Sonda lambda auto
Senzor sonda lambda » selectare și cumpărare
Senzor NOx marcă de calitate: Cei mai buni producători
Senzor sonda lambda pentru brand-uri auto de Top brand-uri auto
Senzor sonda lambda pentru modele de top de automobile
AUTODOC Bestseller: Senzor NOx la un preț avantajos
Piesele de schimb cele mai vândute din secțiunea Sonda lambda. Avem numeroase piese de schimb de brand pentru Sonda lambda și alte oferte avantajoase care fac parte din gama noastră largă de produse pentru automobil.
Senzor sonda lambda de produse pentru automobile: ce marcă comercială este mai bună?
Potrivit clienților noștri, cele mai bune piese de schimb din categoria de produse Senzor NOx provin de la următoarele mărci comerciale:
- RIDEX
- BOSCH
- NTY
- RIDEX PLUS
- DELPHI
Sonda lambda: cât costă acest produs?
Prețul pieselor auto din categoria Sonda lambda este cuprins între 25 RONI și 1904 RONI, în funcție de tipul autovehiculului, de producător și de specificațiile produsului.
Postari populare
Cele mai bine vândute produse: | |||||
---|---|---|---|---|---|
YT-1754 | UR-082 | 181753 | 000-092 | ES10966-12B1 | 000-095 |
De la producători populari: | |||||
YATO | RIDEX | BOSCH | NTY | RIDEX PLUS | DELPHI |
Pentru mărci de automobile populare: | |||||
VW | BMW | AUDI | MERCEDES-BENZ | OPEL | FORD |
Sonda lambda - detalii tehnice | |||||
Lungime totala [mm] | Sonda lambda | Numar de legaturi | |||
450 | 440 | Sonda Lambda | fara incalzire | 2 | 1 |
510 | 565 | Sonda diagnoza | Filet gresat în prealabil | 67 | 4 |
325 | 410 | incalzit | Sonda reglaj | 3 | 5 |
Aflați mai multe despre Sonda lambda - metoda de operare, diagnosticul, cauzele defectelor și intervalele de înlocuire
Sonda lambda este un senzor care măsoară cantitatea reziduală de oxigen din gazele de eșapament. Acest lucru permite determinarea raportului aer-combustibil a amestecului. Unitatea de control a unității folosește informațiile de la acest senzor pentru a regla în timp real procesul de formare a amestecului.
Tipuri
După construcție, aceste piese se împart în:
- Binare. Acești senzori pot fi făcuți din zirconiu sau titan. Primul tip este cel mai răspândit. Temperatura lor de lucru este de 300°С. Prin urmare, asemenea dispozitive au nevoie de ceva timp pentru a se încălzi și nu încep să funcționeze imediat după pornirea motorului. Ultimul tip este durabil și nu necesită aer atmosferic pentru funcționare. De aceea este adesea instalat pe mașinile off-road, întrucât pot funcționa chiar și sub apă, cum ar fi de exemplu atunci când se traversează prin apă adâncă.
- De bandă largă. Construcția acestora presupune două elemente sensibile. Asemenea senzori asigură o citire mai precisă. Totuși, variațiile de temperatură și apa condensată le sunt dăunătoare. Senzorii de acest tip sunt monitorizați prin sistemul de diagnosticare de bord, codurile de eroare putând fi citite cu un scanner special.
După prezența elemetului de încălzire, există următoarele tipuri de sonde lambda:
- Cu element de încălzire. Țin aproximativ 100.000 de kilometri. Au un încălzitor încorporat, motiv pentru care sunt mai eficiente și încep să funcționeze mai rapid.
- Fără element de încălzire. Asemenea senzori sunt proiectate să reziste 50.000–80.000 de kilometri. Aceștia ating temperatura de lucru datorită contactului cu gazele de evacuare fierbinți. În prezent sunt utilizați mai rar, întrucât necesită mult timp până se încălzesc.
În funcție de tipul carcasei, aceste componente pot fi filetate sau cu flanșă. Mai mult, unele dintre ele sunt comercializate cu un conector, în timp ce unii folosesc conectorul piesei vechi.
Instrucțiuni de utilizare
Pentru a evita defectarea motorului, se recomandă verificarea sondei lambda la fiecare 30.000 de kilometri sau de fiecare dată când întreținețimașina sau testați emisiile de gaze. Alimentați doar la benzinării de încredere: vaporii de benzină cu plumb deteriorează elementul sensibil al dispozitivului. Din același motiv nu se recomandă folosirea elementelor de etanșare din silicon la montarea elementelor sistemului de evacuare.
De asemenea, încercați să evitați supraîncălzirea sistemului de evacuare. Pentru aceasta este nevoie de un sistem de aprindere reglat corespunzător și perfect funcțional.
Atunci când instalați un senzor de oxigen nou, urmați cu atenție instrucțiunile producătorului acestuia și recomandările producătorului auto. Curățați întotdeauna locul de montare. Strângeți articulația filetată cu o cheie de cuplu și respectați cuplul de strângere recomandat. Unii producători recomandă gresarea filetului. Încercați să nu permiteți lubrifiantului să pătrundă pe elementul sensibil al piesei.
Simptome ale defecțiunilor
De obicei, toate defecțiunile senzorilor de oxigen au aceleași simptome. Acestea le constituie reducerea performanței și puterii motorului, accelerarea slabă, creșterea consumului de combustibil, instabilitatea la mersul în gol. Uneori s-ar putea chiar să auziți un trosnet specific de pe lângă locația piesei atunci când opriți mașina.
Cauze ale defecțiunilor
Defectarea elementului sensibil este cauzată în general de formarea depunerilor de carbon pe suprafața acestuia. Acest lucru se întâmplă când folosiți aditivi nepermiși de către producătorul auto sau dacă ansamblul rotativ al motorului este uzat, inelele pistoanelor și garniturile de ulei ale supapelor sunt deterioarate sau sistemul de ventilare al carterului este înfundat. Mai mult, elementul sensibil al sondei lambda se poate arde atunci când combustibilul continuă să ardă în sistemul de evacuare. Defectarea firelor este adesea cauzată de variațiile de temperatură din circuitul vehiculului. De asemenea, cu timpul firele se rod.
autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate
Puteți cumpăra de la noi sondă lambda și alte piese de schimb, la prețuri bune. Gama vastă de produse și catalogul comod vă vor ajuta să alegeți rapid componentele de care aveți nevoie.
FAQ
Semnele, care indică defectarea unei sonde lambda, sunt următoarele:
- vehiculul consumă mai mult combustibil;
- indicatorul “Verificați motorul”, de pe tabloul de bord, se activează des;
- motorul este instabil la mersul în gol;
- motorul își pierde puterea și deseori se supraîncălzește;
- răspunsul slab al vehiculului la apăsarea pedalei de accelerație;
- vehiculul se deplasează sacadat;
- sunet de pocnituri, auzit la funcționarea motorului;
- gazele de eșapament au un miros deosebit de neplăcut.
În funcție de marca și modelul vehiculului, anul de producție și capacitatea motorului, producătorul instalează între 1 și 4 dispozitive. Acestea sunt poziționate în fața și în spatele convertorului catalitic. De regulă, locația lor exactă este indicată în manualul de întreținere și reparație a vehiculului.
Puteți realiza, în mod de sine stătător, diagnosticarea unei sonde lambda superioare. Pentru testarea celor inferioare, însă, este recomandabil să mergeți la un atelier de servicii auto.
Înainte de a începe această procedură, consultați manualul de utilizare al vehiculului și găsiți, cu ajutorul acestuia, locația exactă a senzorului necesar. Piesa identificată trebuie să fie examinată. Pentru aceasta, este necesar să: deșurubați elementele sale de fixare, deconectați contactele și să scoateți senzorul. O piesă în stare bună nu trebuie să prezinte defecte mecanice sau depuneri, iar firele sale nu trebuie să aibă exfolieri, urme de topire sau coroziune.
Dacă dispuneți de un multitester VOM (volt-ohm-milliammeter), verificați piesa, măsurând valorile sale operaționale principale. Vă recomandăm să vizionați tutorialele și să citiți diagrama de conectare a senzorului. Procedura dată, implică următorii pași:
- Porniți motorul și lăsați-l să funcționeze câteva minute.
- Opriți-l și deschideți capota.
- Rotiți cheia în contact.
- Conectați sondele multitesterului VOM la firele circuitului de încălzire a senzorului lambda și măsurați tensiunea de intrare - trebuie să fie 12 V.
- Verificați tensiunea de referință, conectând sonda la firele de semnal ale senzorului. Conectați sonda negativă la caroseria automobilului, valoarea indicată, ar trebui să fie sub 0,45 V.
- Verificați rezistența încălzitorului senzorului pe o priză deconectată. Valorile sale de lucru variază între 2-10 Ohm. Valorile exacte ale automobilului dumneavoastră sunt specificate în manualul de reparație și întreținere a acestuia.
- Porniți motorul și conectați sondele multitesterului VOM la priza senzorului. Creșteți turația motorului, până la aproximativ 3.000 rpm. Măsurați tensiunea - aceasta ar trebui să crească cu 0,1–0,9 V.