Uleiuri și lichide piese autoturisme

Uleiuri și lichide auto piese pentru Top brand-uri auto
Top 10 bestseller din secțiunea Uleiuri și lichide
Uleiuri și lichide piese de schimb - toate informațiile importante cu privire la modul de operare, montare, diagnosticare și durată de exploatare
Uleiurile și lichidele de lucru sunt folosite la multe sisteme și pot îndeplini diferite funcții: acestea pot acționa, lubrifia, răci sau curăța piesele mașinii. Unele îndeplinesc chiar mai multe sarcini în același timp. Indiferent unde sunt utilizate, starea lor afectează în mod direct performanța întregului sistem.
Principiul de operare al uleiurilor și lichidelor de lucru
Uleiul se folosește mai întâi de toate în sistemul de lubrifiere, pentru a preveni uzarea pieselor ce intră în contact. De asemenea, acesta îndepărtează de pe suprafața lor depunerile de carbon, le protejează împotriva coroziunii și elimină căldura. Uleiul îndeplinește aceleași funcții în transmisiile manuale, ansamblurile diferențiale a axului spate și alte unități.
La cutiile de viteză automate, lichidul de transmisie este folosit pentru distribuirea cuplului motor între turbină și rotorul convertorului de cuplu. Prima este conectată la volanta motorului, iar ultimul la arborii de transmisie. De asemenea, acesta răcește, curăță și lubrifiază elementele transmisiei.
La sistemul de frânare, lichidul transferă presiunea de la pedală la pistoanele cilindrilor sau etrierelor roții. Uleiul din sistemul de acționare a ambreiajului are același principiu de operare. Principiul de funcționare a servodirecției hidraulice se bazează pe capacitatea unor produse de a rezista compresiei și de a transfera forța între ansambluri.
Funcția principală a lichidului de răcire folosit la sistemul de răcire este să transfere căldura de la componentele fierbinți. Lichidul de răcire are propriul său ciclu: acesta ajunge la motor prin canale speciale, după care continuă până la radiator și se răcește acolo prin procesul de schimb de căldură.
Soluțiile folosite la sistemele de spălare a farurilor și parbrizului au rolul de a îndepărta murdăria de pe suprafețele tratate.
Sfaturi de întreținere
- Înlocuiți la timp uleiurile și lichidele de lucru. Acestea au durată de funcționare limitată. Chiar și dacă nu folosiți mașina, tot trebuie să le schimbați după o perioadă.
- Instalați filtre noi de fiecare dată când înlocuiți lichidul de lucru. În caz contrar, procedura va fi inutilă, întrucât filtrul acumulează o mulțime de contaminanți.
- Asigurați-vă că sistemul este etanș. Aerul din sistem cauzează multe defecțiuni. Lipsa de integritate a sistemului poate duce la formarea bulelor de aer. Împreună cu aerul poate pătrunde umezeala și murdăria. Acest lucru reduce eficiența sistemului.
- Evitați alunecarea transmisiei automate. Acest lucru duce la uzarea și ruperea plăcilor de frecare și cauzează supraîncălzirea cutiei de viteze.
- Folosiți doar combustibil de înaltă calitate. În caz contrar, pe piesele motorului se pot forma depuneri de carbon, iar lubrifiantul se poate contamina mai devreme decât vă așteptați.
- Aveți grijă cu aditivii. Asigurați-vă că sunt compatibili cu elementele de etanșare și garniturile folosite în sistem.
- Nu amestecați două produse cu compoziții diferite. Acestea pot conține componente incompatibile.
Semne ale deteriorării uleiurilor și lichidelor de lucru
Reducerea eficienței sistemului în care sunt utilizate reprezintă un semn că produsele își pierd proprietățile. De exemplu, va trebui să depuneți mai mult efort pentru acționarea sistemului de frânare, ambreiaj sau servodirecție hidraulică. Poate deveni mai dificil de apăsat pedala sau de rotit volanul, sau poate crește jocul liber al acestora. Acest lucru indică, de obicei, prezența bulelor de aer în sistem sau sporirea concentrației de apă în mediu. Lichidul de răcire contaminat înfundă canalele radiatorului, determinând astfel supraîncălzirea motorului. Simptomele deteriorării lubrifiantului le reprezintă depunerile de funingine pe bujii sau un fum albastru-gri sau albăstrui ce iese din țeava de eșapament.
Cauze ale pierderii proprietăților de lucru
Uleiurile și lichidele de lucru pot fi contaminate mai devreme decât vă așteptați din cauza exploatării necorespunzătoare a vehiculului. De exemplu, condusul agresiv, deraparea roților la vehiculului echipat cu transmisie automată și sarcinile excesive pot determina uzarea abrazivă accelerată a componentelor, permițând produselor lor de uzură să se acumuleze în mediu.
Multe substanțe chimice conțin inhibitori de coroziune. Cu timpul acestea se degradează, iar concentrația lor se reduce. Acest lucru duce la corodarea elementelor și, în consecință, la contaminarea lichidului de lucru cu produse de coroziune.
Autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate
În magazinul nostru online puteți cumpăra la prețuri chilipir uleiuri și lichide de lucru de înaltă calitate. Abonați-vă la newsletter-ul nostru pentru a fi primul care află despre promoțiile ce urmează.
Ich benutze es schon lange und es hat mich noch nicht enttäuscht!