• SHOP
  • CLUB
Testați contul premium
0
Garajul meu
Adăugă vehicul
0
Articole #72-6673
0,00 RON
Coșul dvs. de cumpărături este gol

Cum să pornești motorul în condiții de vreme rece?

Multi proprietari de mașini care își rulează vehiculele în zone cu ierni aspre, întâmpină adesea dificultăți în pornirea motorului în perioada sezoanelor reci. Şi, în ciuda faptului că producătorii de mașini lucrează permanent la îmbunătățirea sistemelor și tehnologiilor cu scopul de a asigura pornirea unui motor în orice condiții de mediu, se poate întâmpla ca motorul să nu pornească deloc. Din acest articol, veți putea învăța de ce se întâmplă acest lucru și cum să îl preveniți astfel încât să nu rămâneți fără mijloc de transport.

6 factori care influențează pornirea cu succes a unui motor în condiții de vreme extrem de rece:

  1. Preîncălzirea. Aceasta este importantă, în mod special, pentru motoarele diesel care nu pot fi pornite deloc fără o preîncălzire în condiții de temperaturi scăzute.

Funcționarea motoarelor diesel se bazează pe principiul de alimentare cu auto-aprindere. Aerul ce pătrunde în motor este comprimat până când temperatura ajunge la 700-900°C, lucru cerut de aprinderea combustibilului în motorul cu injecție. Prin urmare, în motor se folosesc bujiile incandescente pentru a încălzi aerul din camera de combustie până la valorile necesare. Proasta funcționare chiar și a unei singure bujii incandescente poate cauza probleme atunci când încercați să porniți motorul, de aceea aceste bujii incandescente trebuiesc verificate de fiecare dată înainte de sosirea sezonului rece.

Motoarele pe benzină sunt mai puțin dependente de temperatura ambientală, comparativ cu motoarele pe diesel, întrucât în aceste motoare carburantul se aprinde prin scântei generate de bujii. Fără îndoială, la temperaturi de -24 °C benzina nu se evaporează; prin urmare, și de asemenea, și în cazul vehiculelor cu motoare pe benzină pot fi utilizate sisteme de preîncălzire pentru formarea unui amestec mult mai omogen de aer-carburant.

  1. Starea bateriei. Pentru comprimarea aerului la un anumit grad este necesară o încărcare a bateriei, corect și complet. Capacitatea de stocare a energiei din baterie este foarte dependentă de temperatura ambientală: dacă capacitatea bateriei la +20°C ar însemna un procent de sută la sută, în cazul unei temperaturi de - 20°C ar însemna o descreștere la jumătate iar la -30°C ar însemna doar 20% din valoarea inițială. Prin urmare, energia unei baterii uzate sau insuficient încărcate nu poate asigura activarea demarării. În plus, bateriile cu pornire de sub 320 A nu sunt recomandate a fi utilizate la vehiculele cu motoare diesel pe timp de iarnă.
  2. Proprietățile carburantului. Compoziția carburantului determină temperatura vaporizării și vâscozității sale, deci, în anotimpurile reci, trebuie utilizat un carburant de iarnă; acest lucru este valabil atât pentru motoarele cu benzină cât și pentru cele diesel. Benzina din clasa celor de iarnă conține hidrocarburi cu punct de fierbere scăzut care contribuie la formarea mult mai eficientă a amestecului de aer și carburant cât și a unei combustii complete în condiții de temperatură scăzută. Carburantul de iarnă nu este predispus la cristalizare și își păstrează fluiditatea ridicată la temperaturi reci. Temperatura de îngheț a carburantului diesel poate fi coborâtă prin folosirea de aditivi speciali care îndepărtează și apa din carburant.
  3. Ordinea de funcționare a sistemului de alimentare cu carburant. Formarea eficientă a unui amestec de carburant solicită o bună atomizare a carburantului. Prin urmare, filtrele trebuiesc înlocuite la timp și, de asemenea, injectoarele trebuiesc curățate atunci când este necesar. Asigurați-vă ca rezervorul de combustibil este întotdeauna plin: în cazul rezervoarelor pe jumătate pline, se formează condens mult mai repede. La temperaturi coborâte, acesta poate îngheța, lucru care poate duce la fisurarea pompei, poate înfunda linia de combustibil sau poate crea alte probleme.
  4. Vâscozitatea uleiului. Lubrifiantul îngroșat se mișcă mai încet prin canalele sistemului de lubrifiere. Acest lucru nu numai că produce o uzură accelerată a componentelor motorului, ci creează și o sarcină mai mare asupra sistemului de de alimentare. Pentru ca motorul să pornească mai ușor pe vreme rece, folosiți un ulei cu un grad de vâscozitate potrivit.
  5. Compresia în cilindrii motorului. Pentru a asigura presiunea necesară aprinderii combustibilului, camerele de combustie trebuie să fie etanșe. Compresia redusă într-unul dintre cilindri face ca pornirea motorului pe timp de vreme rece sa fie mult mai grea.

7 recomandări de la AutoDoc care vă vor ajuta să porniți motorul chiar și pe timp de frig accentuat

  1. Activați sistemul de alimentare cu combustibil cu scopul de a crește presiunea în interiorul acestuia până se ajunge la nivelul de funcționare. Aceasta metodă poate fi folosită doar în cazul vehiculelor în care pompa de combustibil funcționează cu demarare prin contact. Pentru a acționa sistemul, puneți contactul de două ori pentru a activa pompa de combustibil apoi, după câteva secunde, închideți contactul. Așteptați o jumătate de minut și repetați din nou. Apoi porniți motorul.
  2. Încălziți bateria. După o perioadă mai lungă de staționare, aprindeți farurile cu fază lungă sau scurtă sau deschideți ventilatorul de încălzire timp de un minut. După o scurtă încălzire, atât capacitatea bateriei cât și nivelul de energie vor crește. Dar, imediat înainte de a porni motorul, închideți toate sursele de consum de curent electric astfel încât să nu consumați bateria degeaba.
  3. Încălzirea camerei de combustie. Această metodă se aplică doar vehiculelor pe diesel. Puneți contactul, așteptați ca martorul de bujii incandescente să se stingă, apoi stingeți contactul. Repetați aceste manevre de câteva ori la rând. Funcționarea bujiilor incandescente va încălzi imediat camera de combustie la nivelul necesar.
  4. Verificați și, dacă este necesar, curățați bornele bateriei. Ca urmare a contactelor ce nu sunt de foarte mare încredere din circuitul electric, rezistența la contact crește, lucru care reduce puterea de pornire a bateriei și face imposibilă pornirea motorului.
  5. Apăsați pe pedala de ambreiaj până la maxim. Aceasta recomandare se aplică doar vehiculelor cu cutie de viteze manuală. Prin deconectarea motorului de sistemul de transmisie, veți reduce sarcina asupra primului, făcând astfel ca motorul să pornească mult mai repede.
  6. Nu mențineți demarorul mai mult de 10 secunde. Altfel, demarorul va eșua. Dacă motorul nu pornește după prima tentativă, încercați din nou după câteva minute.
  7. Folosiți spray de pornire rapidă a motorului. Acestea sunt disponibile de la producători, cum ar fi Liqui Moly, Presto, Mannol sau alte companii. Aceste spray-uri conțin esteri care se aprind la o temperatură mai joasă decât carburantul. Acest lucru va asigura combustia carburantului nu numai pe vreme rece dar și în condiții de umiditate mare, baterie parțial descărcată sau când formarea de scântei nu este destul de eficientă. Atunci când folosiți aceste produse, este foarte important să urmați exact instrucțiunile producătorului: prea mult spray în camera de admisie poate deteriora motorul.

Concluzii. Pentru a porni motorul în condiții de vreme rece fără probleme, pregătiți-vă pentru sezonul rece din timp. Pentru asta, înlocuiți uleiul de vară cu cel de iarnă, instalați un filtru nou de ulei, curățați sistemul de combustibil, verificați densitatea electroliților din baterie și, dacă este necesar, cumpărați o baterie cu o capacitate mai mare. De asemenea, verificați situația bujiilor incandescente sau a bujiilor și verificați funcționarea bună a motorului și sistemelor aferente. În plus, verificați tensiunea curelei de alternator întrucât eficiența alternatorului determină eficiența reîncărcării bateriei. Rețineți: doar o bună funcționare a tuturor sistemelor vehiculului va asigura o pornire fără probleme în condiții de vreme dificilă.

Video relevant la acest subiect:

Cum să porniți rapid mașina pe vreme geroasă

AUTODOC Bestseller: piese la un preț avantajos

MANN-FILTER HU 711/51 x Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 69
  • Diametru interior [mm]: 29
  • Diametru interior 2 [mm]: 29
  • Diametru [mm]: 64
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
  • MANN-FILTER: Filtru ulei
  • Număr articol: HU 711/51 x
  • Prețul nostru: 40,57 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru ulei
Numărul articolului: HU 711/51 x
40,57 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
ILZKBR7B8DG NGK Bi-Hex 95770 Bujii M12 x 1,25, Dimensiune cheie: 14 mm
Info product
  • Deschidere cheie: 14 mm
  • Bujie: Electroda mijlocie-Iridium, 1-Electrod masa, deparazitare interferenta 5 kOhm, cu scaun etansare plat
  • Lungime filet [mm]: 26,5
  • pozitia scanteii (mm): 5,0
  • Dimensiune filet: M12 x 1,25
  • Versiune: Bi-Hex
  • NGK: Bujii
  • Număr articol: 95770
  • Conditie: Nou
Detalii
NGK Bujii
Numărul articolului: 95770
79,62 RON
(Prețul per unitate)
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
-59%
78424707 MAHLE ORIGINAL OX 188D Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 140,7
  • Diametru interior 2 [mm]: 29
  • Înaltime 1 [mm]: 93
  • Diametru [mm]: 71,5, 72
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
  • Înaltime 2 [mm]: 140,7
  • Diametru intern 3 [mm]: 16,0
  • Greutate netă [g]: 101, 79
  • Inaltime ambalaj [cm]: 14,5, 14,50
  • Latime ambalaj [cm]: 7,49, 7,50
  • Lungime ambalaj [cm]: 7,5
  • MAHLE ORIGINAL: Filtru ulei
  • Număr articol: OX 188D
  • Prețul nostru: 35,46 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MAHLE ORIGINAL Filtru ulei
Numărul articolului: OX 188D
PAR

PAR este prețul cu amănuntul recomandat stabilit de către producătorul sau importatorul produsului și furnizat de către producător, furnizor sau comerciantul cu amănuntul. AUTODOC afișează PAR (inclusiv TVA) pentru un produs dacă acesta a fost primit de la cel puțin un furnizor sau de la o altă sursă care deține astfel de informații.

87,45 RON
35,46 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MANN-FILTER HU 6004 x Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 134
  • Diametru interior [mm]: 18
  • Diametru interior 2 [mm]: 18
  • Diametru [mm]: 54, 53
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
  • MANN-FILTER: Filtru ulei
  • Număr articol: HU 6004 x
  • Prețul nostru: 70,22 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru ulei
Numărul articolului: HU 6004 x
70,22 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MANN-FILTER HU 716/2 x Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 99
  • Diametru interior [mm]: 26
  • Diametru interior 2 [mm]: 19,6
  • Diametru [mm]: 66, 72
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
  • MANN-FILTER: Filtru ulei
  • Număr articol: HU 716/2 x
  • Prețul nostru: 41,83 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru ulei
Numărul articolului: HU 716/2 x
41,83 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
-44%
77642077 MAHLE ORIGINAL OC 47 Filtru ulei 3/4
Info product
  • Tip filtru: Filtru insurubabil
  • Înaltime [mm]: 119,5, 120
  • Dimensiune filet: 3 / 4"-16UNF-2B
  • Diametru simering [mm]: 62,0
  • Cod articol al dispozitivului special recomandat: OCS 1
  • Articol completare / Info suplimentar 2: cu doua ventile blocare retur
  • Diametru [mm]: 76,0
  • Diametru 2 [mm]: 71,0, 72,0
  • Tip supapa: supapa refulare
  • Moment strangere [Nm]: 20
  • Inaltime ambalaj [cm]: 11,99, 12,50
  • Greutate netă [g]: 358, 396
  • Latime ambalaj [cm]: 7,85, 8,00
  • Lungime ambalaj [cm]: 7,9, 8,0
  • MAHLE ORIGINAL: Filtru ulei
  • Număr articol: OC 47
  • Prețul nostru: 33,57 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MAHLE ORIGINAL Filtru ulei
Numărul articolului: OC 47
PAR

PAR este prețul cu amănuntul recomandat stabilit de către producătorul sau importatorul produsului și furnizat de către producător, furnizor sau comerciantul cu amănuntul. AUTODOC afișează PAR (inclusiv TVA) pentru un produs dacă acesta a fost primit de la cel puțin un furnizor sau de la o altă sursă care deține astfel de informații.

60,02 RON
33,57 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
ZKBR7A-HTU NGK Bi-Hex 91785 Bujii M12 x 1,25, Dimensiune cheie: 14 mm
Info product
  • Deschidere cheie: 14 mm
  • Bujie: cu scaun etansare plat, Electrod mijlociu-Nichel, 3-Electrod masa, deparazitare interferenta 5 kOhm, Conexiune-SAE fixa
  • Lungime filet [mm]: 24,2
  • pozitia scanteii (mm): 9,3
  • Dimensiune filet: M12 x 1,25
  • Versiune: Bi-Hex
  • NGK: Bujii
  • Număr articol: 91785
  • Conditie: Nou
Detalii
NGK Bujii
Numărul articolului: 91785
60,40 RON
(Prețul per unitate)
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
-57%
CT 1028 WP4 CONTITECH CT1028WP4 Pompă apă + kit distribuție dinti: 120, Latime: 30 mm
Info product
  • Numar dinti: 120
  • Latime [mm]: 30
  • Inaltime ambalaj [cm]: 18,7
  • Lungime ambalaj [cm]: 19,5
  • Latime ambalaj [cm]: 18,2
  • Greutate [kg]: 2,093
  • CONTITECH: Pompă apă + kit distribuție
  • Număr articol: CT1028WP4
  • Prețul nostru: 656,74 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
CONTITECH Pompă apă + kit distribuție
Numărul articolului: CT1028WP4
PAR

PAR este prețul cu amănuntul recomandat stabilit de către producătorul sau importatorul produsului și furnizat de către producător, furnizor sau comerciantul cu amănuntul. AUTODOC afișează PAR (inclusiv TVA) pentru un produs dacă acesta a fost primit de la cel puțin un furnizor sau de la o altă sursă care deține astfel de informații.

1527,48 RON
656,74 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
-39%
70381953 MAHLE ORIGINAL OC 606 Filtru ulei Filtru insurubabil
Info product
  • Tip filtru: Filtru insurubabil
  • Înaltime [mm]: 73,5
  • Cod articol al dispozitivului special recomandat: OCS 1
  • Diametru [mm]: 76,0
  • Greutate netă [g]: 278
  • Inaltime ambalaj [cm]: 7,50
  • Lungime ambalaj [cm]: 8,0
  • Latime ambalaj [cm]: 8,00
  • MAHLE ORIGINAL: Filtru ulei
  • Număr articol: OC 606
  • Prețul nostru: 33,83 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MAHLE ORIGINAL Filtru ulei
Numărul articolului: OC 606
PAR

PAR este prețul cu amănuntul recomandat stabilit de către producătorul sau importatorul produsului și furnizat de către producător, furnizor sau comerciantul cu amănuntul. AUTODOC afișează PAR (inclusiv TVA) pentru un produs dacă acesta a fost primit de la cel puțin un furnizor sau de la o altă sursă care deține astfel de informații.

55,62 RON
33,83 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MANN-FILTER HU 712/8 x Filtru ulei cu etansare, Insertie filtru
Info product
  • Tip filtru: Insertie filtru
  • Înaltime [mm]: 87
  • Diametru interior [mm]: 28
  • Diametru interior 2 [mm]: 30
  • Diametru [mm]: 59, 62
  • Articol extins / Informatii de extindere: cu etansare
  • MANN-FILTER: Filtru ulei
  • Număr articol: HU 712/8 x
  • Prețul nostru: 33,81 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru ulei
Numărul articolului: HU 712/8 x
33,81 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
-47%
CT 957 WP3 CONTITECH CT957WP3 Pompă apă + kit distribuție dinti: 130, Latime: 20 mm
Info product
  • Numar dinti: 130
  • Latime [mm]: 20
  • contine role: 3
  • Inaltime ambalaj [cm]: 18,7
  • Lungime ambalaj [cm]: 19,5
  • Latime ambalaj [cm]: 18,2
  • Numar dinti 2: 58
  • Latime 2 [mm]: 17
  • Greutate [kg]: 2,249
  • 2 curele
  • CONTITECH: Pompă apă + kit distribuție
  • Număr articol: CT957WP3
  • Prețul nostru: 714,63 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
CONTITECH Pompă apă + kit distribuție
Numărul articolului: CT957WP3
PAR

PAR este prețul cu amănuntul recomandat stabilit de către producătorul sau importatorul produsului și furnizat de către producător, furnizor sau comerciantul cu amănuntul. AUTODOC afișează PAR (inclusiv TVA) pentru un produs dacă acesta a fost primit de la cel puțin un furnizor sau de la o altă sursă care deține astfel de informații.

1357,76 RON
714,63 RON
Prețul incl. 19% TVA, Livrare gratuita
FEBI BILSTEIN 17430 Rola intinzator, curea transmisie
Info product
  • Diametru [mm]: 92
  • Greutate [kg]: 0,314
  • Material: Metal
  • pt. cod original (OE): 119 200 14 70
  • Lățime suprafață de contact role [mm]: 31
  • FEBI BILSTEIN: Rola intinzator, curea transmisie
  • Număr articol: 17430
  • Prețul nostru: 239,87 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
FEBI BILSTEIN Rola intinzator, curea transmisie
Numărul articolului: 17430
239,87 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
-14%
K&N Filters 33-3005 Filtru aer 32mm, 178mm, 294mm, de gradul doi, Filtru durata mare de viata
Info product
  • Tip filtru: Filtru durata mare de viata
  • Forma: de gradul doi
  • Lungime [mm]: 294
  • Latime [mm]: 178
  • Înaltime [mm]: 32
  • K&N Filters: Filtru aer
  • Număr articol: 33-3005
  • Prețul nostru: 362,94 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
K&N Filters Filtru aer
Numărul articolului: 33-3005
PAR

PAR este prețul cu amănuntul recomandat stabilit de către producătorul sau importatorul produsului și furnizat de către producător, furnizor sau comerciantul cu amănuntul. AUTODOC afișează PAR (inclusiv TVA) pentru un produs dacă acesta a fost primit de la cel puțin un furnizor sau de la o altă sursă care deține astfel de informații.

422,49 RON
362,94 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
MANN-FILTER W 940 Filtru ulei 3/4-16 UNF, cu ventil blocare retur, Filtru insurubabil
Info product
  • Tip filtru: Filtru insurubabil
  • Înaltime [mm]: 142
  • Dimensiune filet: 3 / 4-16 UNF
  • Presiune de deschidere supapa trecere [bar]: 2,5
  • Cod articol al dispozitivului special recomandat: LS 9
  • Articol completare / Info suplimentar 2: cu ventil blocare retur
  • Diametru [mm]: 93
  • Diametru interior inel de etanșare: 62
  • Diametru exterior inel de etanșare: 71
  • MANN-FILTER: Filtru ulei
  • Număr articol: W 940
  • Prețul nostru: 47,89 RON
  • Conditie: Nou
Detalii
MANN-FILTER Filtru ulei
Numărul articolului: W 940
47,89 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare
U5055 NGK 48206 Bobina de inductie 3poli, Constructie racord SAE
Info product
  • Numărul conexiunilor cu mufă: 3
  • Bobina aprindere: Constructie racord SAE
  • Numar intrari / iesiri: 1
  • NGK: Bobina de inductie
  • Număr articol: 48206
  • Conditie: Nou
Detalii
NGK Bobina de inductie
Numărul articolului: 48206
161,11 RON
Prețul incl. 19% TVA, fără сosturile de livrare

Postari populare

Înscrieți-vă la newsletter

Pentru a primi ultimele noastre noutăți și idei, vă rugăm completați adresa dumneavoastră de e-mail: