Sistem de aer conditionat piese autoturisme

Aer conditionat auto piese pentru Top brand-uri auto
Top 10 bestseller din secțiunea Sistem de aer conditionat
Ac piese de schimb - toate informațiile importante cu privire la modul de operare, montare, diagnosticare și durată de exploatare
Sistemul de aer condiționat este folosit pentru răcirea aerului din interiorul mașinii. Acesta asigură confortul în interiorul vehiculului indiferent de temperatura de afară.
Construcția sistemului de aer condiționat
Aerul condiționat al vehiculului este realizat sub forma unui sistem etanș, prin care circulă freonul. Este o substanță ce generează căldură atunci când este comprimat până la starea lichidă și o obsoarbe când se dilată până la cea gazoasă. Este acționat fie de arborele cotit al motorului, de ambreiajul electromagnetic sau de propriul motor electric.
După activarea aerului condiționat, compresorul comprimă freonul, fapt ce rezultă în încălzirea sa până la 80-90 °C. După aceea, este direcționat către condensator, unde fluxurile de aer contra-curent sau un ventilator îl răcesc. Datorită acestor fluctuații de temperatură apare procesul de condensare, iar freonul trece prin receptor-uscător pe măsură ce devine lichid, unde murdăria și umezeala sunt eliminate. Ulterior, agentul de răcire trece prin supapa de control termostatic și intră în conductele de joasă presiune, după care în evaporator, răcindu-se până la starea gazoasă. În fața evaporatorului se află un ventilator care împrăștie aerul răcit prin habitaclu. După aceea, freonul se întoarce la compresor.
Senzorii și unitățile de control controlează funcționarea tuturor acestor componente.
Sfaturi de întreținere
- Păstrați compartimentul motor curat. Curățați din când în când murdăria și gunoiul de la condensator. Îndepărtați orice săruri depuse pe el.
- Asigurați-vă că tuburile sunt bine fixate. Dacă observați că sunt slăbite, strângeți elementele de fixare.
- Întrețineți în mod regulat aerul condiționat. Nu ignorați recomandările de completare a freonului: acesta tinde să se evaporeze prin porii furtunurilor, cu timpul scăzând nivelul lichidului de răcire din sistemul de aer condiționat.
- Iarna porniți sistemul ca măsură preventivă. Astfel lubrifiați componentele sale interioare, protejându-le împotriva coroziunii și uscării. Este suficientă funcționarea timp de 15 minute a unității. Totuși, rețineți că procedura trebuie realizată într-o încăpere caldă, cum ar fi un garaj, o parcare acoperită etc.
- Încercați să curățați evaporatorul și să înlocuiți filtrul de habitaclu de două ori pe an.
- Dacă mașina a fost lăsată în soare mult timp pe vreme caniculară, aerisiți-o înainte de a porni aerul condiționat. Astfel reduceți sarcina asupra compresorului și minalizați riscul de a vă îmbolnăvi.
- Nu completați sistemul de aer condiționat de sine stătător. Fără instrumente potrivite nu veți putea controla presiunea din sistem. Excesul de freon este foarte periculos deoarece poate cauza un șoc hidraulic și deteriorarea compresorului.
- Când sistemul este pornit, închideți geamurile. Dacă în mașină pătrunde în mod constant aer cald de afară, toate componentele sistemului de aer condiționat se vor uza prematur.
Simptome ale defecțiunilor
Zgomotele și bătăile ce vin de la compresor indiferent dacă aerul condiționat este pornit sau oprit indică uzarea rulmentului fuliei. Totuși, dacă zgomotul apare numai când motorul este în funcțiune, cel mai probabil este defect însuși compresorul. Compresorul trebuie înlocuit. Reducerea eficienței de răcire și prezența spumei albe în geamul de inspectare (dacă există unul) indică faptul că sistemul prezintă scurgeri. Dacă este contaminat condensatorul, sistemul se poate opri singur. Aceeași problemă apare și când este înfundată supapa de control a termostatului. Simultan, tuburile evaporatoarelor pot fi acoperite cu gheață și prezenta întreruperi a alimentării cu aer rece. Probleme asemănătoare pot fi observate și când este defect senzorul de presiune.
Cauze ale defecțiunilor
Deteriorarea compresorului și altor elemente este de cele mai multe ori cauzată de lipsa de lubrifiant, ce poate fi explicată prin nivelul redus de freon sau prin faptul că sistemul nu a fost folosit o perioadă lungă de timp. Prin urmare, aerul condiționat trebuie pornit cel puțin o dată pe săptămână. Coroziunea care deteriorează radiatorul și încălzitorul poate fi cauzată de defectarea filtrului-uscătorului, dacă de exemplu nu a fost înlocuit în timpul depresurizării sistemului.
Autodoc24.ro: doar produse auto de înaltă calitate
În magazinul nostru online puteți cumpăra piese pentru aerul condiționat la prețuri chilipir. De asemenea, vă puteți abona la newsletter-ul nostru pentru a primi informații despre ofertele noastre speciale.