Etrier frana spate si față auto
Etrier frana spate si față » selectare și cumpărare
Etrier frana marcă de calitate: Cei mai buni producători
Etrier frana pentru brand-uri auto de Top brand-uri auto
Etrier frana pentru modele de top de automobile
AUTODOC Bestseller: Etrier frana la un preț avantajos
Piesele de schimb cele mai vândute din secțiunea Etrier frana. Avem numeroase piese de schimb de brand pentru Etrier frana și alte oferte avantajoase care fac parte din gama noastră largă de produse pentru automobil.
Etrier frana spate si față de produse pentru automobile: ce marcă comercială este mai bună?
Potrivit clienților noștri, cele mai bune piese de schimb din categoria de produse Etrier frana stânga și dreapta provin de la următoarele mărci comerciale:
- RIDEX
- TRW
- NTY
- DACO Germany
- ABAKUS
Etrier frana: cât costă acest produs?
Prețul pieselor auto din categoria Etrier frana este cuprins între 123 RONI și 1451 RONI, în funcție de tipul autovehiculului, de producător și de specificațiile produsului.
Înlocuire Etrier frana: Tutorial Video Reparație
Cum se inlocuiesc etrierul de frână spate pe VW PASSAT B5+ 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005 [TUTORIAL] | AUTODOC ☛ Pe site-ul nostru veți găsi un a...
Video instructiv de tip step-by-step la tema reparării automobilului cu propriile mâini. Devino un mecanic-amator împreună cu AutoDoc.
Postari populare
Cele mai bine vândute produse: | |||||
---|---|---|---|---|---|
C74097 | 3247000 | 6250294 | 6250106 | BHX821E | ZH0147 |
De la producători populari: | |||||
RIDEX | TRW | NTY | DACO Germany | ABAKUS | A.B.S. |
Pentru mărci de automobile populare: | |||||
VW | BMW | AUDI | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Etrier frana - detalii tehnice | |||||
Tip etrier frâna | Partea de montare | Sistem de frânare | |||
Etrier de frână (1 piston) | etrier | Axa spate stanga | Axa fata dreapta | ATE | BREMBO |
etrier cu frana de stationare incorporata | etrier flotant | Axa spate dreapta | Axa fata stanga | Lucas | Lucas / TRW |
Etrier de frână (2 pistoane) | Etrier fix (4 pistoane) | dreapta | - | SUMITOMO | - |
Aflați mai multe despre Etrier frana - metoda de operare, diagnosticul, cauzele defectelor și intervalele de înlocuire
Etrierul de frână este o parte a sistemului de frânare. Componenta asigură forța necesară pentru frânare.
Tipuri de etriereCu suport plutitor. Montat pe modele de autoturisme economice. Designul este simplu, dar nu este suficient de eficient pentru mașini sport și de teren.
Cu suport fix. Cu un design mai complex, creşte eficienţa elementului. Costul acestei piese este mai ridicat decât în primul caz.
Structura etrierului de frânăEtrierul este o construcție care presează sabotul pe discul de frână când este apăsată pedala. Este singura piesă a frânei care se află în mișcare, iar performanțele la frânare depind în multe feluri de activitatea lui.
Când apăsați pedala frânei, se produce presiune în linia hidraulică care acţionează pistoanele etrierului apăsând plăcuțele de frână peste disc. Ca urmare, maşina frânează. O altă funcție importantă a etrierului menţinerea plăcuţelor paralele cu discul de frână. În caz contrar, efectul de frânare ar fi redus, iar și uzura suprafeței plăcuţei ar fi inegală.
Sugestii pentru funcţionarea etrierului de frână- Se recomandă inspecţia lunară a piesei și a întregului sistem de frânare, pentru a detecta scurgerile de lichid. Ar trebui să se acorde o atenție deosebită la intersecția furtunului cu un etrier.
- Trebuie să faceţi o înlocuire completă a lichidului de frână cel puțin o dată la 2 ani. Aceasta se datorează proprietății acestuia de a absorbi umezeala, ceea ce afectează drastic performanțele părților sistemului.
- La înlocuirea plăcuțelor de frână, verificați-le de uzură inegală. Uzura inegală indică funcționarea incorectă a etrierelor de frână.
Durata de viaţă a etrierelor depinde de condițiile de funcționare ale vehiculului. Frânarea uşoară, service în timp util și condițiile optime de depozitare a mașinii vor crește durata de viață a sistemului de frânare.
Defecţiuni ale etrierului de frână- deformarea piesei;
- deplasarea etrierului;
- slăbirea elementului de fixare;
- defecţiuni la sigiliile pistoanelor;
- rugină pe suprafața piesei.
- maşina trage într-o parte în timpul frânării;
- pedala se apasă prea puternic sau prea uşor;
- frâna vibrează când este apăsată;
- frânele de pe spate se blochează când se aplică o forță mai mare;
- glisarea frânelor.
- service întârziat sau neprofesionist pentru sistemul de frânare;
- uzura pieselor;
- utilizarea unor componente de proastă calitate;
- scurgeri în sistem;
- şofat agresiv;
- slăbirea elementelor de fixare.
În caz de pagube minore, repararea acestor elemente ale sistemului de frânare poate fi efectuată în mod independent. Motivele pentru lipirea și funcționarea necorespunzătoare a etrierelor pot fi mizeria, obiectele străine, rugină pe suprafață și absența lubrifianților. Pentru a scoate etrierul, trebuie:
- ridicaţi masina cu ajutorul unui cric sau troliu;
- scoateți roata;
- deșurubați etrierul;
- îndepărtaţi etrierul, fără a-l deconecta de la canalul de lichid de frână.
Dacă problema necesită o reparație serioasă, se recomandă contactarea centrului de service.
Înlocuirea etrierelor de frână se face atunci când se produc daune mecanice serioase ale piesei. Dacă nu aveţi experiențî, nu se recomandă s-o faceţi pe cont propriu, ca să nu provocaţi daune în integritatea sistemului.
AutoDoc: rapid şi uşorPe site-ul nostru, procesul de găsire a componentelor potrivite este foarte simplificat. Este necesar doar să introduceţi marca, modelul și modificarea maşinii. Nu pierdeţi prea mult timp, cumpăraţi de pe AutoDoc în câteva clicuri! Mai aveți întrebări? Suntem încântaţi să vă consiliem!
FAQ
Piesele de primul tip au o construcție simplă și compactă, fiind, de obicei, instalate pe automobilele de clasa econom, dotate cu un motor de putere redusă. Aceste produse nu sunt scumpe și sunt ușor de întreținut, însă nu sunt potrivite pentru un stil de condus agresiv. De asemenea, plăcuța lor de frânare interioară se defectează mai rapid, decât cea exterioară, deoarece se activează mai devreme.
Componentele fixe sunt instalate pe SUV-urile din clasa grea și pe automobilele sport de performanță. Acestea nu sunt predispuse la supraîncălzirea rapidă și au o construcție fiabilă, însă piesele date sunt scumpe și implică costuri mari de întreținere.
Pentru această operațiune, veți avea nevoie de:
- un elevator auto;
- opritoare pentru roți;
- un set de chei inelare;
- o șurubelniță simplă și una de tip Phillips;
- instrument de derulare a pistonului;
- clești;
- lichidul de frână recomandat de producătorul auto;
- un container, cu o țeavă pentru lichidul rezidual.
Procedura dată depinde de marca vehiculului și de puntea, pe care este montată piesa. Instrucțiunile detaliate pot fi găsite în manualul tehnic al vehiculului. În general, această operațiune include următorii pași:
- Parcați vehiculul pe o suprafață dreaptă.
- Aplicați frâna de mână.
- Puneți opritoare sub roți și slăbiți-le bolțurile.
- Deschideți capota și deșurubați capacul rezervorului lichidului de frână.
- Ridicați vehiculul și deșurubați bolțurile roții.
- Scoateți roata.
- Apăsați pistoanele în etrier.
- Desprindeți furtunul de frână.
- Scoateți plăcuțele de frână de pe disc.
- Deșurubați elementele de fixare ale etrierului și demontați-l de la portfuzetă.
Atenție! Nu aplicați niciodată frâna de mână, înainte de a scoate componentele de pe puntea din spate.
Există două tipuri principale de produse, folosite pentru lubrifierea pieselor: spray și pastă. Acestea își mențin proprietățile chiar și la temperaturi ridicate, sau când sunt expuse la umezeală și lichide de lucru. De obicei, acestea au la bază ulei cu adaos de particule metalice. Lubrifianții se împart în 3 grupuri de bază:
- Antigripare - aceste produse pot fi din cupru, pe bază de di-sulfat de molibden, sau pot avea o formulă complexă; sunt rezistente la temperaturi înalte și sunt, de regulă,. folosite pentru lubrifierea pinilor de ghidare. Nu aplicați niciodată aceste produse pe suprafața de lucru a plăcuțelor de frână. Acest grup include produsele mărcilor:Liqui Moly, Mannol, Textar și altele.
- Minerale - produsele date conțin bentonită și acizi grași; sunt destinate automobilelor folosite în condiții urbane. Lubrifianții de acest tip sunt produși, de exemplu, de marca Teroson.
- Sintetice - acești lubrifianți conțin un set de inhibitori ai oxidării și aditivi ce previn uzarea; produsele își mențin proprietățile de lucru într-un interval larg de temperatură: de la −40 la +300°С; sunt potriviți pentru tratamentul tuturor pieselor mobile; pot fi găsiți în catalogul de produse a Permatex și TRW.