Sistemul de esapament piese autoturisme

Banda cauciuc, sistem de esapament
Carenaj
Catalizator
Clapeta gaze evacuare
Clema
Colier, sistem de esapament
Colier, toba esapament
Curatare filtru de particule
Echipare 'euro1- / euro2- / d3
Filtru de particule
Galerie
Garnitura / inel de etansare galerie evacuare
Garnitura, racord evacuare
Garnitura, ventil agr
Modul de dozare
Pompa aer secundara
Răcitor EGR
Scut protectie caldura
Senzor, presiune gaze evacuare
Senzor, temperatura gaze evacuare
Set montaj galerie evacuare
Set montare catalizator
Set montare toba esapament
Set montare, sistem de esapament
Sonda lambda
Supapa aer secundar
Supapă EGR
Suport, sistem de esapament
Teava de esapament
Teava flexibila, esapament
Toba esapament finala
Toba esapament primara
Toba esapamet intermediara
Sisteme de eşapament auto piese pentru Top brand-uri auto
Top 10 bestseller din secțiunea Sistemul de esapament auto
Eşapament piese de schimb - toate informațiile importante cu privire la modul de operare, montare, diagnosticare și durată de exploatare
Sistemul de evacuare are rolul de a colecta și evacua gazele de eșapament din cilindrii motorului în atmosferă, prevenind pătrunderea acestora în interiorul mașinii. Acest sistem atenuează zgomotele când gazele de eșapament ies afară. Servește, de asemenea, la reducerea toxicității emisiilor.
Construcția sistemului de evacuare
Sistemul de evacuare al vehiculelor moderne constă de obicei din următoarele componente:
- Galeria de evacuare. Aceasta este prinsă de motor. Numărul de țevi a galeriei de evacuare coincide cu numărul de cilindri ai motorului. Această componentă colectează gazele de evacuare într-un burlan. Asigură purjarea camerelor de ardere a motorului. Îmbinarea dintre aceste unități este etanșată cu o garnitură.
- Burlanul. Acesta conectează galeria de evacuare cu convertorul catalitic sau rezonatorul. Este folosit pentru a transporta mai departe gazele de eșapament. Construcția acestuia include de multe ori o țeavă flexibilă, un compensator elastic special care echilibrează fluctuațiile de temperatură și vibrațiile produse de către motor.
- Convertorul catalititc. Substanțele nocive din gazele de eșapament reacționează cu învelișul elementelor convertorului catalitic, devenind substanțe inofensive. Convertoarele catalitice ajută la reducerea semnificativă a toxicității emisiilor.
- Filtrul de particule. Acesta are rolul de a purifica gazele de evacuare, dar numai la motoarele diesel.
- Rezonatorul sau toba preliminară. Acesta este folosit pentru a reduce nivelul zgomotului și pentru a echilibra pulsația fluxului de gaze de eșapament.
- Toba principală sau finală. Asigură eliminarea finală a zgomotului.
- Conectorii, elementele de etanșare și garniturile. Toate componentele sistemului de evacuare sunt conectate între ele prin intermediul țevilor. Îmbinările acestora pot fi etanșate cu garnituri.
- Suporturile. Sistemul de evacuare este atașat de cubcadrul mașinii cu ajutorul unor agățătoare din cauciuc-metal cu cleme. Aceste suporturi previn transferarea vibrațiilor la caroseria mașinii.
Sfaturi de întreținere
- Rezolvați la timp defecțiunile motorului. Aprinderea întârziată, rateurile și amestecul bogat de aer-combustibil determină arderea combustibilului în sistemul de evacuare, cauzând astfel arderea elementelor sale. Din același motiv nu se recomandă nici utilizarea benzinei de slabă calitate.
- Lăsați motorul să funcționeze la turație mare din când în când. Acest lucru va îndepărta oxizii și depunerile de funingine de pe elementele tobei.
- Nu folosiți prea des iarna funcția de pornire de la distanță a motorului. Numărul ciclurilor de încălzire și răcire afectează durata de funcționare a componentelor.
- Evitați bălțile atunci când conduceți pe drumuri de slabă calitate. Schimbarea bruscă de temperatură poate cauza crăparea componentelor.
- Strângeți la timp suporturile tobei. Vibrațiile excesive afectează negativ restul componentelor.
Semne ale defecțiunilor
Arderea tobelor, uzarea elementelor de etanșare din cauza coroziunii și alte defecțiuni sunt adesea însoțite de zgomote puternice de la motorul în funcțiune. Dacă stați afară puteți observa gaze de eșapament ieșind de sub capotă sau de sub vehicul. Uneori acestea pot pătrunde și în interiorul mașinii. Mirosul urât atunci când porniți un motor rece poate indica înfundarea convertorului catalitic. Această problemă este adesea însoțită de reducerea performanței vehiculului, creșterea consumului de combustibil și ulei și dificultăți la pornirea motorului. Sunetele metalice ce vin de sub vehicul în timpul condusului pot reprezenta un semn de defecțiune a agățătorii tobei.
Cauze ale defecțiunilor
Funcționarea tobei duce la formarea condensului în interiorul elementelor sale. Acesta poate cauza corodarea pieselor. Prin urmare, atunci când înlocuiți componentele sistemului de evacuare, optați pentru unele din materiale rezistente la coroziune, cum ar fi oțelul inoxidabil. Condusul frecvent pe distanța scurte cauzează formarea depunerilor de carbon și funingine pe elementele sistemului și poate determina înfundarea sistemului.
Autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate
Căutați un loc de unde să cumpărați componente pentru sistemul de evacuare la prețuri chilipir? Plasați comanda în magazinul nostru online. Vă oferim o gamă vastă de produse, articole de înaltă calitate și livrare rapidă.
válido para ford galaxy wgr 1.9tdi 130cv 2005