Sistem răcire motor piese autoturisme
Asigurați-vă că ați ales un automobil; în caz contrar, riscați să cumpărați piese de schimb nepotrivite pentru mașina dvs. Rețineți că funcția noastră de căutare vă poate oferi rezultate relevante numai pentru un anume tip de vehicul.
Sistem răcire motor piese pentru auto
Sistem de răcire motor auto piese pentru Top brand-uri auto
Sistem de răcire motor: piese pentru modele de top de automobile
Sistem răcire motor piese de schimb - toate informațiile importante cu privire la modul de operare, montare, diagnosticare și durată de exploatare
Sistemul de răcire a motorului previne supraîncălzirea motorului, împiedicând astfel deteriorarea elementelor sale. La vehiculele moderne, acesta înlătură căldura de la componentele motorului și încălzește aerul în încălzitor. Poate, de asemenea, răci uleiul, gazele de eșapament, aerul turbocomprimat și lichidul de transmisie la cutiile de viteză automate.
Construcția sistemului de răcire a motorului
Sistemul de răcire a motorului constă din următoarele elemente:
- Vasul de expansiune cu lichid de răcire. Este rezervorul pentru depozitarea lichidului de răcire. Are rolul să compenseze schimbările de volum ale lichidului de răcire. Vasul are o supapă specială folosită la reglarea nivelului de presiune din sistemul de răcire.
- Pompa de apă. Aceasta asigură circularea lichidului de răcire.
- Radiatorul. Această componentă este folosită la răcirea antigelului. Fluxul de lichid se mișcă prin țevile conectate la aripioarele metalice pentru dispersarea căldurii. Fluxuri de aer contracurent trec printre aripioare, răcind astfel țevile și lichidul din interiorul acestora.
- Ventilatorul. Acesta produce un flux de aer suplimentar atunci când motorul are nevoie de o răcire mai intensă.
- Termostatul. Această componentă reglează fluxul de lichid din interiorul sistemului. Când motorul este pornit pe frig, supapa termostatului este închisă. Lichidul de răcire se mișcă de-a lungul circuitului mic fără să treacă prin radiator. Pe măsură de motorul ajunge la temperatura sa de lucru, supapa de deschide și lichidul începe să curgă de-a lungul circuitului mare, inclusiv prin radiator.
- Furtunuri. Sunt folosite pentru a conecta componentele sistemului de răcire a motorului.
- Senzori. Se folosesc pentru a controla sistemul. De exemplu, pentru pornirea automată a ventilatorului.
Sfaturi pentru întreținere
- Folosiți doar lichid de răcire de înaltă calitate. Înlocuiți-l la timp. Lichidul vechi poate fi contaminat cu produse de uzură și coroziune a pompei, precum și cu particule ale elementelor de etanșare deteriorate.
- Spălați sistemul de răcire atunci când schimbați lichidul de răcire. Ștergeți puful, frunzele și murdăria lipicioasă de pe partea exterioară a radiatorului de fiecare dată când realizați lucrări de mentenanță la sistem. Îl puteți spăla cu apă curgătoare, dar fără presiune, doarece riscați să deteriorați aripioarele radiatorului.
- Nu conduceți cu puțin lichid de răcire. Acest lucru poate determina supraîncălzirea motorului.
- Îndepărtați întotdeauna bulele de aer din sistemul de răcire a motorului.
- Înlocuiți imediat furtunurile crăpate, deformate sau întărite cu altele noi. Nu așteptați până încep să curgă.
- Respectați întotdeauna raportul de amestecare specificat de către producătorul lichidului de răcire atunci când diluați lichidul de răcire cu apă. Cu cât mai multă apă adăugați la lichidul de răcire, cu atât mai sus va fi punctul său de înghețare.
Semne ale defecțiunilor
Supraîncălzirea motorului poate indica defecțiuni ale sistemului de răcire a motorului precum înfundarea radiatorului, blocarea supapei termostatului, defectarea rotorului pompei. Uneori, motorul poate avea nevoie de mai mult timp pentru a se încălzi până la temperatura sa de lucru. Și acesta poate fi un simptom al defectării termostatului. Dacă observați o baltă (de obicei de culoare verde) sub mașina parcată pentru o perioadă lungă de timp, acesta poate fi un semn că au crăpat furtunurile din cauza corodării radiatorului. Scăderea rapidă a nivelului lichidului de răcire din vasul de expansiune este încă un semn că există scurgeri în sistem.
Сauze ale defecțiunilor
Furtunurile și țevile sunt predispuse la uzare și rupere, acestea își pierd elasticitatea și crapă. Fluctuațiile de temperatură au un rol destructiv asupra lor. Uneori aceste piese se pot deteriora în timpul lucrărilor de reparație sau mentenanță la compartimentul motor. Radiatorul poate fi ușor deteriorat la o curățare neatentă. Înfundarea poate apărea în urma utilizării necorespunzătoare sau frecvente a soluțiilor de etanșare si altor aditivi. Sistemele care au atât elemente din aluminiu, cât și metalice sunt mai predispuse la coroziune. Încercați să nu combinați asemena tipuri de metale în același sistem.
autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate
Vă recomandăm să cumpărați componente pentru sistemul de răcire a motorului din magazinul nostru online. Vă oferim o gamă vastă de produse, prețuri accesibile, procesarea rapidă a comenzilor, asistență la plasarea comenzilor și expediere promptă.
Înlocuire Sistem de răcire motor piese de schimb: Tutorial Video Reparație
Top 15 bestseller din secțiunea Sistem de răcire motor
Piese de schimb recomandate de noi din secțiunea Sistem răcire motor. Acestea sunt piesele de schimb cele mai vândute. Cumpărați produsele noastre bestseller sau descoperiți multe alte oferte atractive.