Arbori cardanici și diferențiale auto
Asigurați-vă că ați ales un automobil; în caz contrar, riscați să cumpărați piese de schimb nepotrivite pentru mașina dvs. Rețineți că funcția noastră de căutare vă poate oferi rezultate relevante numai pentru un anume tip de vehicul.
De unde să cumperi piese arbori cardanici și diferențiale auto la un pret avantajos? De la AUTODOC!

Arbori cardanici și diferențiale auto piese pentru Top brand-uri auto
Arbori cardanici și diferențiale: piese pentru modele de top de automobile
Arbori cardanici și diferențiale piese de schimb - toate informațiile importante cu privire la modul de operare, montare, diagnosticare și durată de exploatare
Cardanele și diferențialele sunt unități menite să transmită și să distribuie cuplul motor între roțile din spate a mașinii și axe. Primele sunt responsabile de rotirea roților de direcție. Ultimele permit roților unei singure axe să se învârtă la diferite viteze.
Construcția cardanelor și diferențialelor
Arborele cardanic arată ca un tub gol, la capătul căruia se găsesc articulații în formă de U cu patru rulmenți ce asigură transmiterea cuplului motor sub un unghi. Cardanul mai are și un cuplaj cu caneluri, care lasă piesele să se întindă, permițând mișcarea verticală a pieselor ansamblului. Există și un suport intermediar, mai exact un rulment suspendat, folosit pentru o fixare mai bună a unității. Discul flexibil este instalat să compenseze vibrația și mișcarea unghiulară dintre flanșele arborelui de transmisie și cutia de viteze. Dacă arborele este alcătuit din mai multe secțiuni, crește numărul rulmenților intermediari.
Diferențialele sunt reductoare planetare cu angrenaj conic, cilindric sau melc. Pot fi instalate în carcasa axei frontale sau spate, cutia de viteze și cutia de transfer. Diferențialul transversal are de obicei angrenaj conic, ce constă din planetare cu pinioni și carcasă numită cupă. Angrenajul principal este instalat pe carcasă. Mișcarea sa acționează carcasa, pe baza căruia transmiterea cuplului este transferată prin intermediul pinionilor la planetare. Când crește rezistența în una dintre roți, pinionii încep să rotească planetara, pe baza căruia cuplul motor este transferat la a doua roată. Pentru a evita deraparea roților pe suprafețe alunecoase, unitatea dispune de un mecanism de blocare. Acesta poate consta dintr-un ambreiaj cu cuplaje vâscoase, un angrenaj de tip melc sau un set de discuri de frecare.
Sfaturi de întreținere
- Examinați regulat cuplajele flexibile, suporturile rulmenților și articulațiile în formă de U. Dacă observați defecțiuni, înlocuiți imediat piesele.
- Lubrefiați articulațiile cu sloturi și cele în formă de U ale cardanelor la fiecare 10,000-15,000 km dacă acest lucru este recomandat de producător. Pentru aceasta ar trebui să existe lubrifianți speciali. Folosiți cantitatea exactă de lubrifiant specificată în manual de întreținere al vehiculului dumneavoastră. O cantitate excesivă poate cauza dezechilibrul cardanului.
- Atunci când înlocuiți piesele cardanelor, echilibrați-le.
- Curățați murdăria de pe articulație și verificați dacă sunt strânse bine bolțurile flanșei și capacele rulmenților cu rolă cu ace la fiecare inspecție tehnică.
- Noile diferențiale au nevoie de rodare. De aceea, dacă ați înlocuit unitatea sau aveți o mașină nouă, evitați accelerarea sau frânarea puternică, precum și turarea la o putere înaltă în primii 800-1000 km. Nu călătoriți pe distanțe mari.
- La mașinile cu cutie de viteze manuală, înlocuiți uleiul de transmisie la fiecare 50,000-60,000 km, iar la cele cu cutie automată - la fiecare 25,000-30,000 km.
Simptome ale defecțiunilor
Bătăile sau ciocăniturile ce vin dedesubt imediat după activarea cutiei de viteze indică slăbirea cardanului, uzarea, ruperea sau deteriorarea articulațiilor în formă de U sau cuplajelor cu sloturi. Zăngănitul constant în timpul condusului este, de asemenea, un indicator al deteriorării rulmenților unității. Vibrațiile apar la deformarea cardanului, uzarea rulmenților sau slăbirea elementelor de fixare. Zgomotele și huruitul ce crește în intensitate în curbe, precum și urmele de ulei din jurul unității indică defectarea diferențialelor.
Cauze ale defecțiunilor
Lipsa lubrifiantului duce la defectarea articulațiilor cardanice și rulmenților, angrenajelor și cuplajelor cu sloturi. Deformarea elementelor de etanșare are drept consecință pătrunderea murdăriei și umezelii în unitate, motiv pentru care elementele ce intră în contact se uzează mai repede și încep să ruginească. Condusul agresiv cauzează deteriorarea rapidă a articulațiilor în formă de U, rulmenților și altor iese ale diferențialului. Periculoasă pentru acesta din urmă este și supraîncălzirea.
autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate
Puteți cumpăra piese pentru cardane și diferențiale din magazinul nostru online. În catalogul nostru veți găsi doar produse de înaltă calitate. Grație numeroaselor oferte, le puteți cumpăra la prețuri chilipir.
Cele mai bine vândute produse AUTODOC - cumpără online la un preț bun pentru reducerea costurilor de înlocuire ale arbori cardanici și diferențiale auto
Piese de schimb recomandate de noi din secțiunea Arbori cardanici și diferențiale. Acestea sunt piesele de schimb cele mai vândute. Cumpărați produsele noastre bestseller sau descoperiți multe alte oferte atractive.







