Cuprinsul
Anvelopele de vară: când se pun
Cel mai evident răspuns ar fi că anvelopele de vară se montează vara, iar cele de iarnă - iarna. Numai că situația nu e chiar așa de simplă în realitate și nu poți să pui cauciucurile de vară la prima zi călduroasă din februarie, doar pentru că ți s-a părut ție că e cald deja când te-ai uitat pe geam.
Și astfel, în fiecare primăvară apare dilema șoferilor - când se schimbă cauciucurile de vară. Le schimbi prea devreme sau prea târziu și riști să circuli cu anvelope nepotrivite, fapt ce va compromite performanța mașinii și siguranța la drum a pasagerilor.
Dar stai liniștitit, că îți voi explica în cele ce urmează o regulă simplă, care funcționează mereu atunci când trebuie să decizi dacă e sau nu timpul să schimbi cauciucurile de vară. Pentru început să îți prezint principalele diferențe dintre cele două tipuri de anvelope - de vară, respectiv de iarnă:
Anvelope de iarnă vs anvelope de vară
Anvelopele de iarnă sunt concepute pentru drumurile înghețate sau acoperite cu zăpadă și sunt fabricate dintr-un cauciuc moale, au caneluri adânci și multe lamele, astfel încât să adere bine la drumurile reci, facilitând deplasarea pe gheață și zăpadă.
Anvelopele de vară, în schimb, sunt pentru lunile călduroase de vară și, prin urmare, sunt fabricate dintr-un cauciuc mai ferm, au banda de rulare mai îngustă, ceea ce le permite o aderență mai bună pe asfaltul încălzit, fie acesta uscat sau ud.
B
71 dB
B
71 dB
B
71 dB
B
72 dB
B
72 dB
Păi, nu e mare știință și nici nu trebuie să fii mare expert ca să cunoști momentul exact când treci la anvelope de vară. Trebuie să reții o regulă de bază și anume "regula lui 7". Ce înseamnă asta? Înseamnă că la temperaturi de sub 7 grade Celsius se pun anvelope de iarnă, iar la temperaturi peste 7 grade Celcius - de vară. Dar nu le pui fix în prima zi în care sunt 7 grade. Astepți să vezi dacă temperatura rămâne constant peste 7 grade Celsius, timp de mai multe zile la rând și atunci poți să treci la anvelope de vară.
Nu este ilegal nici să circului cu cele de iarnă mai mult timp, numai că, pe asfaltul încălzit, acestea se vor înmuia mult și vor ajunge să se uzeze rapid, fapt ce le va reduce eficiența la frânare și la schimbarea direcției.
Doar cauciucuri sau set complet cu jante?
Urmărește și video-ul acesta pentru 3 lucruri pe care trebuie să le cunoști înainte de cumpărarea anvelopelor de vară | AUTODOC, dar în ceea ce privște achiziționarea anvelopelor cu tot cu jante sau fără, eu îți recomand să le iei cu tot cu jante, pentru că schimbarea cauciucurilor de pe jante este o treabă laborioasă, care te va costa mai mult. În plus, primăvara și toamna se face coadă la vulcanizări și va trebui probabil să pierzi cel puțin o zi pentru aceasta. În schimb, dacă îți iei două seturi de cauciucuri cu tot cu jante (câte un set pentru fiecare sezon) nu trebuie să aștepți după nimeni - ai pus mâna pe o cheie roți și le-ai înlocuit singur.
În plus, dacă optezi pentru achiziționarea unui set de roți cu tot cu jante, poți personaliza jantele în funție de sezon. Asta pentru că producătorii auto recomandă folosirea pe timp de vară a unor jante din aliaj, cu diametru mai mare și flancul anvelopei mai mic (anvelope vara 205 55 r16), pe timp de iarnă fiind mai eficiente cele din tablă, cu diametru ușor mai mic, astfel încât flancul anvelopei să fie un pic mai mare.
Dacă ai nevoie de mai multe informații despre lucrurile la care să fii atent atunci când alegi cauciucurile de vară pentru mașina ta, îți recomand să citești și articolul cum să alegem anvelopele de vară.
Produse de TOP referitoare la acest subiect: