Radiator apa / piese auto
Radiator racire » selectare și cumpărare
Radiator marcă de calitate: Cei mai buni producători
Radiator racire pentru brand-uri auto de Top brand-uri auto
Radiator racire pentru modele de top de automobile
AUTODOC Bestseller: Radiator la un preț avantajos
Piesele de schimb cele mai vândute din secțiunea Radiator apa / piese. Avem numeroase piese de schimb de brand pentru Radiator apa / piese și alte oferte avantajoase care fac parte din gama noastră largă de produse pentru automobil.
Radiator racire de produse pentru automobile: ce marcă comercială este mai bună?
Potrivit clienților noștri, cele mai bune piese de schimb din categoria de produse Radiator provin de la următoarele mărci comerciale:
- NRF
- NISSENS
- AKS DASIS
- MAHLE ORIGINAL
- ABAKUS
Radiator apa / piese: cât costă acest produs?
Prețul pieselor auto din categoria Radiator apa / piese este cuprins între 165 RONI și 1896 RONI, în funcție de tipul autovehiculului, de producător și de specificațiile produsului.
Postari populare
Cele mai bine vândute produse: | |||||
---|---|---|---|---|---|
07713 | 529501 | 60C9016-JPN | 58819 | 350213191300 | 506750A |
De la producători populari: | |||||
RIDEX | NRF | NISSENS | AKS DASIS | MAHLE ORIGINAL | ABAKUS |
Pentru mărci de automobile populare: | |||||
VW | BMW | AUDI | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Radiator apa / piese - detalii tehnice | |||||
Diametru evacuare [mm] | Diametru admisie [mm] | Material | |||
32 | 28 | 32 | 28 | Aluminiu | plastic |
40 | 38 | 40 | 38 | Cupru | alama |
38,5 | 35 | 38,5 | 35 | - | - |
Aflați mai multe despre Radiator apa / piese - metoda de operare, diagnosticul, cauzele defectelor și intervalele de înlocuire
Funcția radiatorului este de a elimina excesul de căldură de la motor în atmosferă. El este o parte a sistemului de răcire al motorului.
Tipuri de radiatoare cu apă- Cu tuburi rotunde. Singurul avantaj al acestui tip de radiator este costul scăzut. Dezavantajele sunt suprafața redusă de transfer de căldură, nevoia de garnituri de calitate superioară și o marjă mică de siguranță.
- Cu tuburi ovale. Acest tip are o suprafaţă mare de transfer de căldură, deşi costul este scăzut, dar numărul producătorilor de acest tip radiator este limitat. Și calitatea garniturilor trebuie, de asemenea, să fie superioară.
- Realizate prin tehnologia de sinterizare. Radiatoare au un nivel ridicat de rezistență și duritate, precum şi o mai mare suprafață de transfer de căldură. Garniturile sunt mai puțin predispuse la defecţiuni. Costul pieselor este destul de mare.
- Din aluminiu. Cel mai scump tip de radiatoare. Preţul este singurul dezavantaj. Avantajele sunt transferul excelentde căldură, duritatea și puterea.
Radiatorul este format din rezervoare colectoare superioare și inferioare și miezul/nucleul care este locul efectiv al răcirii fluidului în circulaţie. Miezul/nucleul este format dintr-un număr mare de tuburi din alamă sau din aluminiu, cu pereţi subtiri şi aripioare din cupru sau benzi ondulate din aluminiu pentru un transfer de căldură mai bun. Tuburile conectează conductele superioare și inferioare ale radiatorului. Lichidului de răcire este circulat printr-o rețea de canale în pereții motorului, preia excesul de căldură și se răcește trecând prin tuburile radiatorului. Ciclul se repetă în timp ce motorul funcționează.
Sugestii pentru funcţionarea radiatorului cu apă- Faceți înlocuirea lichidului de răcire cel puțin o dată la 2-3 ani. Aceasta va crește durata de viață a radiatorului.
- Folosiți numai lichid omologat pentru a preveni coroziunea și înfundarea tuburilor radiatorului.
- În cazul deteriorării sistemului de răcire, verificaţi radiatorul: în timp ce conduceți, insecte, murdărie, praful și obiecte străine pot cădea în suprafața striată, ceea ce afectează transferul de căldură.
- Dacă descoperiţi urme de pete pe radiator, verificaţi-l de deteriorări mecanice.
- Nu uitați că întreținerea periodică a radiatorului va creşte durata sa de viață.
- Inspecția și diagnosticarea radiatorului se efectuează o dată la șase luni.
- colmatarea miezului/nucleului;
- înfundarea tuburilor de bază;
- dezintegrarea.
- scurgeri ale miezului/nucleului;
- supraîncălzirea motorului;
- consumul excesiv de lichid de răcire.
- obiecte străine intrate în miezul/nucleul radiatorului;
- deteriorări mecanice;
- coroziune;
- contactul suprafeței radiatorului cu ventilatorul de răcire;
- uzură;
- utilizarea unui lichid de răcire de calitate inferioară;
- depozite minerale pe pereții interiori ai tuburilor radiatorului;
- scurgeri din miez/nucleu sau din rezervorul superior al radiatorului;
- perioadă lungă de inactivitate;
- suprapresiune în sistemul de răcire.
Scurgerile din radiator sunt cea mai frecventa problemă a acestei piese. Scurgerile minore pot fi eliminate cu ajutorul unor fluide speciale, de închidere a microfisurilor. Găurile mari sunt eliminate prin lipire sau sudare. Nu se recomandă s-o faceţi pe cont propriu, fără experiență. Cea mai bună opțiune este să apelaţi la un centru de service.
Depozitele interioare sunt îndepărtate prin spălarea radiatorului cu mijloace speciale. Spălarea trebuie efectuată în direcția opusă de circulație a lichidului de răcire.
În caz de defecţiuni mecanice minore ale radiatorului, experții unui centru de service vor aplatiza piesa. Dacă acest lucru nu este posibil, radiatorul va trebui înlocuit.
Înlocuirea radiatoruluiTuburile deteriorate ale radiatorului nu se pot repara. Dacă locul deteriorat este mare, numai înlocuirea piesei poate rezolva problema. Când tuburile sunt înfundate, pot fi spălate cu apă sau suflate cu un jet de aer sub presiune, ceea ce puteţi face pe cont propriu.
Este profitabil să cumperi piese de schimb de pe AutoDocNu vă oferim doar o gamă largă de piese auto din branduri internaționale celebre, dar şi o mare oportunitate să economisiţi. Din peste un milion de propuneri, trebuie doar s-o alegeţi pe cea mai potrivită și să faceţi o comandă în câteva clicuri. Cumpăraţi de la noi – cumpăraţi cu noi!
FAQ
Piesa dată este folosită în: sistemele de răcire și lubrifiere a motorului, servodirecția hidraulucă și transmisie. Aceasta are rolul de reducere a temperaturii lichidului de răcire sau a uleiului. Radiatorul este alcătuit din două rezervoare și un miez între ele. Miezul este constituit din mai multe tuburi, prin care circulă lichid. Acestea sunt sudate la aripioarele plăcii sau la aripioarele ondulate, care vin în contact cu aerul și asigură dispersia căldurii. Răcirea are loc datorită fluxului de aer admis, în timpul deplasării vehiculului. Uneori, se folosește suplimentar și un ventilator.
Când porniți un motor rece, mai ales pe vreme friguroasă, supapa termostatului este închisă, astfel că lichidul de răcire curge într-un cerc mic, ocolind radiatorul. Aceasta permite motorului să atingă mai rapid temperatura de funcționare. Prin urmare, explicația motivului din care furtunul de jos este rece, constă în faptul că, lichidul de răcire încălzit nu circulă prin acesta.
Pe măsură ce motorul atinge temperatura de funcționare necesară, supapa termostatului se deschide complet sau parțial. Lichidul de răcire fierbinte circulă prin radiator, iar țeava de jos trebuie să devină caldă. Dacă aceasta nu se întâmplă, automobilul dumneavoastră poate avea următoarele probleme:
- înfundarea furtunurilor;
- formarea bulelor de aer în furtunuri;
- defectarea pompei de apă;
- blocarea termostatului.
În acest caz, este recomandabil să mergeți la un atelier de servicii auto, pentru efectuarea unei diagnosticări detaliate.
În majoritatea cazurilor, formarea bulelor de aer este cauzată de:
- blocarea supapei de admisie a capacului radiatorului sau capacului rezervorului de expansiune;
- apariția unor mici fisuri pe furtun, pierderea etanșeității articulațiilor, sau slăbirea fitingului capacului rezervorului de expansiune;
- fierberea lichidului de răcire - proces însoțit de emisii de aer;
- deteriorarea garniturii chiulasei, care are drept consecință pătrunderea în sistem a gazelor de evacuare;.
- aerisirea incorectă a unității, după lucrările de reparație.