defecțiunilor

Bobina de aprindere se defectează adesea din cauza supraîncălzirii. Acest lucru poate fi cauzat de defectarea sistemului de răcire, reglarea incorectă a cronometrării aprinderii și supunerii vehiculului la sarcini excesive. Temperaturile extreme pot topi carcasa și cauza arderea sau scurtcircuitarea contactelor.

Autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate

Magazinul nostru online este cel mai bun loc de unde să cumpărați bobine de aprindere și alte piese de schimb. Vă oferim asistență profesionistă, prețuri accesibile, procesarea și expedierea promptă a comenzilor, o gamă vastă de produse, garanție la produse și multe altele.

faq
Care sunt simptomele defectării bobinei de aprindere?

De regulă,  defectarea componentei este însoțită de următoarele simptome:

  • Motorul funcționează instabil, în special pe vreme rece.
  • Există un miros puternic de ars, care provine de la componentă.
  • Pe tabloul de bord se activează butonul “Verificați motorul”.
  • Scade semnificativ puterea motorului, după apăsarea pedalei de accelerație.
  • Sporește consumul de combustibil.
  • Motorul se pornește greu și se blochează în timpul condusului.
  • Motorul vibrează la mersul în gol.
  • Din țeava de eșapament iese un fum negru, cu miros de combustibil. 

Toate aceste simptome pot indica, la fel, și defectarea altor piese, cum ar fi cablurile de înaltă tensiune, etc. Dacă observați simptomele de mai sus, este necesar să examinați întreg sistemul de aprindere.

Cum verificați starea bobinei de aprindere?

Mai întâi, inspectați componenta dată. Aceasta nu trebuie să prezinte fisuri, denivelări, urme negre și alte defecte. După aceasta, verificați corectitudinea conectării firelor, folosind diagrama din manualul de întreținere și reparație a vehiculului.

Apoi, măsurați rezistența bobinajului, conectând sondele multimetrului la terminalele respective. La această etapă, este recomandabil să consultați manualul tehnic al automobilului, deoarece valorile nominale ale bobinei de aprindere pot varia, în funcție de modelul vehiculului. De obicei, la majoritatea automobilelor, bobinajul principal are indicatorii de rezistență standard în intervalul 0,5–3,5 kOhm, iar bobinajul secundar - 5–16 kOhm.

Pentru un diagnostic mai detaliat, este nevoie de un oscilograf Prin urmare, este mai bine să mergeți la un atelier de servicii auto, atunci când nu reușiți să identificați problema, în mod de sine stătător.

Cum instalați singur bobina de aprindere?

Citiți cu atenție manualul de întreținere și reparație a vehiculului, înainte de a începe înlocuirea componentei. Pentru procedura dată, veți avea nevoie de:

  • chei de dimensiuni potrivite, pentru a deșuruba elementele de fixare;
  • un instrument de demontare a bobinei de aprindere;
  • vaselină pentru contacte electrice;
  • o lavetă curată, pentru a șterge murdăria;
  • o cheie de cuplu, pentru a strânge elementele de fixare.

Algoritmul de înlocuire:

  1. Opriți motorul și așteptați până acesta se răcește.
  2. Deconectați terminalul negativ de la baterie.
  3. Scoateți capacul din plastic, care protejează piesa.
  4. Faceți o poză, sau marcați modul în care sunt unite cablurile.
  5. Deconectați cablurile de la componentă.
  6. Deșurubați elementele de fixare și scoateți piesa.
  7. Curățați de murdărie locul de montare a acesteia.
  8. Aplicați o vaselină specială pe conectorul piesei.
  9. Instalați piesa nouă și strângeți elementele de fixare ale acesteia, cu cuplul de strângere recomandat de producătorul vehiculului.
  10. Conectați cablurile, utilizând poza pe care ați făcut-o mai devreme, sau urmând marcajele.
  11. Conectați terminalul negativ al bateriei.
  12. Asigurați-vă că piesa funcționează, în mod corect.