Probleme cu Mercedes B-Class
Mercedes B-Class: defecțiuni comune, probleme tipice și puncte slabe ale modelului
- Probleme cu schimbarea automată a vitezelor: În special în anii 2008-2012, apar frecvent smucituri, întârzieri ale schimbării vitezelor sau defecțiuni funcționale complete. Cauzele variază de la erori de software la uzura mecanică a pachetelor de ambreiaje după 100.000 km.
- Întinderea lanțului de distribuție: La modelele echipate cu motoare M266 și M271 (2005-2012), lanțul de distribuție Mercedes Clasa B se întinde frecvent sau devine fragil după 80.000-120.000 km, însoțit de un zgomot metalic de zăngănit în compartimentul motorului.
- Motorul nu pornește: Frecvent pe versiunile diesel începând cu 2012, din cauza unui control defectuos al pompei de combustibil sau a coroziunii cablajului. Vehiculele cu mai mult de 150 000 km sunt adesea afectate.
- Portbagajul nu se deschide: Modulele de blocare electromecanică cedează după 50.000 până la 70.000 km, în special la modelele din 2019, adesea din cauza deteriorării cauzate de umiditate sau a micro-comutatoarelor uzate.
Mercedes Clasa B: probleme cu cutia de viteze automată
Cutia de viteze 7G-Tronic de la Mercedes Clasa B este predispusă la neregularități la schimbarea treptelor de viteză, în special la modelele 2008-2012. Simptomele tipice sunt schimbări bruște ale treptelor de viteză, timpi prelungiți de schimbare a treptelor de viteză sau trecerea în treapta de urgență. Cauzele sunt adesea ambreiajele multiplă uzate, supapele electromagnetice defecte sau software-ul de control învechit.
Verificările sistematice sunt esențiale pentru durata de viață a transmisiei. Transmisiile automate complexe din Mercedes Clasa B necesită un schimb de ulei cu ulei specific MB 236.15 la fiecare 60.000 - 80.000 km. Primul pas în diagnosticare este citirea valorilor de adaptare și a memoriei de defecțiuni. În cazul defecțiunilor mecanice, experții recomandă înlocuirea pachetelor de ambreiaj sau efectuarea unei revizii generale a cutiei de viteze, costurile depinzând foarte mult de tipul de avarie.

Mercedes Clasa B: probleme cu lanțul de distribuție
La modelele echipate cu motoare pe benzină de 1,6 litri și 1,8 litri, întinderea excesivă a lanțului de distribuție apare adesea după 80.000 km. Semnele critice sunt bătăi la pornire, rateuri de aprindere sau o scădere bruscă a presiunii uleiului. Toleranța la alungire nu trebuie să depășească 3 mm la 100 de ochiuri de lanț - o valoare care trebuie verificată cu ajutorul unor instrumente speciale de măsurare.
Întreținerea profesională este esențială pentru fiabilitatea lanțului de transmisie. Lanțurile de distribuție sensibile din Mercedes Clasa B din perioada 2007-2011 necesită o verificare vizuală a șinelor de întindere și a întinzătoarelor lanțului la fiecare 60.000 km. În cazul unei reclamații, kitul lanț de distribuție Mercedes Clasa B complet (lanț, șine de ghidare, tensor) trebuie întotdeauna înlocuit pentru a evita orice deteriorare consecutivă a rulmenților arborelui cu came.
Mercedes Clasa B: Motorul nu pornește
Versiunile diesel începând cu 2008, în special, suferă de probleme de pornire după 120 000-150 000 km din cauza pompelor de combustibil defecte sau a comunicării defectuoase pe magistrala CAN. Măsurarea tensiunii la pompă și verificarea releului R10 din unitatea de control SAM sunt utile pentru diagnosticare.
O inspecție profesională poate evita taxele costisitoare de remorcare. Sistemele de management al motorului cu utilizare intensivă a electronicii din Mercedes Clasa B necesită diagnosticare imediată la primul semn de problemă. Ca măsură preventivă, recomandăm înlocuirea pompei de înaltă presiune la fiecare 200.000 km și utilizarea aditivilor diesel pentru îmbunătățirea proprietăților de lubrifiere.
Mercedes Clasa B: portbagajul nu se deschide
Defecțiunile electrice ale sistemului de blocare a portbagajului Mercedes Clasa B afectează în special modelele W246. Contactele corodate din actuator sau defecțiunile pârghiei de comandă din habitaclu sunt, de obicei, la originea acestor defecțiuni. O soluție temporară este deschiderea manuală a hayonului cu ajutorul cablului de deblocare de urgență situat în spatele spătarului banchetei din spate.
Întreținerea regulată ajută la prevenirea defecțiunilor. Sistemele de închidere sensibile din Mercedes Clasa B necesită curățarea contactelor cu spray de contact la fiecare 30.000 km. În cazul unei defecțiuni permanente, trebuie înlocuit întregul actuator, ceea ce necesită adaptarea software-ului prin XENTRY pentru a învăța componenta să funcționeze corect.

Mercedes Clasa B: Probleme legate de electronică și infotainment
Mercedes Clasa B are un sistem avansat de infotainment, dar acesta poate prezenta uneori erori precum ecrane înghețate sau comenzi tactile care nu răspund. Aceste probleme pot fi adesea rezolvate cu actualizări software, dar problemele persistente pot necesita reparații hardware sau înlocuirea sistemului. Întreținerea regulată a componentelor electronice automobilului și, dacă este necesar, înlocuirea componentelor defecte pot contribui la asigurarea fiabilității sistemului.
Monitorizarea sistematică este esențială pentru a detecta aceste probleme într-un stadiu incipient. Sistemele infotainment din Mercedes Clasa B necesită actualizări regulate ale software-ului și, dacă este necesar, înlocuirea componentelor defecte pentru a asigura funcționarea optimă. Întreținerea profesională poate identifica și rezolva aceste probleme înainte ca ele să conducă la daune majore.
Alte defecțiuni frecvente la Mercedes Clasa B
Conform rapoartelor proprietarilor, pot apărea următoarele puncte slabe:
- Intercooler de turbocompresor defect: La motoarele diesel OM611 de la 150.000 km, din cauza fisurilor în suduri.
- Conducte de frână Mercedes Clasa B corodate: În special la vehiculele utilizate pe timp de iarnă de la 8 ani/120.000 km.
- Defecțiune la blocarea coloanei de direcție: Defecțiuni electrice la blocarea ZGS-EL de la 100.000 km.
- Scurgere rezervor AdBlue: Pentru modelele diesel Euro 6 din 2019 după 60.000-80.000 km
- Eroare senzor capac orificiu: Afișare incorectă a nivelului rezervorului din cauza senzorului flotor defect.
Mercedes Clasa B: puncte forte și puncte slabe
| Puncte forte |
Puncte slabe |
| Interior spațios |
Lanțuri de distribuție sensibile |
| Siguranță bună la impact |
Defecțiuni electronice |
| Variante diesel economice |
Electronică complexă a transmisiei |
| Calitate de fabricație ridicată |
Sensibilitate la coroziunea frânelor |
| Sistem infotainment inovator |
Costul ridicat al pieselor auto de schimb |
| Confort bun al suspensiei |
Probleme frecvente ale sistemului AdBlue |
| Durată lungă de viață a motoarelor pe benzină |
Senzori sensibili la stațiile de benzină |
Mercedes Clasa B impresionează prin practicabilitatea și confortul său, dar necesită întreținere intensivă după un anumit kilometraj. Componentele critice precum lanțul de distribuție și cutia de viteze automată trebuie verificate periodic după 80.000 km. Cu toate acestea, prin măsuri preventive și întreținere profesională, multe puncte slabe tipice pot fi evitate, crescând semnificativ fiabilitatea generală.