Motor piese autoturisme

Aerisitor
Amortizor vibratii, curea distributie
Arbore cotit
Ax cu came
Ax intermediar
Baie ulei
Biela
Bucsa biela
Bucsi ax cu came
Cablu acceleratie / parghie de control
Camasi piston / set
Capac culbutori
Chiuloasa
Comutator presiune ulei / senzor / supapa
Conducta admisie, pompa ulei
Culbutor / tachet hidraulic
Culbutor supapa
Curea transmisie cu caneluri
Cuzinet biela
Cuzineti, arbore cotit
Electricitate motor
Etansare, pompa ulei
Fulie curea
Galerie de admisie
Garnitur pompa apa
Garnitura / buson ulei
Garnitura baie ulei
Garnitura capac culbutori
Garnitura carter
Garnitura chiuloasa
Garnitura galerie admisie
Garnitura turbocompresor
Garnitura, aerisire bloc motor
Garnitura, capac alimemtare ulei
Ghid supapa / simering supapa / reglaj supapa
Ghidaj lant de distributie
Inel etansare, surub drena ulei
Intinzator lant de distributie
Joja ulei
Lagar axial
Lant antrenare
Modul-EGR
Piston
Pompa apa
Pompă de apă + kit de distribuție
Pompă de apă + set de curele trapezoidale
Pompa ulei
Regulator ax cu came
Roata dintata, arbore cotit
Roata dintata, ax cu came
Scule motor
Segmenti set
Senzor, temperatura ulei
Set de garnituri de etanșare pentru capacul chiulasei
Set garnituri chiulasa
Set garnituri complet, motor
Set montaj, turbocompresor
Siguranta conica supapa
Simering arbore / -set
Simering fulie arbore cotit / -set
Simering supapa
Simering, pompa ulei
Supapa admisie
Supapa aer circulatie cutie, incarcator
Supapa comanda, poz. arbore cu came
Supapa control, admisie aer
Supapa evacuare
Suport motor
Surub biela / -piulita
Surub chiulasa
Surub de golire, baia de ulei
Surub, suport lagar-arbore cotit
Traductor de presiune
Turbină
Piese motoare auto piese pentru Top brand-uri auto
Top 10 bestseller din secțiunea Motor
Piese de motor piese de schimb - toate informațiile importante cu privire la modul de operare, montare, diagnosticare și durată de exploatare
Motorul este o unitate care produce cuplul motor necesar deplasării vehiculului. Este locul unde arde combustibilul, creând forța necesară pentru rotirea roților. Motorul pune în acțiune și alte dispozitive importante precum alternatorul, pompele de ulei i de lichid de răcire.
Construcția motorului
Elementele principale ale motoarelor cu piston, care sunt cele mai răspândite în prezent, includ:
- Blocul motor – împreună cu chiulașa și carterul, acesta alcătuiește corpul motorului. În interiorul cilindrilor sunt instalate manșoane. Blocul motor conține, de asemenea, pasaje pentru lichidul de răcire.
- Chiulașa – aceasta acoperă cilindrii din partea capetelor de piston. Aceasta încorporează camerele de ardere, canalele de admisie și evacuare cu supape, iar uneori arborele cu came, iar câteodată acolo se găsesc și injectoarele de combustibil și bujiile.
- Garnitura chiulașei – aceasta sigilează îmbinarea dintre chiulașă și blocul motor. Previne scurgerea și amestecarea lichidului de răcire.
- Carterul – acesta este prins de fundul blocului motor. Este locul în care se află arborele cotit. Dedesubtul carterului este instalată baia de ulei
- Mecanismul rotativ – acesta constă din pistoane conectate la arborele cotit prin tijele de legătură, punându-l în mișcare. Pistoanele sunt dotate cu inele de control a uleiului și compresiei. Primele previn pătrunderea uleiului în camerele de ardere, iar ultimele țin gazele departe de carter.
- Sistemul de distribuție – acesta include arborele cu came cu supape și dispozitivele de acționare a lor, fulii și un lanț sau o curea. Ultima asigură distribuirea cuplului motor între arborele cotit și arborele cu came.
Sfaturi de înteținere
- Înlocuiți toate consumabilele la timp. Astfel preveniți formarea depunerilor de carbon pe componentelor motorului. Inelele pistoanelor trebuie și ele înlocuite, în caz contrar pistonul se poate arde din cauza scurgerilor de gaze și a supraîncălzirii locale.
- Folosiți doar benzină de înaltă calitate. În caz contrar, puteți observa bătăi la motor, fapt ce reduce dramatic durata de funcționare.
- Evitați supraîncălzirea motorului. Temperaturile extrem de înalte sunt periculoase pentru acesta.
- Asigurați-vă că sistemul de injecție a combustibilului și sistemul de aprindere funcționează corect. Un amestec prea bogat sau prea slab determină bătăi la motor, scurgeri de gaze în galeria de evacuare, supraîncăzlirea motorului și alte probleme.
- Când este frig afară, încercați să nu solicitați prea mult componentele motorului în primele câteva minute de la pornire. Este mai bine să așteptați să se încălzească uleiul și să îi scadă viscozitatea, pentru a evita deficitul de ulei.
Simptome ale defecțiunilor
Majoritatea defecțiunilor au simptome similare și sunt însoțite de o reducere a puterii motorului și sunete ciudate produse când mașina se deplasează. Supapele defecte și pistoanele defecte cu tijele de legătură pot ambele să producă bătăi în timpul mersului. Motorul începe de obicei să consume mai mult combustibil, consumul de ulei crește, în timp ce dinamica mașinii se înrăutățește semnificativ. Când se arde chiulașa, din țeava de eșapament iese o mulțime de fum alb. Uneori puteți observa chiar dungi umede pe corpul motorului.
Cauze ale defecțiunilor
Cauza tuturor problemelor o reprezintă supraîncălzirea motorului. Aceasta determină arderea garniturii chiulașei, deformarea chiulașei și a blocului motor și chiar deteriorarea pistoanelor. Cantitatea insuficientă de lubrifiant cauzează un număr mare de probleme, inclusiv deteriorarea diferitor rulmenți ai motorului, conodurilor pistoanelor și altor componente. O curea de distribuție ruptă cauzează de multe ori deteriorarea și deformarea supapei.
Autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate
În magazinul nostru online puteți cumpăra componente de motor pentru orice vehicul. În catalogul nostru veți găsi și uleiuri de motor și alte lichide de lucru. Toate au prețuri foarte avantajoase. Cereți specialiștilor noștri mai multe informații despre ultimele promoții.
Informații utile privind funcțiile, cauzele funcționării defectuoase, diagnosticarea și intervalele de înlocuire