0   Articole
#
0,00 RON
Coșul dvs. este gol

Sfaturi de condus pe timp de iarnă

Înscrieți-vă
LA NEWSLETTER

Pentru a primi ultimele noastre noutăți și idei, vă rugăm completați adresa dumneavoastră de e-mail:

O atenție specială este necesară din partea șoferului pe timp de sezon rece. dacă sunteți distrași de la drum chiar pentru câteva secunde, acest lucru poate duce la un accident rutier. Iată că aici vă sfătuim la ce să fiți atenți la drum pe timp de iarnă și cum să evitați necazurile.

5 pericole principale pe drumurile de iarnă

  1. Polei. Aderența roților pe gheață este minimă. O singură mișcare neatentă - și mașina poate începe să patineze. În plus, distanța de frânare pe drumuri alunecoase crește semnificativ.
  2. Zăpada proaspătă. Aceasta ascunde obstacole diverse care pot produce un accident rutier.
  3. Zăpada amestecată cu noroi. Adesea aceasta cauzează alunecarea - un fenomen în care există un strat de noroi, zăpadă și apă și care se formează între anvelope și șosea. Datorită pierderii contactului cu suprafața șoselei, mașina nu mai poate frâna, accelera sau manevra la curbe.
  4. Vizibilitatea redusă. Geamurile mașinii adesea se aburesc și îngheață datorită zăpezii, înghețului și schimbărilor de temperatură. În astfel de condiții, este imposibil să vezi sau să evaluezi situația drumului. Mai mult, șoferul este incapabil să identifice semnele de circulație pentru că sunt acoperite de zăpadă.
  5. Temperatura scăzută. Pe timp de frig accentuat, cauciucul din care sunt făcute anvelopele se întărește. Acest lucru duce la deteriorarea capacității de aderență. Contactul dintre roți și drum devine mai puțin fiabil, în timp ce distanța la frânare crește semnificativ.

12 sfaturi de la AUTODOC pentru a șofa în siguranță pe timp de iarnă.

  1. Asigurați-vă că înlocuiți anvelopele de vară cu cele de iarnă înainte ca sezonul de iarnă să se apropie. Anvelopele de iarnă sunt fabricate din amestec de cauciuc special care rămâne elastic chiar și la temperaturi joase. Mai mult, materialul din cauciuc din anvelopele de iarnă conțin mai mult silicon, lucru care îmbunătățește aderența pe suprafețe de drum alunecoase. Modelul de striații de pe anvelope este, de asemenea, optimizat în conformitate cu caracteristicile șoselelor umede și alunecoase. De exemplu, unii producători de anvelope dotează benzile de pe anvelope cu micro-pompe speciale care absorb umezeala de pe suprafața cu gheață.
  2. Înainte de a porni, trebuie să îndepărtați zăpada de pe mașină și să curățați geamurile de gheață. Pentru acest lucru se folosesc răzuitoare sau perii speciale, la fel și soluții de dezghețare. Este important ca geamurile să fie total dezghețate. Curățați la timp arcadele și apărătoarele roților de zăpada și murdăria lipită pentru că, atunci când îngheață, împiedică rotirea normală a roților și face probleme la luarea curbelor. De asemenea, asigurați-vă că nu porniți cu zăpadă pe cupolă: în timpul condusului, aceasta se împrăștie, afectând vizibilitatea șoferului asupra mașinii din spate. În plus, iluminarea exterioară a mașinii, inclusiv luminile de semnalizare trebuiesc curățate de zăpadă și de gheață. Acest lucru ajută alți participanți la trafic să vă identifice mașina pe drum.

  1. Evitați să purtați haine de iarnă atunci când conduceți pentru că acest lucru vă împiedică semnificativ mișcările. Mai mult, hainele prea groase nu permit fixarea corectă a centurii de siguranță, lucru care poate rezulta la loviri în caz de accident auto. Folosiți sistemul de control climatic pentru a face interiorul mașinii confortabil. Hainele groase trebuiesc schimbate cu haină subțire sau cu vestă.
  2. Păstrați o distanță sigură față de vehiculul din față. Poate fi de doar câțiva metri atunci când conduceți cu viteze mici în aglomerații de trafic, dar trebuie să creșteți distanța când conduceți pe autostradă. Ideal, distanța dintre mașini trebuie să fie mai mare de 2 ori decât viteza cu care conduceți. De exemplu, dacă mașina dvs se deplasează cu 40 km/oră, acest lucru înseamnă că între mașina dvs și mașina din față trebuie să fie de 80 metri.
  3. Acordați atenție la semnele de trafic de pe ambele sensuri de circulație. Acest lucru vă va ajuta să vă orientați în cazul în care nu reușiți să recunoașteți un semn din cauză că este acoperit cu zăpadă.

  1. Urmăriți manevre făcute de alți șoferi din trafic: este posibil ca ei să facă greșeli. Dacă observați că mașina din spatele dvs nu păstrează o distanță de siguranță, lăsați-o să vă depășească, pentru că dvs veți putea frâna la timp dacă este nevoie, în timp ce ea nu va mai putea.
  2. Evitați vehiculele speciale care vă depășesc. De exemplu, mașinile de curățat zăpada care aruncă zăpadă, lucru care poate împiedica vizibilitatea. Depășirea este foarte periculoasă în astfel de cazuri: lățimea plugului de zăpadă este adesea mai mare decât mașina și acest lucru este greu de observat.

  1. Dacă nu puteți porni din cauza unei roți care patinează, tratați roțile cu un pulverizator special pentru o aderență mai bună pe gheață. Acest lucru va asigura o pornire sigură chiar și în cazuri de pojghiță groasă.
  2. Frânați din timp înainte de semafoare și intersecții. Aceste locuri sunt foarte periculoase din două motive: primul, datorită frânărilor constante, suprafața șoselei este mai alunecoasă decât în alte părți ale șoselei. În al doilea rând, există o mai mare probabilitate de coliziune cu un alt participant la trafic de pe alt drum care poate face o greșeală.
  3. Atunci când accelerați, roțile trebuie să fie drepte, altfel puteți pierde aderența cu ușurință.
  4. Când planificați o vacanță de iarnă, asigurați-vă că bagajul este corect împachetat și fixat cum trebuie: în caz de accident rutier chiar și cele mai mici obiecte pot fi foarte periculoase datorită inerției impactului.
  5. Gestionaţi-vă calitățile de manevrare. Următoarele sunt cele care se pot folosi pe drumuri alunecoase:
    • Dacă mașina nu răspunde la comenzile de direcție, trebuie să aduceți volanul în poziția inițială și apoi să încercați să rotiți, ușor, din nou. Rotirea bruscă a volanului la maxim este interzisă: acest lucru poate cauza pierderea completă a controlului.
    • Pentru a lua corect o curbă, faceți următoarele: pentru a preveni ca roțile din față să alunece, trebuie, înainte de orice manevră de pornire, să puneți sarcina maximă pe roțile din față. Astfel, trebuie să eliberați iute pedala de accelerație și apoi să întoarceți volanul la un unghi maxim. După ce începeți să luați curba, apăsați ușor pedala de accelerație.
    • Pentru a ieși din patinaj atunci când aveți mașină cu tracțiune pe spate, trebuie să rotiți volanul în direcția de patinare și să eliberați complet pedala de accelerație. În ceea ce privește o mașină cu tracțiune integrală, volanul trebuie să fie întors în direcția de patinare, dar, nu trebuie să eliberați pedala de accelerație decât parțial. În cazul unei mașini cu tracțiune pe față, întoarceți roțile de-a lungul direcției de condus dorite și apăsați pe pedala de accelerație.
    • De asemenea, este posibil să controlați mașina cu ajutorul pedalei de ambreiaj. Scurta apăsare pe aceasta poate opri mașina din rotire sau patinare. În zonele acoperite cu zăpadă unde nu există destulă tracțiune pentru a porni, puteți crește viteza motorului prin dezangrenarea ambreiajului.
    • Pentru o oprire sigură, metoda de frânare intermitentă este perfectă. Constă într-o serie de apăsări pe pedala de frânare, scurte, bruște și repetate. Această metodă permite reducerea graduală a vitezei mașinii și, în același timp, previne și ca roțile să nu alunece.
    • Presarea simultană a pedalelor de accelerație și frânare în cazul mașinilor cu tracțiune frontală permite controlul patinării. Manevre similare se pot realiza folosind frâna de mână.

Concluzii

Drumurile de iarnă sunt pline de pericole. Dar acest lucru nu înseamnă că mașina trebuie lăsată în garaj pentru zile mai bune. Vă veți bucura cu adevărat de iarnă șofând dacă veți ține cont de ceilalți participanți în trafic, dacă veți menține în ordine buna funcționare a sistemelor și unităților mașinii, vă veți îmbunătăți constant calitățile de condus și veți urma recomandările noastre.

loader Vă rugăm să aşteptaţi...

Noul sistem de căutare simplificat facilită și mai mult procesul de căutare a pieselor necesare.
Căutare piese de schimb.

Tip cerere Exemplu
Piese de Schimb Rola ghidare / conducere, curea transmisie
Piese de Schimb + Producători Rola ghidare / conducere, curea transmisie MAXGEAR
Piese de Schimb + Mărci auto Rola ghidare / conducere, curea transmisie SEAT
Piese de Schimb + Numărul articolului Rola ghidare / conducere, curea transmisie 8GP 002 067-121
Numărul articolului 8113850100
Numărul articolului + Producători 988-0801.10 MAXGEAR
OEN 090015403
OEN + Producători 090020160 MAXGEAR