Sistem de franare piese autoturisme
Asigurați-vă că ați ales un automobil; în caz contrar, riscați să cumpărați piese de schimb nepotrivite pentru mașina dvs. Rețineți că funcția noastră de căutare vă poate oferi rezultate relevante numai pentru un anume tip de vehicul.
Sistem de franare piese pentru auto
Sistem de frânare auto piese pentru Top brand-uri auto
Sistem de frânare: piese pentru modele de top de automobile
Sistem de franare piese de schimb - toate informațiile importante cu privire la modul de operare, montare, diagnosticare și durată de exploatare
Sistemul de frânare include mai multe componente, destinate să asigure o oprire controlată a vehiculului la un moment anume. Este folosit, de asemenea, pentru a preveni deplasarea mașinii în cazul în care șoferul trebuie să o parcheze în pantă.
Construcția sistemului de frânare
Există mai multe tipuri de sisteme de frânare. În prezent, cel mai răspândit este sistemul hidraulic cu discuri de frână. Principalele sale elemente sunt după cum urmează:
- Pedala – prin apăsarea acesteia, șoferul activează sistemul.
- Servofrâna – aceasta multiplică de câteva ori forța aplicată pedalei de frână, pentru ca sistemul să funcționeze eficient.
- Cilindrul de frână principal – acesta creează presiunea necesară pentru operarea multor mecanisme de acționare.
- Țevi și furtunuri – furnizează lichidul de lucru către cilindri.
- Pistoane – presiunea lichidului le forțează afară din cilindri, astfel apăsând plăcuțele de frână pe discuri.
- Etrierul – este folosit ca și carcasă pentru pistoane și plăcuțe. În cazul componentelor plutitoare, suportul etrierului presează una dintre plăci pe disc.
- Plăcuțele – sunt elemente ale perechilor de fricțiune, având o suprafață de frecare. Când șoferul apasă pedala, acestea sunt apăsate pe disc. Forța de frecare creată între ele oprește mișcarea de rotație a roților.
- Discurile – este al doilea element al perechii de fricțiune. Este montat pe butucul de roată, rotindu-se împreună cu acesta.
La frânaele cu tambur, saboții de frână împreună cu cilindrul de frână a roții sunt instalate în interiorul tamburului. La apăsarea pedalei, presiunea lichidului de frână împinge pistoanele cilindrului de roată. Acestea depășesc rezistența creată de arcurile de eliberare și apasă saboții de frână pe suprafața internă a tamburului.
Sistemele frânei de mână sunt echipate cu un cablu în locul dispozitivului de acționare hidraulic.
Sfaturi de întreținere
- Înlocuiți lichidul la fiecare 2–3 ani. Acesta absoarbe umezeala prin porii furtunurilor de cauciuc. Cu timpul, concentrația de apă din lichidul de frână sporește, iar punctul său de fierbere scade semnificativ. Dacă lichidul fierbe, apar bule de aer în sistem , fapt ce scade dramatic eficiența acestuia.
- Înlocuiți furtunurile la fiecare 5 ani. Cauciucul și alți polimeri din care sunt realizate sunt predispuse la uzură și tăiere. Cu timpul acestea își pierd elasticitatea. În consecință, presiunea înaltă creată în sistem este neutralizată de lățimea excesivă a furtunurilor. Presiunea rămasă este insuficientă pentru mișcarea plăcuțelor sau saboților și pentru apăsarea lor pe disc sau tambur.
- Măsurați regulat grosimea discurilor și plăcuțelor și înlocuiți-le în caz de nevoie. Un disc uzat poate chiar să crape. Din cauza uzării și ruperii garniturii de frecare, este imposibilă atingerea nivelului recomandat de frecare.
- Lubrifiați șuruburile de ghidare ale etrierului și înlocuiți din când în când elementele de etanșare. În acest fel veți preveni blocarea ansamblului și uzarea neuniformă a plăcuțelor.
- Folosiți garnituri anti-scârțâit. Acestea vă vor ajuta să evitați scârțâitul și să frânați mai confortabil.
Simptome ale defecțiunilor
Când se aprinde lumina de avertizare a nivelului lichidului de frână, de obicei înseamnă că unele componente ale sistemului de frânare prezintă scurgeri. În acest caz, puteți observa bălți galbene, de culoarea chihlimbarului, roz, gri, albastre sau mov sub vehicul după ce a fost parcat o vreme, de obicei în jurul roților. Mașina poate trage într-o parte, fapt ce indică adesea blocarea etrierului. Simptome asemănătoare apar și atunci când pătrunde ulei pe plăcuțe, pe când creșterea cursei pedalei sau rezistența mică a pedalei indică de obicei prezența aerului în sistem.
Cauzele defecțiunilor
De cele mai multe ori, problemele apar când șoferul ignoră înlocuirea la timp a componentelor sistemului de frânare. De exemplu, un etrier blocat poate determina uzarea neuniformă a plăcuței și deteriorarea discului de frână. Elementele de etanșare și furtunurile vechi își pierd elasticitatea și crapă, provocând scurgeri la sistem. Manșoanele uzate ale șuruburilor de ghidare duc adesea la pătrunderea murdăriei și umezelii la piesele ce intră în contact, fapt ce duce la corodare și blocare. Condusul agresiv poate determina deformarea discurilor.
autodoc24.ro: doar piese auto de înaltă calitate
În magazinul nostru online puteți cumpăra oricând componente de înaltă calitate pentru sistemul de frânare, la prețuri rezonabile. În catalogul nostru veți găsi articole de la producători de top
Înlocuire Sistem de frânare piese de schimb: Tutorial Video Reparație
Top 15 bestseller din secțiunea Sistem de frânare
Piese de schimb recomandate de noi din secțiunea Sistem de franare. Acestea sunt piesele de schimb cele mai vândute. Cumpărați produsele noastre bestseller sau descoperiți multe alte oferte atractive.