Mitsubishi L200: semne de probleme și defecțiuni ale modelului
Înfundarea filtrului de particule la motoarele 2.5 Di-D: Filtrul de particule diesel se înfundă adesea la vehiculele cu un kilometraj redus sau care efectuează în principal călătorii scurte. Variantele de 136 CP și 178 CP ale motorului 2.5 Di-D sunt deosebit de afectate, primele probleme apărând încă de la 40.000-60.000 km.
Defecțiuni ale sistemului de tracțiune integrală: Sistemul de tracțiune integrală al modelului L200 prezintă defecțiuni frecvente, în special în sistemul de control electronic. Simptomele tipice sunt aprinderea luminii de avertizare a sistemului de tracțiune integrală și tracțiunea limitată. Aceste probleme apar mai frecvent după 80.000-120.000 km.
Probleme de schimbare a treptelor transmisiei automate: Transmisia automată nu schimbă corect sau nu sare în toate treptele. Modelele 2018 cu 181 CP în special prezintă aceste puncte slabe de la un kilometraj de 50.000-70.000 km.
Defecțiuni ale unității de comandă a motorului: ECU nu funcționează corect, rezultând pierderi de putere și probleme de pornire. Aceste defecte apar în principal la vehiculele din 2006 și la modelele mai noi după 100.000-150.000 km.
Mitsubishi L200: Probleme cu filtrul de particule la motorul 2.5 Di-D
Cele mai frecvente reclamații la Mitsubishi L200 se referă la filtrul de particule diesel, în special la motoarele 2.5 Di-D cu 136 CP și 178 CP. Filtrul de particule se înfundă în mod regulat, ceea ce duce la reducerea performanțelor motorului, la creșterea consumului de combustibil și la aprinderea luminii de control a motorului. Aceste probleme se manifestă în special în cazul vehiculelor care sunt utilizate în principal pentru călătorii scurte, deoarece filtrul nu atinge temperaturi suficient de ridicate pentru autocurățare. Simptomele tipice sunt un motor care trepidează la ralanti, fum negru la evacuare și o reducere vizibilă a performanțelor. Fiabilitatea sistemului depinde foarte mult de stilul de condus, primele probleme apărând încă de la 40 000 km, iar un al doilea val de probleme apărând adesea între 80 000-100 000 km.
Întreținerea regulată este esențială pentru longevitatea filtrului de particule. Sistemele sensibile ale filtrului de particule Mitsubishi L200 necesită rularea regulată pe autostradă la minimum 2000 rpm timp de 20 de minute pentru a permite regenerarea completă. Pentru diagnosticare, vehiculul trebuie verificat cu un scaner OBD pentru codurile de eroare corespunzătoare, codurile P2002 și P2004 apărând frecvent. Poate fi necesară curățarea sau înlocuirea profesională a filtrului, deși măsurile preventive, cum ar fi utilizarea aditivilor diesel și conducerea regulată pe distanțe lungi, pot prelungi semnificativ durata de viață.
Mitsubishi L200: Probleme cu sistemul de tracțiune integrală
Sistemul de tracțiune integrală al Mitsubishi L200 prezintă puncte slabe recurente, care se manifestă prin diverse simptome. Controlul electronic al sistemului de tracțiune integrală nu funcționează corespunzător, ceea ce se manifestă prin aprinderea permanentă a luminii de avertizare 4WD, zgomote neobișnuite la trecerea între moduri sau tracțiune limitată. Sunt afectate în special modelele începând cu 2006, defecțiunile fiind adesea cauzate de senzori defecți, ambreiaje uzate în cutia de transfer sau probleme la unitatea de control electronic. Defecțiunile apar mai frecvent după 80.000-120.000 km, dar pot apărea în cazuri individuale de la doar 60.000 km. O a doua problemă principală apare la 150.000-180.000 km, când piesele de uzură precum ambreiajele și rulmenții ajung la sfârșitul duratei lor de viață.
O verificare sistematică este esențială pentru buna funcționare a sistemului de propulsie. Componentele complexe ale sistemului de tracțiune integrală Mitsubishi L200 necesită verificări regulate ale uleiurilor de transmisie, senzorilor și pieselor mecanice la fiecare 40.000 km. Diagnosticarea se realizează prin citirea codurilor de eroare, codurile C121A (ambreiaj tracțiune integrală) sau C1210 (senzor cutie de transfer) apărând frecvent. Întreținerea profesională cu ulei special de transmisie și repararea la timp a componentelor defecte pot preveni deteriorarea majoră a sistemului costisitor de tracțiune integrală.
-39%
Recenzii - 68
Info product
Articol completare / Info suplimentar 2:
cu nut, cu supape
viteza maxima permisa [km / h]:
250
Culoare carcasa:
negru
Domeniul de frecvenţă [MHz]:
433
Material tija ventil:
Aluminiu
Cod:
3057
Moment strangere [Nm]:
8
Specificatii de asamblare:
insurubat
Echipament vehicul:
pentru vehicule cu sistem de control presiune roata
Culoare ventil:
argintiu
RIDEX:
Senzor, sistem de control al presiunii pneuri
Recomandările producătorului:
Aisin Warner AW-1, BMW ATF6, Chrysler ATF+4, Daihatsu Alumix ATF, GM Dexron III, Fiat 9.55550-AV1, Fiat 9.55550-AV2, Fiat T-IV, Ford WSS-M2C922-A1, Ford WSS-M2C924-A, Honda ATF Z-I, Honda DW-1, Isuzu Besco ATF-II, Isuzu Besco ATF-III, Kia SP-II, Kia SP-III, Kia SP-IV RR, Mazda ATF D-III, Mazda ATF M-III, Mazda ATF M-V, Mitsubishi SP-II, Mitsubishi SP-III, Nissan Matic D, Nissan Matic C, Nissan Matic J, Nissan Matic S, Peugeot ATF AW-1, Renault Elfmatic J6, Saab ATF 3309, Suzuki JWS 3309, Suzuki JWS 3317, Suzuki AW-1, Toyota WS, Toyota D-2, Toyota T-II, Toyota T-III, Toyota T-IV
Transmisiile automate ale Mitsubishi L200, în special la modelele mai noi din 2018 cu 181 CP, prezintă defecte caracteristice în ceea ce privește calitatea schimbării treptelor de viteză. Transmisia nu schimbă lin, nu sare în anumite trepte sau rămâne prea mult timp în rapoarte joase. Reclamațiile tipice includ șocuri dure ale schimbării vitezelor, reacții întârziate la accelerare sau absența completă a schimbării vitezelor. Aceste probleme sunt adesea cauzate de ambreiaje uzate, supape solenoide defecte sau probleme la unitatea de comandă a transmisiei. Primele simptome pot apărea încă de la 50.000-70.000 km, cu un al doilea val de probleme care apar frecvent între 120.000-150.000 km. Durata de viață a transmisiei automate depinde foarte mult de întreținere și de stilul de condus, remorcarea frecventă putând accelera problemele.
Întreținerea profesională este esențială pentru fiabilitatea transmisiei automate. Componentele precise ale transmisiei automate Mitsubishi L200 necesită un schimb regulat de ulei la fiecare 60.000 km, precum și verificarea nivelului și a calității uleiului. Diagnosticarea se realizează prin citirea codurilor de eroare și efectuarea unui test drive, coduri precum P0730 (alunecarea transmisiei) sau P0750 (supapa solenoidală de schimbare a vitezei) apărând frecvent. Repararea în timp util a electrovalvelor defecte sau o revizie completă a transmisiei pot restabili funcționalitatea și pot preveni daunele costisitoare ulterioare.
Mitsubishi L200: Probleme cu unitatea de comandă a motorului
Unitatea de comandă a motorului de la Mitsubishi L200 prezintă frecvent defecțiuni care se manifestă prin diverse simptome. Unitatea de control nu funcționează corect, ceea ce poate duce la probleme de pornire, pierdere de putere, funcționare neregulată a motorului sau defectarea completă a motorului. Sunt afectate în special modelele mai vechi din 2006 și vehiculele mai noi cu un kilometraj ridicat. Cauzele constau adesea în condensatori defecți, contacte corodate sau erori de software în unitatea de control. Aceste defecțiuni apar în principal după 100.000-150.000 km, dar pot apărea și mai devreme în condiții nefavorabile, cum ar fi umiditatea sau fluctuațiile de temperatură. O trăsătură caracteristică este faptul că motorul nu pornește sau funcționează doar în programul de funcționare de urgență. Fiabilitatea sistemului scade semnificativ odată cu vârsta, un al doilea val de probleme apărând adesea între 180.000-220.000 km.
O inspecție profesională este necesară pentru a diagnostica corect problemele unității de control. Unitățile de control sensibile ale motorului Mitsubishi L200 necesită diagnosticarea profesională a defecțiunilor cu un software special și, dacă este necesar, reprogramarea sau înlocuirea completă. Diagnosticul include citirea tuturor codurilor de eroare, verificarea sursei de alimentare și a liniilor de semnal. Codurile de eroare frecvente sunt P0601 (suma de verificare a unității de comandă) sau P0606 (eroare a procesorului). Întreținerea preventivă prin protecția împotriva umidității și actualizările regulate ale software-ului pot prelungi semnificativ durata de viață a unității de control.
Mitsubishi L200: Probleme cu pompa de combustibil
Pompa de combustibil a Mitsubishi L200 prezintă puncte slabe recurente, în special la vehiculele cu un kilometraj mai mare. Pompa de înaltă presiune nu funcționează corespunzător, ceea ce duce la probleme de pornire, pierdere de putere și funcționare neregulată a motorului. Simptomele tipice sunt un motor greu de pornit, în special la temperaturi scăzute, o scădere a puterii sub sarcină sau defectarea completă a motorului. Aceste probleme afectează atât variantele de 136 CP, cât și cele de 178 CP ale motorului 2.5 Di-D și apar mai frecvent între 120.000-160.000 km. Un val mai timpuriu de probleme poate apărea încă de la 80.000 km, în special în cazul vehiculelor cu o calitate slabă a combustibilului sau cu schimbări rare ale filtrelor. Durata de viață a pompei de combustibil depinde în mare măsură de calitatea combustibilului și de întreținerea regulată.
Întreținerea regulată este esențială pentru buna funcționare a sistemului de alimentare cu combustibil. Sistemele precise ale pompei de combustibil Mitsubishi L200 necesită schimbarea regulată a filtrelor la fiecare 40.000 km și utilizarea de motorină de calitate superioară cu aditivi corespunzători. Diagnosticarea se realizează prin măsurarea presiunii din sistemul de alimentare cu combustibil, presiunea țintă trebuind să fie de aproximativ 1600 bar. Dacă presiunea scade sau este neregulată, pompa de înaltă presiune trebuie înlocuită. Tratamentul preventiv prin curățarea regulată a sistemului de combustibil poate prelungi semnificativ durata de viață și poate evita reparațiile costisitoare.
Pe baza experienței proprietarilor de Mitsubishi L200, apar următoarele probleme suplimentare:
Uzura turbocompresorului: apare de obicei după 150.000-180.000 km, adesea cauzată de lipsa uleiului sau de înfundarea filtrelor de aer.
Defecțiuni ale compresorului de aer condiționat: frecvente după 100.000-130.000 km, în special în cazul utilizării intensive în climatele calde.
Probleme la cureaua de distribuție: Pot apărea încă de la 90.000 km, deși intervalul de înlocuire este de 100.000 km.
Defecțiuni ale alternatorului: Apare adesea după 120.000-150.000 km, frecvent din cauza uzurii periilor de carbon.
Uzura discului de frână: Uzură prematură încă de la 40.000-60.000 km, în special în cazul utilizării frecvente a remorcii.
Probleme la ambreiaj cu transmisie manuală: De obicei după 140.000-170.000 km, în funcție de stilul de condus și de utilizarea prevăzută.
Scurgeri ale pompei de apă: Apar adesea după 130.000-160.000 km, în special în cazul schimburilor neregulate de lichid de răcire.
Mitsubishi L200: Puncte slabe și puncte forte
Puncte forte
Puncte slabe
Construcție robustă pentru încărcături grele
Înfundarea filtrului de particule pe drumuri scurte
Motoare fiabile cu întreținere bună
Probleme electronice ale sistemului de tracțiune integrală
Capacitate mare de remorcare de până la 3.500 kg
Probleme de schimbare a vitezelor la transmisia automată
Capacitate off-road bună
Defecțiuni ale unității de comandă a motorului
Condiții de garanție generoase
Uzura pompei de combustibil
Costuri de întreținere scăzute pentru auto-reparații
Costuri de atelier ridicate
Caroserie durabilă
Complexitate electronică
Mitsubishi L200 se dovedește a fi un vehicul de lucru fundamental robust, dar are puncte slabe specifice care necesită o atenție regulată. Majoritatea problemelor pot fi evitate printr-o întreținere consecventă și un stil de condus adaptat. Regenerarea regulată a filtrului de particule prin conducerea pe autostradă și întreținerea profesională a sistemului complex de tracțiune integrală sunt deosebit de importante. Cu o îngrijire adecvată, L200 poate avea o durată lungă de viață și își poate exploata pe deplin punctele forte ca pick-up versatil.
Videouri relevante la acest subiect:
Cum se înlocuiește bateria auto la MITSUBISHI L200 KA
Cum se înlocuiește filtrul de aer la MITSUBISHI L200 KA
Cum se înlocuiește filtrul de ulei și uleiul de motor la MITSUBISHI L200 KA