Ulei motor pentru automobilul tău
Mărcile comerciale populare de Uleiuri de motor
Căutarea după viscozitatea Ulei auto
Aprobări
Omologarea OEM
Proprietăți fizice și chimice
Ofertele de top la Uleiuri auto
Cumpărați ulei de motor și lubrifianți pentru automobilul dumneavoastră ieftin online
Ulei motor pentru Top brand-uri auto
Opiniile și clasamentul
Very good quality engine oil!I've been using this type of oil for the last 4 years and i'm happy with it!!!
Das beste Öl, ich empfehle es denen, die mehr auf Motoren achten.Der Transport war sehr sicher und gut verpackt.
Foarte bun ulei pt Skoda Fabia combi 1.2 diesel 2011 , s-a cunoscut imediat diferența după ce l-am schimbat, merge mult mai frumos motorul. Mulțumesc!
cel mai bun ulei. îl recomandă. de 10 ani numai Castrol folosesc la mașină și sunt super mulțumit. prețul face diferența chiar și la mașină
am achizitionat acest produs,anul trecut.la urmatoarea revizie am sa-l comand din nou.recomand cu incredere pentru motoarele euro 4 pd
Uleiul de motor este utilizat pentru lubrifierea pieselor mobile ale motorului. Lubrifianții reduc riscul de uzură rapidă prin abraziune și coroziune și elimină murdăria.
Tipurile uleiurilor de motor
În funcție de sezonul de utilizare și viscozitate:
- Uleiuri de vară;
- Uleiuri de iarnă. Conform clasificării SAE J300, acestea sunt marcate cu litera W;
- Uleiuri pentru orice anotimp.
Conform standardului SAE, denumirea lubrifiantului poate conține unul sau două numere. Primul indică temperatura minimă de funcționare a lichidului. Al doilea reprezintă viscozitatea la temperaturi ridicate. Cu cât este mai mare numărul, cu atât mai vâscos este lubrifiantul.
După tipul motorului:
- Pentru motoarele cu benzină - conform clasificării API, sunt marcate cu litera S;
- Pentru motoarele Diesel - marcate cu litera C;
- Uleiuri universale - pot fi utilizate atât la motoarele cu benzină, cât și la cele Diesel, fiind marcate cu ambele litere.
Există și câteva simboluri specifice, cum ar fi:
- SF - pentru uleiurile de motor utilizate la autoturismele fabricate în anii 1980;
- SG - la autocamioanele din aceeași perioadă;
- SH - la motoarele fabricate după anul 1994;
- SL - în motoarele turbo cu supape multiple, fabricate după anul 2000.
După conținut:
- Uleiurile minerale sunt fabricate prin rafinarea țițeiului. Sunt ieftine. Cu toate acestea, ele sunt predispuse la evaporare și la îngroșare pe vreme rece. Utilizarea lor poate duce la acumularea nămolului în cazul supraîncălzirii motorului.
- Uleiurile semisintetice sunt produse prin adăugarea de aditivi sintetici la baza minerală - o treime din cantitatea totală. Acestea sunt rezistente la îngheț, dar își pierd treptat vâscozitatea în timpul exploatării. Produsele de descompunere se pot depune în interiorul motorului.
- Uleiurile sintetice sunt obținute din hidrocarburi prin reacție chimică. Acestea protejează motorul împotriva coroziunii și au o durată de exploatare lungă, dar sunt scumpe.
- Uleiurile hidrocracate sunt produse prin modificarea țițeiului la nivel molecular. Sunt disponibile la preț mic, dar în același timp își pierd rapid proprietățile și nu pot rezista schimbărilor bruște de temperatură.
Instrucțiuni de exploatare
În medie, durata de exploatare a uleiului de motor este de 10 000–15 000 km, iar cu o sarcină semnificativă asupra motorului poate fi estimată la aproximativ 8 000–6 000 km. În plus, se recomandă schimbarea acestui cel puțin o dată pe an, chiar dacă nu ați utilizat automobilul. La fiecare 1 000 km, ar trebui să verificați nivelul și starea lubrifiantului cu ajutorul jojei de ulei. Atunci când înlocuiți uleiul nu amestecați lubrifianții de diferite tipuri și mărci. Este important să-l utilizați doar pe cel recomandat de către producătorul de automobile. Nu turnați niciodată la motor mai mult ulei decât trebuie.
Cauze și semne ale degradării uleiului de motor
- Amestecarea lubrifianților de diferite tipuri și mărci duce la formarea depunerilor insolubile pe pereții motorului. Puteți observa acest lucru pe joja de ulei în timpul inspectării.
- Unele lichide își pierd proprietățile ca urmare a expunerii la temperaturi ridicate sau scăzute, sau în urma scurgerii antigelului în sistemul de lubrifiere. Modificarea consistenței sau a emulsificării poate fi observată la verificarea cu joja.
- Ca urmare a utilizării îndelungate, lichidul își pierde proprietățile, fapt indicat de modificarea consistenței și culorii acestuia.
- Funcționarea prelungită a motorului la ralanti afectează negativ calitatea lubrifiantului. În acest caz trebuie redus intervalul de înlocuire a uleiului.
Cum înlocuiți uleiul de motor
- Parcați vehiculul pe o suprafața plană și lăsați motorul să se răcească 10 minute.
- Deșurubați bușonul de golire al băii de ulei a motorului.
- Scurgeți produsul utilizat într-un container pregătit din timp.
- Atunci când schimbați uleiul, instalați și un nou filtru de ulei. Un filtru înfundat nu poate funcționa eficient.
- Înainte de a instala filtrul, turnați circa 200 ml de ulei în el, și utilizați puțin ulei pentru lubrifierea inelului de etanșare a filtrului.
- Mai întâi, turnați circa 80% din cantitatea de lichid recomandată de către producătorul de automobile. Apoi, adăugați restul treptat, aproximativ 150 ml simultan și continuați să verificați nivelul cu joja. Nivelul uleiului ar trebui să fie între marcajele “Min” și “Max”.
- Inspectați toate garniturile și elementele de etanșare, precum și dopul de umplere cu ulei. Înlocuiți-le dacă este nevoie.
Asistență profesionistă de la AUTODOC
Pe AUTODOC puteți cumpăra uleiuri de motor și lichide de serviciu la un preț avantajos. Grație gamei noastre largi de componente și a echipei competente de asistență, veți putea alege în doar câteva minute produsele potrivite vehiculului dumneavoastră. Livrarea se efectuează în cel mai scurt timp posibil. La noi cumpărăturile sunt întotdeauna comode, rapide și ieftine!
Informații utile privind funcțiile, cauzele funcționării defectuoase, diagnosticarea și intervalele de înlocuire