Cuprinsul
Cureaua de distribuție auto: costul înlocuirii și intervalul de schimbare
Automobilul dumneavoastră se hurducă, acul tahometrului se prăbușește spre zero, apoi autovehiculul se oprește complet: probabil că cureaua de distribuție (numită și cureaua arborelui cu came) tocmai s-a rupt. Prin urmare, pentru a preveni acest lucru, trebuie să schimbați cureaua de distribuție la intervale regulate sau să o lăsați să fie schimbată de către un mecanic. În funcție de autovehicul, producătorii specifică intervalele de la 100 000 până la 150 000 de kilometri. Consultați manualul posesorului autovehiculului pentru a afla ce interval de înlocuire se aplică automobilului dumneavoastră.
Cu timpul, materialul se uzează, în special partea de cauciuc a curelei va deveni poroasă. Prin urmare, în plus față de kilometraj, vârsta automobilului joacă un rol în înlocuirea curelei de distribuție. Din acest motiv, atelierele efectuează de obicei inspecții vizuale în timpul mentenanței de rutină pentru detectarea eventualelor crăpături și puncte fragile. Dacă se detectează uzură, trebuie să schimbați imediat cureaua. Acest lucru este costisitor și schimbarea poate costa până la 700 RON, în funcție de tipul autovehiculului – dar o defectare majoră a motorului ar fi mult mai costisitoare pe termen lung.
Alegerea materialului nu trebuie să pună problema economisirii. O curea a arborelui cu came de calitate bună pentru automobil reprezintă o necesitate, deoarece forțe de până la două tone trag de curea. Este recomandat să se utilizeze piesa originală. De obicei, cureaua de distribuție propriu-zisă pentru Peugeot 207 este o piesă ieftină, spre deosebire de alte componente de schimb. O piesă de schimb costă uneori doar 350 RON. Costurile cu manopera sunt cele care duc la creșterea costului total al schimbului. O reparație poate dura între două și cinci ore, în timp ce ofertele forfetare prevăd adesea trei ore și jumătate. Merită să comparați prețurile diferitelor servicii.
CONTITECH Set curea de distributie
dinti: 160
SKF Set curea de distributie
dinti: 119, cu profil dintat rotunjit
CONTITECH Curea de distributie
dinti: 173, 1903mm 34mm
CONTITECH Curea de distributie
dinti: 54 12mm
GATES Curea de distributie
dinti: 130, 1040mm 20mm
Cum să schimbați cureaua de distribuție: Ce trebuie să știți
Dacă aveți un automobil mai vechi, merită să vizitați un atelier independent. Aceste ateliere oferă tarife orare mai mici decât, de exemplu, atelierele autorizate. Acest lucru poate reduce semnificativ prețul reparației. Schimbarea unei curele de distribuție poate fi, de asemenea, o sarcină destul de periculoasă; în unele cazuri, întregul bloc al motorului greu al autovehiculului trebuie să fie slăbit. Prin urmare, numai mecanicii foarte experimentați ai unui atelier auto ar trebui să efectueze schimbarea. În plus, sunt necesare scule speciale costisitoare pentru aceste lucrări, care sunt de obicei necesare o singură dată. Acesta constituie un motiv întemeiat pentru a lăsa schimbarea curelei de distribuție pe seama profesioniștilor.
Schimbarea curelei a arborelui cu came în atelier: intervalul de schimbare a curelei de distribuție și costul înlocuirii
În funcție de modul în care este instalat motorul – transversal sau longitudinal – este mai mult sau mai puțin dificil să ajungeți la cureaua de distribuție. Mai întâi trebuie demontate multe piese, precum alternatorul și compresorul instalației de climatizare. De asemenea, se poate întâmpla ca întregul motor să trebuiască să fie demontat. Apoi se scoate capacul curelei de distribuție și se blochează rotația arborelui cu came și a arborelui cotit cu ajutorul unor scule speciale. Apoi, fulia de tensionare a curelei de distribuție este tensionată slab, cureaua de distribuție este scoasă, iar rola de ghidare și dispozitivul de tensionare sunt demontate. În funcție de model, pompa de apă ar trebui, de asemenea, să fie demontată. Piesele sunt apoi înlocuite cu unele noi. Acum cureaua nouă este strânsă. În final, mecanicul verifică dacă toate lucrurile funcționează în bune condiții prin rotirea arborelui cotit cu un clichet. După ce toate celelalte piese ale motorului automobilului sunt montate la locul acestora, cursa de probă poate începe.
Înlocuirea curelei de distribuție
Înlocuirea curelei de distribuție | Costul mediu – România |
Modelul | |
Audi A3 | 1200–1800 |
VW Golf | 1200–1600 |
VW Polo | 1000–1500 |
BMW | 2800–3500 |
Seat | 1300–1700 |
Peugeot | 1400–1900 |
Mercedes | 3000–4000 |
Land Rover | 2500–3800 |
Opel Corsa | 1200–1600 |
Volvo | 1800–2500 |
Produse de TOP referitoare la acest subiect: