Steptronic
Steptronic este o funcție de schimbare manuală a vitezei pe o transmisie automată. A fost creată în 1996, de producătorul german ZF Friedrichshafen AG, după proiectul companiei BMW. Poate fi întâlnită la mașinile BMW, Mini, MG și Rover. Treptele de viteză pot fi schibmate folosind schimbătorul de viteze sau butoanele de pe volan.
Pentru a trece la modul de control automat cu ajutorul schimbătorului de viteză, acesta din urmă trebuie pur și simplu mutat în poziția "Manual/Sport" (M/S). După aceea, puteți împinge maneta în față pentru creșterea treptei de viteză, sau în spate pentru reducerea acesteia.
Pentur a controla Steptronic-ul cu ajutorul volanului, folosiți butoanele din dreapta. Butoanele din partea frontală a volanului sunt responsabile de scăderea treptei de viteze, iar cele din partea din spate - de creșterea ei.
Spre deosebire de Tiptronic, sistemul Steptronic nu permite trecerea la modul complet manual. Computerul de bord monitorizează în permanență viteza și poate recâștiga controlul asupra transmisiei în următoarele cazuri:
- roțile de acționare alunecă;
- se coboară în pantă fără apăsarea pedalei de accelerație;
- scăderea bruscă a vitezei motorului;
- prezența unei defecțiuni detectate de unitatea electronică de control;
- defectarea unității de control a transmisiei automate.
Steptronic se poate adapta stilului individual de condus. Sistemul memorează modul de condus și ajustează automat schimbarea treptelor de viteză în funcție de obiceiurile șoferului. Pentru un plus de confort în timpul condusului, Steptronic oferă două moduri suplimentare: “Kick-down” (sportiv) și “Stop and Go”(economic).