Cuprinsul
Indiciile unei articulații homocinetice nefuncționale și costul înlocuirii acesteia
Țăcănitul pe care îl auziți la conducerea în curbe este cel mai probabil un indiciu al vreunui defect la nivelul articulațiilor vreunui automobil. În prezentul articol veți afla care sunt funcțiile acestora și cum să le înlocuiți, dacă este necesar.
Articulațiile homocinetice și funcțiile acestora
Articulația homocinetică sau butucul automobilului este o îmbinare între un arbore de intrare și un arbore de ieșire care asigură transmisia la o viteză de rotație constantă, indiferent de unghiul variabil al articulației. Acest lucru este ideal pentru acționarea roților din față, unde unghiul se modifică odată cu rotirea volanului de direcție. Datorită articulației homocinetice, acestea continuă să se rotească cu aceeași viteză.
Fiecare automobil modern cu tracțiunea pe roțile din față sau integrală (iar în prezent și automobilele cu tracțiunea pe roțile din spate sau cu suspensia independentă) este echipat cu patru articulații: două interioare care unesc cutia de viteze cu arborii cardanici și două exterioare care unesc arborele cardanic cu roata.
Producătorii recomandă înlocuirea la fiecare 110 000 de kilometri. Cu toate acestea, nu este neobișnuit ca un vehicul să aibă 200 000 de kilometri la bord și să aibă încă toate articulațiile originale intacte.
Articulația homocinetică uzată
Articulația homocinetică este o piesă foarte rezistentă a unui autovehicul. Dacă se produce vreo defecțiune, aceasta afectează adesea burduful din plastic/cauciuc. Componenta este lubrifiată cu un lubrifiant specific și etanșată de burduful de protecție. Dacă acesta este defectat, lubrifiantul se va scurge. Lubrifierea redusă duce la o uzură mai rapidă a cuplajului. În plus, impuritățile și umiditatea pot pătrunde în componentă și pot cauza uzură suplimentară. Garniturile exterioare sunt de obicei afectate primele, deoarece acestea suferă mai mult decât garniturile interioare. În cazul unui burduf deteriorat, pot fi găsite urme de lubrifiant pe jantele roților. Acesta diferă în mod clar de lubrifiantul pentru ax sau de cel pentru caroseria automobilului și este de culoare verde sau neagră.
Zgomotul clic-clac, pe care îl veți auzi în curbe, a fost deja menționat. Problema este adesea legată de caseta de direcție. Cu toate acestea, acesta este zgomotul tipic cauzat de lubrifierea inadecvată.
GSP Set articulatie, planetara
Non-Original design
TRISCAN Ansamblu burduf, articulatie planetara
VAICO Burduf cauciuc, articulatie planetara
Original VAICO Quality, spre cutia de viteze, 85mm
KAMOKA Set articulatie, planetara
spre roata
MAPCO Set articulatie, planetara
punte fata, spre roata
Înlocuirea unei articulații homocinetice
Majoritatea kiturilor includ următoarele:
- O articulație homocinetică
- Un burduf al articulației homocinetice
- Un recipient de lubrifiant
- O piuliță (dacă este cazul)
- Două cleme
- Înlocuirea articulației homocinetice uzate
Înlocuirea este o sarcină cu un volum mare de muncă, astfel încât este recomandabil să apelați la o pereche de mâini suplimentare care să vă ajute la această sarcină. Continuați după cum urmează pentru înlocuirea articulațiilor exterioare:
- Acționați frâna de mână.
- Demontați garnitura pasajului roții automobilului, apoi șaiba și piulița de la arborele de transmisie.
- Deșurubați mai întâi piulițele de la roțile din față.
- Ridicați roțile din față de pe șosea sau de pe sol și puneți un cric de calitate pe ambele părți ale automobilului pentru a-l sprijini.
- Slăbiți piulița de la articulația sferică a direcției, dar nu o scoateți complet. Împingeți levierul de suspensie triunghiular inferior în jos cu o tijă corespunzătoare pentru a scoate articulația sferică a direcției din ansamblul butucului roții.
- După ce aceasta este extrasă, scoateți piulița și puneți levierul de suspensie triunghiular în jos. Aveți grijă să nu deteriorați burduful articulației sferice. Acum puteți scoate articulația homocinetică din carterul cutiei de viteze.
- Trageți ansamblul butucului spre exterior. Scoateți articulația homocinetică din butuc și trageți arborele de transmisie din poziția anterioară a acestuia. Rugați pe cineva să vă ajute să apăsați pedala de frână. Acest lucru va imobiliza plăcuțele de frână în timp ce îndepărtați contrapiulița arborelui de transmisie și vă asigurați că butucul nu se rotește.
- Scoateți agrafa elastică în formă de C de la burduful axului butucului și scoateți axul butucului.
- Reasamblați toate piesele de mai sus în ordine inversă și puneți roata la loc.
Prețul unui kit de reparație și/sau al pieselor de schimb variază foarte mult în funcție de modelul și marca automobilului dumneavoastră. Puteți găsi o articulație homocinetică pentru CV Ford Focus la prețuri destul de rezonabile. Un alt exemplu, un capac al butucului pentru un automobil de marca Ferrari, inclusiv kitul și arborele de transmisie, poate fi comandat online pentru circa 360 de lei. Dacă reparația este efectuată într-un atelier, costurile forței de muncă se pot cifra cu ușurință de la 500 până la 1000 de lei, în special dacă trebuie să înlocuiți și axurile.
Produse de TOP referitoare la acest subiect: