Cuprinsul
CDI
CDI (Common Rail Diesel Injection) este o serie de motoare diesel concepute de către concernul German Daimler AG, care sunt instalate pe autovehiculele Mercedes-Benz. Motoarele CDI s-au dezvoltat începând cu anul 1997 și sunt utilizate cu succes și în zilele de astăzi. Aceste motoare au un sistem de injecție directa de carburant care reduce consumul de carburant cu 15%. Producătorul a îmbunătățit momentul forței astfel încât puterea a crescut cu 40%.
Motoarele CDI populare
OM611. 1998-2004.
Acestea sunt motoare diesel în patru cilindri în linie, cu cilindreea de 2.1 și 2.2 litri. Proprietarii de mașini au avut ocazia de a fi ofertați și de a selecta mașini dotate cu astfel de motoare ce aveau puteri de la 81, 101, 108, 114, 120, 127, 134 până la 141 cp. Aceste motoare OM611 au fost montate pe tipurile de Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz E-Class (W210) cât și pe tipul de Mercedes-Benz C-Class (W203).
OM668. 1998-2005.
Motoarele diesel OM668 dețineau patru cilindri așezați în linie și aveau o cilindreede 1.7 sau 2.7 l. Au fost vândute următoarele modele cu motoare ОМ668: modelul Mercedes-Benz A-Class (W168), apoi modelul Mercedes-Benz A-Class (W169) și, de asemenea, modelul Mercedes-Benz Vaneo (W414).
OM612. 1999-2006.
Acest motor, OM612, este deosebit de motoarele ce au fost descrise anterior prin faptul că are 5 cilindri în linie cu o cilindree de 2.7 l. În ceea ce privește puterea motorului, aceasta poate fi de la 154 cp până la 170 cp, iar puterea momentului forței este cuprins între 330 N-m și 370 N·m. Motorul OM162 a fost montat pe mașinile de tip Mercedes-Benz Sprinter (W90x), Mercedes-Benz C-Class (W203) și, de asemenea, pe tipul Mercedes-Benz E-Class (W210).
OM628. 1999-2010.
Acest motor OM628 a fost primul motor de tip V din linia CDI. Are 8 cilindri, cilindreea e 4 litri, momentul forței de 560 N·m și putere de 250 CP. Acest motor a fost instalat pe Mercedes-Benz E-Class (W211), Mercedes-Benz S-Class (W220), Mercedes-Benz M-Class (W163) și Mercedes-Benz G-Class (W463).
OM647. 2002-2006.
Este un motor de 5 cilindri de 2.7 litri în linie, dezvoltat la 177 cp. Cuplu de 400 N·m. A fost instalat pe automobilul Mercedes-Benz E-Class (W211).
OM648. 2002-2005.
Acest motor are 6 cilindri în linie. Cilindreea de până la 3.2 litri. Motorul are două opțiuni de putere: 177 si 204 cp. Motorul OM648 se găsește montat sub capotele mașinilor din modelul de Mercedes-Benz E-Class (W211) cât și din modelul Mercedes-Benz E-Class (W220).
OM646. 2003-2010.
Motorul OM646 este un motor în 4 cilindri așezați în linie cu o capacitate cilindrică de 2.2 litri și cu un turbină ce are blocul cilindrilor fabricat din fontă și chiulasa din aluminiu. Are o gamă largă de putere: de la 88 la 170 cp. În anul 2006, o a doua generație — OM646 EVO — a fost lansată. Inginerii au făcut peste 90 de modificări de proiect. OM646 a fost instalat la următoarele modele: Mercedes-Benz Vito (W639), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-Class (W203), Mercedes-Benz C-Class (W204), Mercedes-Benz CLК-Class (W209), și Mercedes-Benz E-Class (W211).
OM640. 2004-2012.
Modelul de 2 litri ОМ640 are patru cilindri în linie. Are un sistem de răcire pentru aerul din turbo-compresor și o turbină cu geometrie variabila. Putere: 82, 109 sau 140 cp. Momentul forței: 200, 250, 300 N·m. OM640 a fost folosit la Mercedes-Benz A-Class (W169) și Mercedes-Benz B-Class (W245).
OM629. 2005-2011.
Acest motor este un OM628 ușor modificat. Caracteristica sa distinctivă este puterea crescută a presiunii. Acest lucru a permis creșterea puterii și momentului de forță. La fel ca și predecesorul sau, OM629 este un motor V8 de 4 litri. Puterea motorului variază intre 306 și 320 cp, iar momentul de forță- între 700 și 730 N·m. A fost dezvoltat pentru autovehicule ca: Mercedes-Benz M-Class (W164), Mercedes-Benz GL-Class (X164), Mercedes-Benz E-Class (W211) și Mercedes-Benz S-Class (W221).
OM651. 2008–prezent.
Un motor de 4 cilindri în linie și cu turbină. Cilindree: 1.8 și 2.2 l. Putere: 95 până la 204 cp. Blocul cilindric este făcut din fonta cenușie. Este instalat pe următoarele modele: Mercedes-Benz A-Class (W176), Mercedes-Benz B-Class (W246), Mercedes-Benz CLA (C117), Mercedes-Benz Sprinter (W906), Mercedes-Benz C-Class (W204), Mercedes-Benz C-Class (W205), Mercedes-Benz Vito (W447); de asemenea, pe modelul Mercedes-Benz GLA (X156), pe modelul Mercedes-Benz E-Class (W212), pe modelul Mercedes-Benz Viano/Vito (W639), pe modelul Mercedes-Benz GLK (X204); de asemenea a urmat montarea pe modelele Mercedes-Benz CLS (X218), apoi Mercedes-Benz M-Class (W166) și Mercedes-Benz SLK (R172) cât și pe modelul Mercedes-Benz GLC (X253) și, în final, pe modelul Mercedes-Benz S-Class (W222).
OM656. În prezent, anul 2017
Motorul acesta, OM656, este dotat cu turbină și 6 cilindri cu capacitate de 3 litri în linie și reprezintă cel mai puternic motor montat pe autovehiculele în serie de la Mercedes-Benz. Caracteristicile acestui motor sunt de 286 cp (600 N·m) și 340 cp (700 N·m). Acest motor a fost conceput pentru a fi instalat pe autoturismele modelului Mercedes-Benz S-Class (W222).