Proiector ceață spate și față auto
De unde să cumperi piese proiectoare auto la un pret avantajos? De la AUTODOC!

Proiector marcă de calitate: Cei mai buni producători
Proiectoare pentru brand-uri auto de Top brand-uri auto
Proiectoare pentru modele de top de automobile
Cele mai bine vândute produse AUTODOC - cumpără online la un preț bun pentru reducerea costurilor de înlocuire ale proiectoare auto
Piesele de schimb cele mai vândute din secțiunea Proiector ceață. Avem numeroase piese de schimb de brand pentru Proiector ceață și alte oferte avantajoase care fac parte din gama noastră largă de produse pentru automobil.












Proiectoare spate și față de produse pentru automobile: ce marcă comercială este mai bună?
Potrivit clienților noștri, cele mai bune piese de schimb din categoria de produse Proiector LED și Xenon provin de la următoarele mărci comerciale:
- TYC
- ABAKUS
- DPA
- ALKAR
- DIEDERICHS
Proiector ceață: cât costă acest produs?
Prețul pieselor auto din categoria Proiector ceață este cuprins între 38 RONI și 312 RONI, în funcție de tipul autovehiculului, de producător și de specificațiile produsului.
Înlocuire Proiector ceață: Tutorial Video Reparație
Cum se înlocuiesc lămpile de ceață la RENAULT GRAND SCENIC 2 TUTORIAL | AUTODOC Top brand care produc lămpile de ceață: BOSCH, STARK, SACHS, SKF, VAN...
Video instructiv de tip step-by-step la tema reparării automobilului cu propriile mâini. Devino un mecanic-amator împreună cu AutoDoc.
Cele mai bine vândute produse: | |||||
---|---|---|---|---|---|
2.24444 | 2.24445 | 053-37-913 | 9606285 | 89410227602 | 431-2005R-UE |
Pentru mărci de automobile populare: | |||||
VW | BMW | AUDI | MERCEDES-BENZ | RENAULT | OPEL |
Proiector ceață - detalii tehnice | |||||
TIp lampa | Articol extins / Informatii de extindere | Partea de montare | |||
H1 | H11 | fara suport bec | fara bec cu incandescenta | stanga | dreapta |
H4 | PSX24W | cu suport bulb | cu bec cu incandescanta | Corp ax | fata |
H8 | W5W | cu set cablu | - | - | - |
Aflați mai multe despre Proiector ceață - metoda de operare, diagnosticul, cauzele defectelor și intervalele de înlocuire
Rolul principal al luminilor de ceață este să ilumineze suprafața drumului și lateralele acestuia în condiții de vizibilitate redusă: pe ploaie, ceață și ninsoare. De asemenea, acestea permit șoferilor să vă observe mașina pe drum.
Tipuri
După metoda de formare a fasciculului de lumină:
- Cu reflector. Este o construcție tradițională cu reflector și lentile transparente sau fațetate. Sunt ieftine.
- Cu proiector. Acestea asigură o mai bună concentrare a fasciculului de lumină. Asemenea lumini sunt mai eficiente și au un aspect mai modern.
După tipul sursei de lumină:
- Cu becuri halogen. Asemenea becuri țin 400–1.500 de ore.
- Cu LED-uri. Sunt cele mai eficiente. Asemenea becuri asigură o iluminare excelentă a drumului și lateralelor acestuia, consumând puțină energie electrică. Pot ține peste 5.000 de ore. Pot fi utilizate și la indicatoarele de direcție.
După construcția carcasei:
- Nedemontabile. Dcă se arde becul va trebui să înlocuiți întreg ansamblul.
- Demontabile. Sunt comode în utilizare și ieftine, întrucât becurile defecte, iar uneori și lentilele, pot fi înlocuite.
După culoarea lentilelor:
- Cu lentile albe. Sunt mai confortabile ochiului, dar asigură o iluminare mai slabă a drumului pe vreme cu ceață.
- Cu lentile galbene. Asigură vizibilitatea maximă posibilă pe ceață densă, ploaie sau ninsoare. De aceea asemenea lumini sunt potrivite mașinilor folosite în zonele unde asemenea fenomene naturale sunt destul de frecvente.
Există, de asemenea, și lumini de ceață spate. De obicei, acestea sunt roșii și permit celorlalți șoferi să observ mașina dumneavoastră.
Instrucțiuni de utilizare
Folosiți întotdeauna becuri compatibile cu lămpile mașinii dumneavoastră. Folosirea unor componente necorespunzătoare duce la exfolierea reflectorului și topirea componentelor din plastic. Nu încercați să curățați aceste piese cu o lavetă uscată, deoarece puteți zgâria lentilele. Dacă folosiți des mașina off-road, aplicați pe lentile un strat protector. Acest lucru vă va ajuta să evitați crăparea pieselor în cazul unui impact.
Dacă instalați lumini de ceață pentru prima dată, cereți ajutorul unui electrician auto experimentat pentru a conecta corespunzător firele.
Simptome ale defecțiunilor
Deteriorările mecanice precum tăieturile, crăpăturile și zgârieturile pot fi detectate la inspecția vizuală. Dacă luminile aburesc, acest lucru înseamnă că carcasa nu mai este etanșă. Este posibil să se fi deteriorat garnitura de lângă capac sau stratul de material de etanșare care fixează lentilele. Un alt motiv pentru formarea condensului în interiorul lămpii îl constituie înfundarea găurilor de aerisire. Când se arde siguranța sau releul, ambele lumini de ceață nu vor porni deloc. Dacă nu funcționează doar una dintre lămpi, s-ar putea ca aceata să aibă becul ars. Luminile care clipocesc indică o defecțiune la fire.
Cauze ale defecțiunilor
Deteriorările mecanice apar de obicei în urma loviturilor de pietre sau alțe obiecte aruncate de roțile vehiculului, precum și din cauza parcării neatente sau coliziunilor. De regulă, pierderea etanșeității este cauzată de modificarea neautorizată a luminilor de ceață sau când articulațiile n-au fost corect tratate după dezasamblare. Siguranța se poate arde în cazul nefuncționării generale a firelor sau din cauza instalării unui echipament care nu corespunde specificațiilor vehiculului.
autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate
În magazinul nostru online puteți cumpăra lumini de ceață de calitate perfectă. Datorită gamei noastre vaste de produse, veți putea alege produse care să asigure o iluminare perfectă și, în același timp, să vă decoreze mașina.
FAQ
Instrucțiunile detaliate, pentru înlocuirea becurilor farurilor de ceață frontale pe un anumit model de automobil, pot fi găsite în documentația tehnică a automobilului respectiv. Procedura depinde, în mare parte, de modul de poziționare a compartimentului motorului. Uneori este mai comod să efectuați această operațiune din partea de jos a vehiculului, iar alteori - din partea de sus a acestuia.
Înainte de a începe procesul de înlocuire, deconectați terminalul negativ de la baterie. După aceasta, trebuie să ajungeți la dulia becului. Dacă intenționați să lucrați din partea de jos a vehiculului, trebuie să plasați automobilul peste o groapă de reparație, sau să-l ridicați, cu ajutorul unui elevator auto. La fel, este recomandabil să scoateți roata. În continuare, deșurubați elementele de fixare a capacului arcului roții și puneți-l deoparte. În unele cazuri, este mai ușor să ajungeți la dulie dinspre capotă. Următorul pas este să deșurubați elementele de fixare ale farului frontal și să-l scoateți.
Apoi, trebuie să rotiți becul, în direcția inversă acelor ceasornicului, pentru a-l scoate din carcasă. Scoateți becul ars și instalați altul nou în loc. Când faceți aceasta, aveți grijă să nu atingeți sticla becului cu mâinile goale.
Dacă aveți abilități elementare de lucru cu sistemele electrice auto, puteți încerca să le înlocuiți și singur. Pentru aceasta, veți avea nevoie de: terminale, conectori, releu cu 4 pini, o siguranță de 15 A, fire și un buton de acționare a farurilor de ceață. Puteți procura toate aceste articole, sub formă de set. De asemenea, trebuie să pregătiți: clești, o bandă izolatoare sau tub termocontractabil, un cuțit pentru curățarea firelor și clești de sertizare.
De regulă, farurile de ceață sunt însoțite de un manual de instalare, unde veți găsi diagrama de conectare. În general, procedura dată include următorii pași:
- Scoateți tabloul de bord și/sau consola centrală.
- Scoateți butonul fals și inserați întrerupătorul farului de ceață în cavitate.
- Instalați farurile în locurile lor de montare din bara de protecție și atașați-le conectorii.
- Conectați firele negative ale conectorilor farurilor de ceață la șasiu, iar apoi, conectați firele pozitive la contactul corespunzător al releului.
- Conectați celălalt contact pozitiv al releului, printr-o siguranță, la terminalul pozitiv al bateriei, iar pe cel negativ - îl conectați direct la terminalul negativ al bateriei sau la șasiu. Al patrulea fir trebuie tras în habitaclu și conectat la buton. Conectați al doilea contact al butonului la contactul pozitiv al lămpilor de gabarit.
Producătorii auto nu echipează automobilele cu becuri HID. Mai mult decât atât, acest tip de tuning este ilegal, în majoritatea țărilor europene, din următoarele motive:
- Reflectoarele farurilor standard, instalate din fabrică, nu sunt destinate pentru funcționarea cu becuri cu descărcare de gaz. În rezultat, fluxul luminos se formează incorect, ceea ce sporește riscul de orbire a șoferilor ce vin din față, ceea ce poate cauza accidente rutiere.
- Murdăria de pe suprafața lentilelor distorsionează considerabil lumina emisă de un bec HID. În cazul farurilor frontale, problema poate fi rezolvată cu un spălător de faruri, însă farurile de ceață nu dispun de acesta.