• SHOP
  • CLUB
Testați contul premium
0
Garajul meu
Adăugă vehicul
0
Articole #29-6874
0,00 RON
Coșul dvs. de cumpărături este gol

Cum să pornești motorul în condiții de vreme rece?

Cuprinsul

  1. 6 factori care influențează pornirea cu succes a unui motor în condiții de vreme extrem de rece
    1. 7 recomandări de la AutoDoc care vă vor ajuta să porniți motorul chiar și pe timp de frig accentuat
    2. Cum să porniți rapid mașina pe vreme geroasă

Multi proprietari de mașini care își rulează vehiculele în zone cu ierni aspre, întâmpină adesea dificultăți în pornirea motorului în perioada sezoanelor reci. Şi, în ciuda faptului că producătorii de mașini lucrează permanent la îmbunătățirea sistemelor și tehnologiilor cu scopul de a asigura pornirea unui motor în orice condiții de mediu, se poate întâmpla ca motorul să nu pornească deloc. Din acest articol, veți putea învăța de ce se întâmplă acest lucru și cum să îl preveniți astfel încât să nu rămâneți fără mijloc de transport.

6 factori care influențează pornirea cu succes a unui motor în condiții de vreme extrem de rece:

  1. Preîncălzirea. Aceasta este importantă, în mod special, pentru motoarele diesel care nu pot fi pornite deloc fără o preîncălzire în condiții de temperaturi scăzute.

Funcționarea motoarelor diesel se bazează pe principiul de alimentare cu auto-aprindere. Aerul ce pătrunde în motor este comprimat până când temperatura ajunge la 700-900°C, lucru cerut de aprinderea combustibilului în motorul cu injecție. Prin urmare, în motor se folosesc bujiile incandescente pentru a încălzi aerul din camera de combustie până la valorile necesare. Proasta funcționare chiar și a unei singure bujii incandescente poate cauza probleme atunci când încercați să porniți motorul, de aceea aceste bujii incandescente trebuiesc verificate de fiecare dată înainte de sosirea sezonului rece.

Motoarele pe benzină sunt mai puțin dependente de temperatura ambientală, comparativ cu motoarele pe diesel, întrucât în aceste motoare carburantul se aprinde prin scântei generate de bujii. Fără îndoială, la temperaturi de -24 °C benzina nu se evaporează; prin urmare, și de asemenea, și în cazul vehiculelor cu motoare pe benzină pot fi utilizate sisteme de preîncălzire pentru formarea unui amestec mult mai omogen de aer-carburant.

  1. Starea bateriei. Pentru comprimarea aerului la un anumit grad este necesară o încărcare a bateriei, corect și complet. Capacitatea de stocare a energiei din baterie este foarte dependentă de temperatura ambientală: dacă capacitatea bateriei la +20°C ar însemna un procent de sută la sută, în cazul unei temperaturi de - 20°C ar însemna o descreștere la jumătate iar la -30°C ar însemna doar 20% din valoarea inițială. Prin urmare, energia unei baterii uzate sau insuficient încărcate nu poate asigura activarea demarării. În plus, bateriile cu pornire de sub 320 A nu sunt recomandate a fi utilizate la vehiculele cu motoare diesel pe timp de iarnă.
  2. Proprietățile carburantului. Compoziția carburantului determină temperatura vaporizării și vâscozității sale, deci, în anotimpurile reci, trebuie utilizat un carburant de iarnă; acest lucru este valabil atât pentru motoarele cu benzină cât și pentru cele diesel. Benzina din clasa celor de iarnă conține hidrocarburi cu punct de fierbere scăzut care contribuie la formarea mult mai eficientă a amestecului de aer și carburant cât și a unei combustii complete în condiții de temperatură scăzută. Carburantul de iarnă nu este predispus la cristalizare și își păstrează fluiditatea ridicată la temperaturi reci. Temperatura de îngheț a carburantului diesel poate fi coborâtă prin folosirea de aditivi speciali care îndepărtează și apa din carburant.
  3. Ordinea de funcționare a sistemului de alimentare cu carburant. Formarea eficientă a unui amestec de carburant solicită o bună atomizare a carburantului. Prin urmare, filtrele trebuiesc înlocuite la timp și, de asemenea, injectoarele trebuiesc curățate atunci când este necesar. Asigurați-vă ca rezervorul de combustibil este întotdeauna plin: în cazul rezervoarelor pe jumătate pline, se formează condens mult mai repede. La temperaturi coborâte, acesta poate îngheța, lucru care poate duce la fisurarea pompei, poate înfunda linia de combustibil sau poate crea alte probleme.
  4. Vâscozitatea uleiului. Lubrifiantul îngroșat se mișcă mai încet prin canalele sistemului de lubrifiere. Acest lucru nu numai că produce o uzură accelerată a componentelor motorului, ci creează și o sarcină mai mare asupra sistemului de de alimentare. Pentru ca motorul să pornească mai ușor pe vreme rece, folosiți un ulei cu un grad de vâscozitate potrivit.
  5. Compresia în cilindrii motorului. Pentru a asigura presiunea necesară aprinderii combustibilului, camerele de combustie trebuie să fie etanșe. Compresia redusă într-unul dintre cilindri face ca pornirea motorului pe timp de vreme rece sa fie mult mai grea.

7 recomandări de la AutoDoc care vă vor ajuta să porniți motorul chiar și pe timp de frig accentuat

  1. Activați sistemul de alimentare cu combustibil cu scopul de a crește presiunea în interiorul acestuia până se ajunge la nivelul de funcționare. Aceasta metodă poate fi folosită doar în cazul vehiculelor în care pompa de combustibil funcționează cu demarare prin contact. Pentru a acționa sistemul, puneți contactul de două ori pentru a activa pompa de combustibil apoi, după câteva secunde, închideți contactul. Așteptați o jumătate de minut și repetați din nou. Apoi porniți motorul.
  2. Încălziți bateria. După o perioadă mai lungă de staționare, aprindeți farurile cu fază lungă sau scurtă sau deschideți ventilatorul de încălzire timp de un minut. După o scurtă încălzire, atât capacitatea bateriei cât și nivelul de energie vor crește. Dar, imediat înainte de a porni motorul, închideți toate sursele de consum de curent electric astfel încât să nu consumați bateria degeaba.
  3. Încălzirea camerei de combustie. Această metodă se aplică doar vehiculelor pe diesel. Puneți contactul, așteptați ca martorul de bujii incandescente să se stingă, apoi stingeți contactul. Repetați aceste manevre de câteva ori la rând. Funcționarea bujiilor incandescente va încălzi imediat camera de combustie la nivelul necesar.
  4. Verificați și, dacă este necesar, curățați bornele bateriei. Ca urmare a contactelor ce nu sunt de foarte mare încredere din circuitul electric, rezistența la contact crește, lucru care reduce puterea de pornire a bateriei și face imposibilă pornirea motorului.
  5. Apăsați pe pedala de ambreiaj până la maxim. Aceasta recomandare se aplică doar vehiculelor cu cutie de viteze manuală. Prin deconectarea motorului de sistemul de transmisie, veți reduce sarcina asupra primului, făcând astfel ca motorul să pornească mult mai repede.
  6. Nu mențineți demarorul mai mult de 10 secunde. Altfel, demarorul va eșua. Dacă motorul nu pornește după prima tentativă, încercați din nou după câteva minute.
  7. Folosiți spray de pornire rapidă a motorului. Acestea sunt disponibile de la producători, cum ar fi Liqui Moly, Presto, Mannol sau alte companii. Aceste spray-uri conțin esteri care se aprind la o temperatură mai joasă decât carburantul. Acest lucru va asigura combustia carburantului nu numai pe vreme rece dar și în condiții de umiditate mare, baterie parțial descărcată sau când formarea de scântei nu este destul de eficientă. Atunci când folosiți aceste produse, este foarte important să urmați exact instrucțiunile producătorului: prea mult spray în camera de admisie poate deteriora motorul.

Concluzii. Pentru a porni motorul în condiții de vreme rece fără probleme, pregătiți-vă pentru sezonul rece din timp. Pentru asta, înlocuiți uleiul de vară cu cel de iarnă, instalați un filtru nou de ulei, curățați sistemul de combustibil, verificați densitatea electroliților din baterie și, dacă este necesar, cumpărați o baterie cu o capacitate mai mare. De asemenea, verificați situația bujiilor incandescente sau a bujiilor și verificați funcționarea bună a motorului și sistemelor aferente. În plus, verificați tensiunea curelei de alternator întrucât eficiența alternatorului determină eficiența reîncărcării bateriei. Rețineți: doar o bună funcționare a tuturor sistemelor vehiculului va asigura o pornire fără probleme în condiții de vreme dificilă.

Video relevant la acest subiect:

Cum să porniți rapid mașina pe vreme geroasă

AUTODOC Bestseller: piese la un preț avantajos

-63%
CT 1028 WP4 CONTITECH CT1028WP4 Pompă apă + kit distribuție dinti: 120, Latime: 30 mm
Info product
  • Numar dinti: 120
  • Latime [mm]: 30
  • Inaltime ambalaj [cm]: 18,7
  • Lungime ambalaj [cm]: 19,5
  • Latime ambalaj [cm]: 18,2
  • Greutate [kg]: 2,093
  • CONTITECH: Pompă apă + kit distribuție
  • Număr articol: CT1028WP4
  • Prețul nostru: 658,45 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
CONTITECH Pompă apă + kit distribuție dinti: 120, Latime: 30 mm
Numărul articolului: CT1028WP4
comparativ cu PRP 1817,70 RON

658,45 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
BTS TURBO ORIGINAL T911332 Turbosuflantă Turbocompresor cu gaze de esapament
Info product
  • Gama de produse: ORIGINAL
  • Calitate: ORIGINAL
  • Tip compresor: Turbocompresor cu gaze de esapament
  • BTS TURBO: Turbosuflantă
  • Număr articol: T911332
  • Prețul nostru: 347,04 RON
  • Conditie: Refabricată
Detalii
BTS TURBO Turbosuflantă Turbocompresor cu gaze de esapament
Numărul articolului: T911332
347,04 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
40 4350 3 0 MAHLE ORIGINAL 029 55 N0 Set segmenti piston Alezaj pist.: 76,51mm
Info product
  • Numar componente: 1. R 1.75 Cr, 2. M 2.0 IFU, 3. DSF 3.0 Cr
  • Alezaj piston [mm]: 76,51
  • Lungime ambalaj [cm]: 12,5
  • Latime ambalaj [cm]: 12,50
  • Inaltime ambalaj [cm]: 3,00
  • Greutate netă [g]: 30
  • MAHLE ORIGINAL: Set segmenti piston
  • Număr articol: 029 55 N0
  • Conditie: Nou
Detalii
MAHLE ORIGINAL Set segmenti piston Alezaj pist.: 76,51mm
Numărul articolului: 029 55 N0
75,75 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
BTS TURBO ORIGINAL T911233 Turbosuflantă Turbocompresor cu gaze de esapament
Info product
  • Gama de produse: ORIGINAL
  • Calitate: ORIGINAL
  • Tip compresor: Turbocompresor cu gaze de esapament
  • BTS TURBO: Turbosuflantă
  • Număr articol: T911233
  • Prețul nostru: 914,80 RON
  • Conditie: Refabricată
Detalii
BTS TURBO Turbosuflantă Turbocompresor cu gaze de esapament
Numărul articolului: T911233
914,80 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
8 738 BOSCH 1 987 948 738 Pompă apă + kit distribuție dinti: 162 L: 1296 mm, Latime: 20 mm
Info product
  • Numar dinti: 162
  • Latime [mm]: 20
  • Lungime [mm]: 1296
  • contine role: 3
  • Pas dantura [mm]: 8
  • BOSCH: Pompă apă + kit distribuție
  • Număr articol: 1 987 948 738
  • Prețul nostru: 473,53 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
BOSCH Pompă apă + kit distribuție dinti: 162 L: 1296 mm, Latime: 20 mm
Numărul articolului: 1 987 948 738
473,53 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
ET ENGINETEAM HV0342 Set ax cu came cu piston
Info product
  • Material: Fonta
  • pt. cod original (OE): 038109101AH
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu piston
  • ET ENGINETEAM: Set ax cu came
  • Număr articol: HV0342
  • Prețul nostru: 1445,29 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
ET ENGINETEAM Set ax cu came cu piston
Numărul articolului: HV0342
1445,29 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
BTS TURBO T914517BT Turbosuflantă Turbocompresor cu gaze de esapament
Info product
  • pentru reparatii calculate in timp
  • Tip compresor: Turbocompresor cu gaze de esapament
  • BTS TURBO: Turbosuflantă
  • Număr articol: T914517BT
  • Prețul nostru: 2347,22 RON
  • Conditie: Refabricată
Detalii
BTS TURBO Turbosuflantă Turbocompresor cu gaze de esapament
Numărul articolului: T914517BT
2347,22 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
-63%
CT 881 CONTITECH CT881WP1 Pompă apă + kit distribuție cu șuruburi pentru arborele cu came, dinti: 117, Latime: 22 mm
Info product
  • Numar dinti: 117
  • Latime [mm]: 22
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu șuruburi pentru arborele cu came
  • Inaltime ambalaj [cm]: 20,9
  • Lungime ambalaj [cm]: 23,5
  • Latime ambalaj [cm]: 19,5
  • Greutate [kg]: 1,889
  • CONTITECH: Pompă apă + kit distribuție
  • Număr articol: CT881WP1
  • Prețul nostru: 459,89 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
CONTITECH Pompă apă + kit distribuție cu șuruburi pentru arborele cu came, dinti: 117, Latime: 22 mm
Numărul articolului: CT881WP1
comparativ cu PRP 1256,75 RON

459,89 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
PFM1C90S2005 BOSCH 0 986 437 602 Pompa de injectie motorina, pompa PF
Info product
  • Piesa la schimb
  • Sistem injectie: pompa PF
  • Tip combustibil: motorina
  • BOSCH: Pompa de injectie
  • Număr articol: 0 986 437 602
  • Prețul nostru: 1218,04 RON
  • Conditie: Refabricată
Detalii
BOSCH Pompa de injectie motorina, pompa PF
Numărul articolului: 0 986 437 602
1218,04 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
OPEL GM DEXOS2™ SUPER SYNTHETIC 19 42 003 Ulei de motor 5W-30, 5I, Ulei sintetic
Info product
  • Clasa de vascozitate SAE: 5W-30
  • Capacitate [Litrii]: 5
  • Indicatie producator: VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
  • Gama de produse: DEXOS2™
  • Specificatie: API SN, API CF, ACEA C3
  • Serie: SUPER SYNTHETIC
  • Ulei: Ulei sintetic
  • Tip ambalaj: canistra
  • Tipul autovehiculului: Mașină
  • OPEL GM: Ulei de motor
  • Număr articol: 19 42 003
  • Prețul nostru: 190,02 RON
Detalii
OPEL GM Ulei de motor 5W-30, 5I, Ulei sintetic
Numărul articolului: 19 42 003
190,02 RON
38,00 RON pentru 1 litru
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
HEPU 21-0566 Kit lanț de distribuție Roata dintata, lant inchis
Info product
  • Numar de zale lant: 180, 76
  • constructie lant: Roata dintata, lant inchis
  • Agregate angrenate: Ax cu came, Pompa ulei
  • pt. cod original (OE): 23121-25000
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu roata dintata arbore cotit
  • HEPU: Kit lanț de distribuție
  • Număr articol: 21-0566
  • Prețul nostru: 1403,86 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
HEPU Kit lanț de distribuție Roata dintata, lant inchis
Numărul articolului: 21-0566
1403,86 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
BX-CRI3 BOSCH 0 986 435 360 Injector Rampa comuna (Common Rail), cu inel etansare
Info product
  • Articol completare / Info suplimentar 2: cu inel etansare
  • Piesa la schimb
  • Preparare combustibil: Rampa comuna (Common Rail)
  • BOSCH: Injector
  • Număr articol: 0 986 435 360
  • Conditie: Refabricată
Detalii
BOSCH Injector Rampa comuna (Common Rail), cu inel etansare
Numărul articolului: 0 986 435 360
872,65 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
-60%
REINZ 15-52791-01 Set garnituri, Capac supape
Info product
  • REINZ: Set garnituri, Capac supape
  • Număr articol: 15-52791-01
  • Prețul nostru: 120,26 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
REINZ Set garnituri, Capac supape
Numărul articolului: 15-52791-01
comparativ cu PRP 305,29 RON

120,26 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MANN-FILTER HU 711/51 x Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 69
  • Diametru interior [mm]: 29
  • Diametru interior 2 [mm]: 29
  • Diametru [mm]: 64
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
  • MANN-FILTER: Filtru ulei
  • Număr articol: HU 711/51 x
  • Prețul nostru: 40,38 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Numărul articolului: HU 711/51 x
40,38 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
-61%
GOETZE ENGINE 08-209800-00 Set segmenti piston Alezaj pist.: 65mm
Info product
  • Numar componente: 1.75mm 001IF CRP IKA, 2.0mm 026 P GOE13, 3.947mm 231 P GOE13
  • Dimensiune standard (STD)
  • Alezaj piston [mm]: 65
  • GOETZE ENGINE: Set segmenti piston
  • Număr articol: 08-209800-00
  • Conditie: Nou
Detalii
GOETZE ENGINE Set segmenti piston Alezaj pist.: 65mm
Numărul articolului: 08-209800-00
comparativ cu PRP 185,90 RON

70,84 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare

Postari populare

Înscrieți-vă la newsletter

Pentru a primi ultimele noastre noutăți și idei, vă rugăm completați adresa dumneavoastră de e-mail: